• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Kattflickan: vilken fin julklapp ! :)

• Solkattan

Zwillinge: om du söker på HCG calculate så nåt med perin... ( nånting) så kommer du till en site där du kan mata in HCG nr två och sen nr tre. Enligt denna så ökar ditt HCG med 96-97% på två dagar. Vilket är helt som det ska .. :)

SL : tråkigt med den återbildade trillingen. Men nu håller vi tummarna för tvillingar ! Det är ju fortfarande dubbelt upp !

Tänk va nervös dr d måste varit... Två är nog hans förhoppning .. :).

Redan: håller alla tummar för dig nu .. Vilken ruvardag är du på ? :)

• Solkattan

Singha: precis min känsla också... 3-4 första dagarna är man sååå positiv. Sen sjunker hoppet... man känner i hela kroppen hur det liksom inte har gått.
    Där har jag min superba svärmor igen. Det är så konstigt .. men hon fattar hur jag menar. Min sambo o mina två kolleger på jobbet tycker att "du kan ju inte känna sååå tidigt". Men jag vet liksom när ägget inte går vidare. Hon (svärmor) på dryga 80 år fick också kämpa sig genom år av missfall. Så hon vet liksom också när det inte  gått längre. Efter många misslyckanden så känner man kroppen.

Här har jag precis fått mail ifrån Gennet i tjeckien. Nu står vi på deras väntelista för embryodonation!!
    Ska fylla i massa papper och ta en del prover. Eller om jag inte kan återanvända en del sen tidigare. (de är ju inte ett år gamla än).
    Eftersom det är väntetid så kommer vi med största sannolikhet bli kallade för första inledande konsultationssamtal i april. Jag hoppas ju på att vi kan vara igång till sommaren. Sen har vi ju det där lilla ägget kvar i Sverige. Som jag visserligen inte ger så mycket för... men det ska in innan våren... 10 återsättningen. Herregud.. hur kunde det gå så här? Jag skulle ju varit gravid för längesen?! ;)

• Solkattan

astmatiker: kram till dig... usch dessa negativa test!
    Till jul och allt vill man ju ha två fina streck på testet.
    Du får gärna återberätta vad Dimitri säger. Efter tre återsättningar med immunsupport så börjar jag misströsta lite. Tycker hans svar för min del är att immunsystemet är "calm" och att det med största sannolikhet beror på embryot.
    Ändå har han två ggr nu skrivit att embryodonation inte är "nödvändigt". Att jag ska fortsätta med egna ägg. Får det inte riktigt att gå ihop? Varför leta efter en nål i en höstack? (om 1 av 100 ägg är bra typ?). Sen ska jag köra med neupogen sköljningar nästa försök. Två ggr innan återsättning.
    Känns skönt att ha lite nya mål i sikte. Dels inväntar jag ju infektionsscreeningen på Serum. Nästan ser framemot att ha lite chlamydia eller uraplasma... ;). Så det blir en kur med totaldödande antibiotika... reset av utrus lixom.. ;).
    Har ni andra lyckats med att få antibiotika utskrivet från läkare i Sverige..?
    Sen nu Tjeckien. Visserligen inte förrens till sommaren. Men det är tomt i skattkistan just nu... så det blir att spara lite...
    Skrattade lite då jag läste ett par rader i deras informationkompendium (Gennet i tjeckien angående återföring av embryo):
    Rule No 1 in case of spotting or bleeding is: Lay down.
    Rule No 2 in case of spotting or bleeding is: Inform us.

Har aldrig någonsin sett denna info på nån av de klinker jag gått på i Sverige.. :)

• Solkattan

Lillbob: "min" läkare fyllde i den biten ? Han var mirakulöst positivt. När det finns lite tid över kan jag leta fram papprena så kan jag citera vad han skrev .. :)

• Solkattan

Singha: ledsamt... Visst blir man lite less när svaret dröjer ifrån dr d. Men det finns väl inte så mycket att säga. Är ju inte direkt panik med något dropp... En klen tröst.

Man får slå dövörat till nät det gäller "dumma kommentarer". Tänk på att personer som säger dessa sannolikt aldrig varit i samma sits ! Min sambo brukar säga att de säger det för att vara snälla. Hur knäppt det än låter så vill de att man typ ska börja leva igen. Lägga det bakom sig o sedan luta sig tillbaks. De tror att det är så enkelt. Förstår inte bättre. Jag tror skarpt på att utgå ifrån annat material än eget när man misslyckats flera ggr. Svenska läkare älskar ju att skylla på dålig äggkvalite ... Kanske ge dem ett halvt rätt ? ;)

Xxxx4: jag misslyckades precis med 3:e återsättning med ivf/fet. Kört enligt dr d:s schema 3 ggr. 9 ggr totalt för syskon. ( alltså 6 ggr utan dr d). Il dropp , kortison, progestron mm ..

• Solkattan

Xxx4: 1:a barnet ivf och spermiedonator. Kom till utan större problem. Det är syskon som strular. Gjort 9 återsättningar med ägg och olika manliga donatorer. Sista tre med dr d:s support. Två kemiska graviditeter... Kanske var den 1:a också en kemisk om jag tagit blodprov tidigare . ( alltså de tre med dr d:s hjälp ).

Maila till honom o fråga ! Förra året var jag där i början av feb. Tog beslutet på julafton att kontakta honom. Efter 6:e misslyckade försöket. Så ingen jättekö då..

Kolla in lifeclinic i Aten. Finns nog någon mailadress där...

• Solkattan

SL: sorgligt med att nr 2 avstannat. Men av många scenarion så är det ju ändå "bättre" att det tråkiga sker nu än om flera veckor. Riskerna blir ju större om en tvilling dör sent. Men riktigt ledsamt att inte båda kunde få komma i mål. Nu är det en riktig kämpe som är kvar därinne. Som ska komma i mål !

Självfallet måste du få sörja. Sörja det som inte blev. Men blicka sedan framåt. Gläd dig åt att det ser bra ut för trillingar nr 1!

Enbarns graviditet är ju mindre riskfritt.

Kram !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!