Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
En fundering angående gluten: Varför har inte alla svårt att bli gravida pga det?
Tack Marina för att du följer oss!
Vi har vid många tillfällen pratat om optimalt tsh-värde och jag har sagt det som både Dr B & Dr D sagt, ju lägre desto bättre. Nu har vi fått info från Peny att hennes åsikt är att mellan 0,1-0,4 är livmodern "stel" och försvårar implantation. Ja, det är inte lätt med alla dessa motsägelsefulla rön men jag ska lägga till detta på hemsidan och vill informera alla så får man väl välja den gyllene medelvägen
Ska försöka parera mitt till 0,5-1,0
Ja, som Holly säger under 2 under grav.
Tänk på att tsh stiger under våra hormonbehandlingar, särskilt östrogen (mitt stiger då med 0,8) och sjunker inte tillräckligt av kortison, därför är det vettigt att sätta in Levaxin.
Lotus: där kan du lita på de svenska reframarna :), jag ska lägga ut båda för det finns två olika skalor. Jag får mitt il på ca 50 min.
Stumpan: hur går det för dig...?
Ninninn: bra men håll koll och testa regelbundet, särkilt under behandling!
Murakami: tack snälla!
Dr D är en mycket omtänksam & engagerad person på en liten klinik. Som du vet har många här lyckats tack vare honom. Braverman å andra sidan är känd som en av världens bästa, en större klinik (2 st egentligen) med mer personal, fler individanpassade behandlingsplaner, noggrannare provtagningar och därmed dyrare. Dr D har uppenbarligen svårt att hinna med sina patienter och det är oerhört frustrerande att inte få svar på sina frågor, provsvar osv. Dr B har fått en hel del kritik på sistone i det amerikanska forumet, folk upplever i stort sett samma, till en början är det väldigt engagerat men så fort man fått sin behandlingsplan och betalt så avtar svaren. Jag har dock haft väldigt bra kontakt med dem, förutom ett par olika prisuppgifter. Tråkigt att dessa män inte har större respekt för sårbara människor i en utsatt situation som ger dem en rejäl kappsäck och hela sitt hopp.
Trots den kritik som förmedlas där så hade jag idag, både kompetens- & kommunikationsmässigt, valt Dr B. Ta en telekonsultation med honom också, 350 usd (eller var det 250? står på vår hemsida), och låt magkänslan avgöra!