Snart lycklig skrev 2014-01-04 16:54:45 följande:
Singhatjejen, så tråkigt att det inte gick vägen med ert FET!!! Din fråga om jag känner av ngt speciellt efter att påbörjat ordination av Hübinette; njae, kanske lite piggare. De flesta tillskott han ordinerade tog jag redan sedan innan. Det som eg var nytt var 5-HTP och att jag tar orogesteron i min cykel mellan ÄP/ÄL. Han ordinerade mig ju också Östrogenplåster, men det tar jag inte tagit, då det kan störa vid mina stimuleringen enl dr D. Han säger också att fan inte alls tror Haag behöver det, för i så fall skulle han se det på min slemhinna, som han säger är mycket bra varje gång han sett mig. Jag undrar också vilka prover han ordinerade dig, Hübinette alltså. Mig ordinerade han inga alls. Vilka kosttillskott/mediciner ordinerade han dig? Jag gissar att du, liksom jag, har trötta binjurar. Jätteglad om du orkar svara. Kram och sköt om dig.
Hej Snart lycklig! Ja Hybinette ordinerade en del blodprover, har inte tillgång till pappret just nu men några ur minnet var S-dhea, kortisol, s-ferritin (där vet jag redan att jag ligger uuuuselt till...), testosteron, östrogen, tpo-nånting, fullblodstatus och några till. Kan återkomma när jag har pappret med mig om du vill. Kosttillskotten som rekommenderades var omega-3, vitamin D3, 5-HTP, progesteronkräm, B5, B6, B12, Magnesium, probiotika och matsmältningsenzymer, jod, GABA och L-Theanin (de båda sista var visst lugnande).
En del tog jag ju redan men jag har ökat dosen rejält på bland annat magnesium och magtabletterna och koncentrerat B-vitaminerna till endast de tre ovan nämnda - och då i rejält högre doser. Dessutom fick jag rekommenderat att, liksom du, helfasta från lunch till lunch två gånger i veckan, käka blötlagda linfrön och satsa på mindfulness/meditation och styrketräning.
Vet inte vilket eller vilka av dessa råd som gör susen men hoppas det fortsätter...
Ja visst har jag trötta binjurar.
Det börjar väl närma sig för dig äntligen! Håller tummarna allra hårdast för att din långa kamp ger resultat!
Kram och sköt om dig du också!
Grattis till Zwillinge! Hoppas innerligt att spottingens försvinner och att allt går bra. Du med Onelife!