• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Marina80 skrev 2012-11-14 19:01:18 följande:

En fundering angående gluten: Varför har inte alla svårt att bli gravida pga det?
    För att alla inte har fler immunologiska sjukdomar och för att våra kroppar är så komplexa och olika känsliga att det hela enkelt inte påverkar alla! Många som har endo lyckas ändå bli gravida, andra inte. Många som har infektioner blir ändå gravida utan att ens veta om att de har infektioner, andra blir infertila. Allt som vi tar upp här kan påverka men måste inte.
  • Zinfandel

Vi har vid många tillfällen pratat om optimalt tsh-värde och jag har sagt det som både Dr B & Dr D sagt, ju lägre desto bättre. Nu har vi fått info från Peny att hennes åsikt är att mellan 0,1-0,4 är livmodern "stel" och försvårar implantation. Ja, det är inte lätt med alla dessa motsägelsefulla rön Förvånad men jag ska lägga till detta på hemsidan och vill informera alla så får man väl välja den gyllene medelvägen Flört 

• Zinfandel

Ja, som Holly säger under 2 under grav.

Tänk på att tsh stiger under våra hormonbehandlingar, särskilt östrogen (mitt stiger då med 0,8) och sjunker inte tillräckligt av kortison, därför är det vettigt att sätta in Levaxin.

• Zinfandel

Lotus: där kan du lita på de svenska reframarna :), jag ska lägga ut båda för det finns två olika skalor. Jag får mitt il på ca 50 min.

• Zinfandel

Stumpan: hur går det för dig...? 

Ninninn: bra men håll koll och testa regelbundet, särkilt under behandling! 

• Zinfandel

Murakami: tack snälla!

Dr D är en mycket omtänksam & engagerad person på en liten klinik. Som du vet har många här lyckats tack vare honom. Braverman å andra sidan är känd som en av världens bästa, en större klinik (2 st egentligen) med mer personal, fler individanpassade behandlingsplaner, noggrannare provtagningar och därmed dyrare. Dr D har uppenbarligen svårt att hinna med sina patienter och det är oerhört frustrerande att inte få svar på sina frågor, provsvar osv. Dr B har fått en hel del kritik på sistone i det amerikanska forumet, folk upplever i stort sett samma, till en början är det väldigt engagerat men så fort man fått sin behandlingsplan och betalt så avtar svaren. Jag har dock haft väldigt bra kontakt med dem, förutom ett par olika prisuppgifter. Tråkigt att dessa män inte har större respekt för sårbara människor i en utsatt situation som ger dem en rejäl kappsäck och hela sitt hopp.

Trots den kritik som förmedlas där så hade jag idag, både kompetens- & kommunikationsmässigt, valt Dr B. Ta en telekonsultation med honom också, 350 usd (eller var det 250? står på vår hemsida), och låt magkänslan avgöra!

• Zinfandel
    stumpan81 skrev 2012-11-16 19:15:35 följande:
    Zin: Vet inte hur det går för mig. Fick IL idag ialla fall. Är i v 6+5. Vet inte vad jag ska tro. Läkaren vill göra vul nästa vecka, men jag vet inte om det är lönt. Bättre att bara invänta...
    Håller alla tummar!!
  • Zinfandel
    HollyGolightly skrev 2012-11-16 17:14:24 följande:
    Zin: Har du något klokt att säga om mitt TSH/T3/T4 också? Den här excelmallen vi använder innehåller ju inga referensvärden för de mätningarna, men Ninninn hade ju några referenser att gå efter.
    Idag var mina värden så här:
    TSH: 1,3 (för någon vecka sen låg det på 1,0, men det ska också sägas att jag då hade tagit Levaxin kvällen innan och nu gjorde jag inte det) T3: 4,0 (Ninninns ref 1,3-3,1) T4: 8 (Ninninns ref 12-22)
    Jag har ju förstått att det är relationerna mellan dem som är viktigare än de enskilda värdena, men kan så himla lite om detta och har ju inte gått hos någon endokrinolog utan bara fått Levaxin utskrivet genom fertilitetsläkare. Har mätt T3/T4 en enda gång tidigare, i mitten på juli precis efter att jag plussade, då låg TSH på 2,1 (så vi höjde Levaxinet), T3 på 3,8 och T4 på 10. Ingen jätteskillnad alltså, men Dr Ds kommentar om att jag "need more T4" stämmer ju åtminstone så till vida att det har sjunkit från 10 till 8 på fyra månader.

Ah, I'm lost. All input mottages tacksamt. 
    Ditt T4 är lite lågt. Om du tar med Levaxin så sjunker tsh men T4 ökar. Hur mycket Levaxin tar du?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!