Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Oj här kikar man in och får världens nyhet! Angla, supergrattis!!!!
Oj här kikar man in och får världens nyhet! Angla, supergrattis!!!!
Snart lycklig: Vilka fantastiska nyheter! Vilken julklapp! Blir så glad att jag blir tårögd! Håller tummarna hårt att allt rullar på hela vägen nu
Zwillinge och astmatiker och andra som är på g: Håller tummarna hårt för er alla. Som SL säger: vi kämpar alla på vårt sätt, med våra förutsättningar men alla mot samma mål - och alla är värda att lyckas!
Solkattan: Förstår PRECIS hur du känner dig. Och du, och alla andra som kämpar, har all rätt att känna denna ilska och besvikelse över svenska kliniker och deras ointresse av att faktiskt se till individen, ta till sig kunskap och att visa ödmjukhet och engagemang.
Sen undrar jag om någon med erfarenhet av Neupogen kan dela med er om ni fått ont i kroppen? Ont i olika kroppsdelar liksom...?
SL: tusen tack för att du delar med dig av info om neupogen, din behandling och tips om hjälp. Guld värt.
Ja jag har legat lågt det här året och koncentrerat mig på att reparera min kropp. Mycket vitaminer, fastedagar, promenader, mindfulness, yoga, skippa gluten, minska socker och mjölkprodukter och när jag gjorde ett fbc för att kolla läget ser jag helt andra värden än för ett år sedan. Kändes verkligen jättebra!
Jag har en blasto kvar och nu förbereder jag mig för den. Sedan blir det ÄD tror jag. Blir så inspirerad av dig och andra som lyckas via ÄD. Tack för att ni delar med er!
Panik!!
Jag har ju spenderat året med att få rätt på hormoner och lugnat kroppen som jag stressat till näringsbrist rent ut sagt. Jag hade jättefina blodprovsvar fram till nu - när jag börjat med neupogen och prednisolon och intraliper inför återföring på fredag. Min sista blasto.
Nu fick jag svar på senaste FBC och Leukocyterna har skjutit iväg till 41!!!! Vad sjutton ska jag göra? sluta med allt? verkar ju som kroppen verkligen inte gillar det här? Usch jag får panik och blir superledsen och stressad!! som jag kämpat för att lugna kroppen, återställa balansen, alla pengar jag lagt ned!!
Hur skulle ni göra? Hjälp mig snälla...
Ok fick svar av Dimitri att det beror på neupogenet att immunförsvaret rusar iväg... men hur kan det vara bra? usch känns olustigt...
under tiden håller jag självklart tummarna för Zwillinge och Snart lycklig - att det fortsätter bra.
och grattis Kattflickan till plus!
Frk röd: Jag tror Dimitri föredrar FET framför ET eftersom man då inte behöver mixtra lika mycket med olika preparat som i sig kan få immunförsvaret i givakt. Hoppas du förstår vad jag menar
Solkattan: Men fy vad läskigt med bilen!! Tur ingen blev fysiskt skadad i alla fall. Ja det känns som om en del är mer otursförföljda än andra.. kanske bara dystra tanker när mörkret sänker sig över en...
Till din fråga: ja jag tar bara sprutor, dimitri har inget sagt om sköljning men har funderat på det själv. Dock är det ju återföring på fredag så frågan är om jag hinner. Läste någonstans att Peny slutat med det eftersom hon inte såg effekt. Men verkar som andra tänker olika... ja tänk om man ändå hade facit - för vad som passar just en själv! Och ja ska fortsätta med sprutorna och ta nytt IL och FBC, tycker dr D.
Vad har Dimitri sagt till dig om sköjlningarna - varför två och hur snabbt inpå FET? Det är din sista i frysen också har jag förstått?
Och visst har du en son sen innan? Det har jag med - och han fyller sex nu! Så i fem (5!!!!) år har vi nu kämpat.
Solkattan: Ja visst är älskar man tills man nästan bryter ihop... och sonen vill så gärna ha syskon. Alla hans kompisar är ju storebröder eller lillebröder... "när kommer bebisen?" undrar han och planerar för att åtta bebisar får plats i hans säng :)
Jag kör prover ibland genom werlabs eller sophiahemmet eller hjältinnan Marie... så jo, hon reagerade men hon känner ju till Dimitri så jag återberättade hans kommentar bara.
Ja visst vore det speciellt med ett helsyskon, men jag öppnar mig mer för äggdonation när jag läser om graviditeter som frodas i tråden :) även om jag förstår mycket väl vilket helvete de går igenom samtidigt.. :(
nu har jag ändå gjort allt jag kan för att förbättra läget i kroppen och hade jättefina prover. är nu mina ägg ändå för gamla, ja då måste jag gå vidare. Blir ju inte yngre tyvärr. Och vill ju gärna orka med ett ev syskon :)
(kan tillägga att jag ökat mitt AMH från 0.3 när jag var 41 - till 0.8 nu när jag är 44...så så mycket för den säkra källan om äggreserven...)
Snart lycklig: tusen tack för lugnade ord... Betyder enormt mycket. Ja lymfocyterna hade också reagerat. Han har inte sagt något till mig om sköljningar...:/
Tack, Snart lycklig ska fråga honom. En fråga till: Sköjningen är det bara att ta en av flaskorna? Eller är det något nytt recept som krävs?
Till mig har han sagt 0.15 ml/dag men frågade sedan om jag tog halva flaskan, fattade ingenting. Men då ska jag kolla det också och ev höja dosen alltså. Jösses man hänger inte med riktigt här,,, tur man har er! :)
Zwillinge: skönt att ditt hcg också hänger med, liksom SL:s :) hoppas båda fortsätter så!! Vi vill ha fler bebisar i tråden :)
SL: Tusen tack för din hjälp!