• singhatjejen

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Fidelia: Jag skulle också åka till Aten om jag var som du. Tycker absolut det låter som om det kan vara ett immunproblem.

Skogsbruden: Dr D är på semester och svarar nog inte just nu. Jag skulle heller inte vilja sluta med någon medicin om jag var som du - om du känner att det blir för jobbigt att ursäkta alla medciner etc med denna läkare så byt. Vi har ju haft flera gravida i tråden som haft bra mödravårdsläkare, du kan säkert få tips!  :) håller tummarna för att du får gå hela vägen till frisk bebis i famn!!

• singhatjejen

Che: skönt att mensen kom!

Har någon här beställt Ubiquinol från Swansons? Jag fick betala så mycket i fraktavgift tyckte jag och sen räkning från både posten och tullen (!) är det vanligt? Fick ni också det?

• singhatjejen

Snart lycklig: ok då har jag inte gjort fel i alla fall. Tack för svar!
    Vet inte vad planen är just nu faktiskt. Känner mig så otroligt trött på allt. Har inte skött mig alls i sommar. För mycket socker och alkohol och måste börja med att rena kroppen :( bara pallade inte med allt längre. Men skärpning nu - har ju mina blastocyster som jag så klart vill använda (även om det nu känns tröstlöst och att det inte kommer funka).
    Har mejlat peny och frågat hur hon skulle behandla inför ett fet för att få alternativ till dr D. Har stor beundran för hans kunskaper och uppenbarligen hjälper han många, men jag tycker det är otroligt stressande och svårt att få ihop livet med IL och fbc och ul på studs...
    Har du paus nu när kliniken stänger? Hur känns det? Hoppas du har det bra. Kram

• singhatjejen

Cff: ok kanske ska testa dem nästa gång då. Tack för tipset!

Snart lycklig: tullavgiften stod listad i fakturan från posten. Så när jag betalade den gick summan till båda instanserna om jag fattade rätt.

• singhatjejen

Zwillinge: Jag fick en behandlingsplan av Peny för egna försök när jag var ner och gjorde hysteroskopi förra året (har inte lyckats dock, men har inte följt den mer än en månad heller, eftersom jag en månad senare upptäckte att jag hade skyhöga TNF och behövde få ned dem och sedan varit inriktad på IVF - som inte heller lyckats... suck).
    Peny är på semester nu och inte tillbaka förrän september men då kan du kanske mejla henne och fråga?
    Lycka till med hemmaförsöken till dess!

• singhatjejen

Hej alla! Det var ett tag sedan jag var delaktig här... blev nog lite mer deppad än jag förstod själv, har kört strutsmetoden - inte alls bra - och bara inte orkat. Försöker kravla mig upp men det går trögare än någonsin.

Hur som helst: stort grattis till alla ni som lyckats på sistone! Hoppas innerligt att det går hela vägen! Hur deppad man själv än är så blir man glad att metoden i sig faktiskt är framgångsrik för många och jag hoppas att alla hittar sin väg!

Själv har jag känt mig risig fysiskt också på sistone, så när jag tog FBC sist så tog jag några extra värden. Vet ju själv att jag har problem med järnvärdet i blodet men jag har haft bra HB och jag ser på svaren nu att jag har bra järnvärde också däremot S-ferritin var lågt... Hur kan det bli så? kan det förklara min orkeslöshet och depp?
    Klistrar in svaren här - kanske någon av alla er kloka tjejer kan säga något... (har så klart skickat till dr D men vi vet ju alla att han inte alltid svarar på det som inte är akut...)
    S-TSH: 1.7     (0.4-3.5)
    S-T4 free 10    (8-14)
    S-T3 free 4.7     (3.5-5.4)
    S-Ferritin 6     (10-130)
    S-Prolaktin 244     (71-567)

P-CRP: <1     (<3)
    P-järn 15     (9-34)
    P-Cystatin C: 0.75    (<0.99)
    GFRCystatin C: <90    (<80)

• singhatjejen

Curly: Tack för svar - och tips! B12 brist alltså. Och självklart håller jag tummarna för dig!

Soligor: Jo, jag tyckte bara det var konstigt att jag hade bra när man mätte järn och hb men när man mätte S-ferritin var det jättelågt.

Skogsbruden: Fantastiskt att du hittat någon som hjälper dig! Så skönt när man hör om de där läkarna som vaknar till och vill hjälpa.

Undrar förresten hur det gått för Prickig - borde inte bebisen var här snart? Eller har jag missat något? Jag försökte kolla tillbaka, men det har skrivits mycket i tråden...

• singhatjejen

Grattis Prickig! Vad underbart Hjärta

Vad gullig du är som tänker på mig, Snart lycklig! Hoppas du också snart mår bättre - och att det blir framgång i din långa hektiska och tålamodskrävande resa. Håller tummarna.
    Och goa Marie E som också tänker på mig, kanske en genomgång av henne skulle göra susen?

Curly: Men jag tror du kan ha rätt i B12... eftersom jag får hyfsat resultat på enbart järnvärde och HB. Jag har försökt googla på det här men begriper inget - just eftersom jag har så olika värden...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!