• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

SL: ålder är bara en siffra !

Tacksamhet, oro och sorg är skilda saker. Alla tre plus tusen andra känslor kan existera samtidigt. Inget rätt eller fel !

Tänk på att din kropp just nu är påverkad av fler hormoner än någonsin. Att känslorna kan svaja rejält ...

När jag gick hos en mödrapsykolog under sonen graviditet så sa hon en grej som jag försökte tänka efter. Att en graviditet är som en sakta båtfärd. Att man flyter på en flod och det enda man kan göra är att sitta still i båten o "njuta". Inte titta i kartboken ( = läsa otäckheter på nätet). Bara låta sig glida med... Det finns inget man kan göra! Sen så pratade vi ett par ggr om det allra värsta som kunde hända. Och hur jag skulle bemöta det. Riktigt "nyttigt". Kan rekommenderas...

• Solkattan

Trodde 2015 skulle börja bättre ...

Blir bara såååå trött. Vi skulle aldrig köpt en ny bil. Igår första dagen efter ledigheten. Snön vräkt ner och inte finns det pengar till att ploga. Ska svänga ut på E18 på påfarten. Snön är decimeterdjup så jag följer bilspåren från föregående bil. Håller en hastighet på 30-40 då det är lätt att få sladd på denna påfart ( feldoserad kurva ). Ser nåt svart föremål mitt i vägen. Hinner tänka. Asch En svart snökoka! Sen värsta metallskrap smäll ljudet. Inte enbart snö !!!!

Tar mig ändå vidare. Lyssnar o hör inget klonk ljud. Tar mig till jobbet.

Kommer hem också. Sambon lägger sig "under" bilen. Ser en tre centimeter lång rispa under hela bilen. Det blir tjafs. Jag har haft körkort i snart 20 år. ALDRIG orsakat något. Inte en p-bot. Inte fortkörning. Aldrig kört på eller blivit påkörd. Kör alltid nästan exakt på hastigheten. Tittar i alla speglar. Är ju kontrollfreak så sånt här händer inte mig !!

( incidentet för några veckor sen så körde sambon).

Nu idag så har jag fått på min lott att ringa försäkringsbolaget. Är så rädd att detta kommer kosta multum !! Sambon muttrade något igår om att jag kunde få åka själv till Tjeckien i sommar om ekonomi inte fanns för hela familjen. Blir så lessen då allt alltid handlar om pengar i denna fertilitets bransch. Igår ringde även en kurator från centralskukhuset upp mig. Fick en tid nästa vecka. Och nope.. När man har barn så tycks besöken kosta 200kr st. ( gick en period 2007 hos kurator på CSK och då kodtnadsfritt). Alltid ska ALLT kosta.

Och inte har jag hört ett smack från Serum Aten angående mensblodet. Det ligger väl likt stig Helmers resväska nånstans på nån avlägsen terminal ...

Nog gnällt för mig idag ...

• Solkattan

... 4500 i självrisk för bilen. Som hittat ... Tur kanske att inte serum tycks fått mensblodet. Kanske kan dra den kostnaden till nästa månad...

VAD mer kan komma nu i kostnader ??? En läcka i huset, ett inbrott till, trasigt kylskåp ??

• Solkattan

Redan: mailade serum vid lunch. De hade mycket att göra men skulle höra av sig om de fått mitt prov eller ej. De tyckte gott att jag skulle samla nytt mensblod nu till helgen IOM. att det fanns risk att det kommit bort. 50 spänn (57 med provröret) är ju ingen jättesumma. Kanske lyckas utan mindre kladd denna gång ? :)

Bilen har väl "löst" sig. Men det ligger väl kvar sen barndomen. Jag klarar inte av att bli beskyld. Tycker inte olyckan var mitt fel. Jag hade inte hunnit stanna! Sen när sambon o försäkringsbolaget pressar än till att "gjorde du verkligen "rätt")?.

Enligt kvinnan på försäkringsbolaget hade rätt varit att stanna 500 meter längre fram på E18 och frågat bilen son stod med varningsblinkers om de råkat tappa sin ljuddämpare ? VILKEN ensam kvinna stannar på E18 (110 väg får man ens stanna då?) och frågar främmande människor om det är "deras" fel?? Eller skulle jag tagit regnnummer i farten ?? Var ju mörkt o regnig.. Ingen ljuv o ljus sommardag direkt.

Tur att jag ska till den där kuratorn nästa vecka. Känner att alla j*vla problem håller på att stiga mig åt huvudet ... :(.

• Solkattan

Cristine: välkommen ! Skönt att vara på g!

Jag var i Aten förra året i början på februari. Kallt (5-6 grader) o snålblåst ! Men det uppvägdes av dr d varma bemötande på kliniken .. ;).

• Solkattan

Som befarat mitt mensblod har kommit bort på posten ! De mailade nu o skrev att de inte hittar det. Bara att skicka nytt blod till veckan. Undrar lite stilla vart brevet har tagit vägen ..?

Känns ju inte riktigt ok att ens DNA är ute på vilovägar ..? :/ ...

• Solkattan

Mrshk: beklagar det fruktansvärda att förlora ett barn. Spännande att vara på gång !

Trevlig resa till Aten o dr d! Och välkommen hit ! :)

• Solkattan

SL: ny provrör inköpta på lunchen. Nästa vecka blir det "gör om gör rätt" .. Att det kommer bort 2 ggr borde ju vara maximal otur ?

Känns det bättre idag ? :)

• Solkattan

Lite lycka här ... De har funnit mitt blodprov i serum/Aten ! Och de hade "testat" det och det var fortfarande ok. Så nu ska jag betala och invänta resultat om några dagar :)

• Solkattan

Zwillinge: hög intressant !!

Tillhör själv gruppen som behöver hjälp till syskon o kräver donerat "material"!

Är du medlem i barnlängtan ?

Blir nyfiken på landstinget ? Du får gärna inboxa o berätta vilket ...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!