• singhatjejen

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Tusen tack för tipsen om Adre comp och B12, Snart lycklig och Cathy och tack för din omtanke, Che! Hoppas din cykel rätar upp sig, Snart lycklig.
    Lill: Laparoskopin och hysteroskopin hos Peny - med mediciner och en dag på sjukhuset - kostade sammanlagt ca 29000. Som tur var hade jag pengar sparade. Men som sagt jag fick tillbaka från FK, tack och lov.
    Jag var hos dr D första gången september förra året. Mitt TNF låg då på 49 och han sa att jag måste få ned det först. Jag tog humira, och väntade några månader innan jag började äggplockning i våras under tre månader. Återföring före sommaren, men det misslyckades tyvärr. Egna försök i sommar, ingen lycka där heller. Nu har jag väntat in FET då, som nu ställdes in. Tack för tummarna - de behövs :)
    Tabbs: Jag förberedde mig för samtalet genom att sammanställa hela min medicinska historia - inte bara den kring fertiliteten. Allt som känts knasigt i kroppen eller som jag undrat över hänger ihop. Lycka till!

• singhatjejen

Ninninn: Så ledsen för din/er skull. Gråter Det är fruktansvärt vad vi ska behöva genomgå i denna kamp. Skrikandes
    Hoppas innerligt du hittar dig själv igen och finner lyckan. Stor varm kram till dig HjärtaHjärtaHjärta

• singhatjejen

Hej alla! Har varit frånvarande ett tag och ser att det hänt saker. Stort grattis till framförallt Cathy som äntligen fått sin flicka! Hjärta Grattis även till er där graviditeten fortskrider och allt ser bra ut - ni är så många i tråden nu så det är inte klokt Flört Skål
    Lider med er som inte nått fram - än... april: jag hoppas du orkar resa dig igen, du är ju så ung.

För egen del har jag precis misslyckats med ett FET på en superfin blastocyst... Gråter
    Tröstar mig med att precis innan återföring var jag till hormonläkaren Hubinette som det pratades om tidigare i tråden. Han prickade in mig otroligt bra som person och av vad jag kan se av de blodprover han vill att jag ska ta (flera av dessa har jag tagit på eget bevåg tidigare i höstas efter egna misstankar - och vet redan att de är åt helvete om ni ursäktar)
    Han rekommenderade en arsenal med vitaminer etc, kostråd och avstressande behandling och på bara typ tre veckor så känner jag en enorm skillnad. Trycket vid njurarna och smärtan i ryggslutet känns knappt längre, hårkvaliteten är mycket bättre, jag är gladare, orkar mer, sover bättre och mensen!! Vilken skillnad! Har alltid misstänkt att något är fel med mina enorma blodflöden och den här mensen var helt annorlunda. Törs inte ropa riktigt hej än eftersom det var efter FET, men det har ju aldrig varit skillnad förut vad jag minns... Visst hade jag ett blodflöde men inte alls i samma omfattning! Kanske kanske är detta den saknade länken. Förutom immunförsvaret då.. (suck). Har ju en blasto kvar i frysen och hoppas att en tid med denna behandling kan göra skillnaden jag behöver.

Snart lycklig: Du var ju också där, upplever du också någon förändring? (så ledsen för att din kamp innan jul var förgäves - hoppas innerligt du redan har guldägget i frysen därnere)

• singhatjejen
    Snart lycklig skrev 2014-01-04 16:54:45 följande:
    Singhatjejen, så tråkigt att det inte gick vägen med ert FET!!! Din fråga om jag känner av ngt speciellt efter att påbörjat ordination av Hübinette; njae, kanske lite piggare. De flesta tillskott han ordinerade tog jag redan sedan innan. Det som eg var nytt var 5-HTP och att jag tar orogesteron i min cykel mellan ÄP/ÄL. Han ordinerade mig ju också Östrogenplåster, men det tar jag inte tagit, då det kan störa vid mina stimuleringen enl dr D. Han säger också att fan inte alls tror Haag behöver det, för i så fall skulle han se det på min slemhinna, som han säger är mycket bra varje gång han sett mig. Jag undrar också vilka prover han ordinerade dig, Hübinette alltså. Mig ordinerade han inga alls. Vilka kosttillskott/mediciner ordinerade han dig? Jag gissar att du, liksom jag, har trötta binjurar. Jätteglad om du orkar svara. Kram och sköt om dig.
    Hej Snart lycklig! Ja Hybinette ordinerade en del blodprover, har inte tillgång till pappret just nu men några ur minnet var S-dhea, kortisol, s-ferritin (där vet jag redan att jag ligger uuuuselt till...), testosteron, östrogen, tpo-nånting, fullblodstatus och några till. Kan återkomma när jag har pappret med mig om du vill. Kosttillskotten som rekommenderades var omega-3, vitamin D3, 5-HTP, progesteronkräm, B5, B6, B12, Magnesium, probiotika och matsmältningsenzymer, jod, GABA och L-Theanin (de båda sista var visst lugnande).
    En del tog jag ju redan men jag har ökat dosen rejält på bland annat magnesium och magtabletterna och koncentrerat B-vitaminerna till endast de tre ovan nämnda - och då i rejält högre doser. Dessutom fick jag rekommenderat att, liksom du, helfasta från lunch till lunch två gånger i veckan, käka blötlagda linfrön och satsa på mindfulness/meditation och styrketräning.
    Vet inte vilket eller vilka av dessa råd som gör susen men hoppas det fortsätter...
    Ja visst har jag trötta binjurar.

Det börjar väl närma sig för dig äntligen! Håller tummarna allra hårdast för att din långa kamp ger resultat!
    Kram och sköt om dig du också! Hjärta

Grattis till Zwillinge! Hoppas innerligt att spottingens försvinner och att allt går bra. Du med Onelife!
  • singhatjejen

Snart lycklig: Älskar också "flum" och är helt övertygad om att din vän är med dig fortfarande - och vill visa det. Hjärta

Själv mår jag sämre igen. Jag är gladare och lugnare fortfarande. Men det ömmar ordentligt i livmoder-äggstocktrakten, vid njurarna, nedre delen av ryggen. Jag har utslag i hårbotten och lite över bröstet och jag vet inte allt. Fryser som en galning på kvällarna - särskilt händer och fötter som är så kalla att det gör ont... Det är som allt "små-ont" som nånsin drabbat mig brakar ut...? Fattar inte vad som händer.

• singhatjejen

Just ja - har otäcka diarréer också (om ni ursäktar) Det gör inte ont men det är jobbigt, särskilt som jag inte fattar varför. Någon som har någon tanke?
    (ska till Hybbinette igen om någon vecka och ska ta blodprover imorgon som kanske kan ge svar men jag vet ju hur kunniga ni tjejer är och är så klart jätteglad om någon kan visa mig i någon riktning...? Går man till vårdcentralen ser de ju bara till en liten tårtbit och inte helheten. Det är för dåligt helhetstänkande hos läkarna överhuvudtaget, anser jag)

• singhatjejen

TWH - visst är vi rh negativa överrepresenterade här i tråden - man blir lite nyfiken på hur procenttalet ser ut bland oss jämfört med övriga befolkningen.

Sanna38: Väldigt oproffsigt av sköterskan att inte lyssna på dig - en så tråkig erfarenhet när man åker så långt, betalar så mycket och hoppas så mycket så klart. Hoppas Peny har något bra svar.

• singhatjejen

Här har du en "nolla" Zin. O- och rh negativ.
    Och katt12. Jag har också ett barn och han är rh neg som jag.. Apropå din fundering.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!