Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Bambi: Ja Hybbinette är hormonläkare. Finns i Stockholm och är tyvärr inte landstingsansluten så det kostar lite.
www.hormonelle.se
Bambi: Ja Hybbinette är hormonläkare. Finns i Stockholm och är tyvärr inte landstingsansluten så det kostar lite.
www.hormonelle.se
Skogsbruden: Låt det inte gå över tiden skulle jag säga. Min grabb hade minskat dramatiskt i min mage sista tiden och det var min pigga barnmorska som upptäckte - hon hade misstankar. Det slutade i akut kejsarsnitt för mig - och det var nog i sista stund för det var en oerhört mager pojk som kom ut och jag hade fullt med proppar i moderkakan. Dr D tror att min immunförsvar ströp näringen. Vill inte skrämma dig, men jag törs inte tänka på hur det kunde ha slutat.
Eftersom bebisen krympt så skulle jag kräva tätare kontroller så att ni åtminstone har uppsikt om det fortsätter.
Lycka till! Stor kram!
Skogsbruden: Nej jag märkte ingenting. Han sparkade på som han brukat - tyckte jag.
Men barnmorskan tyckte han låg så konstigt i magen - hon förstod aldrig hur han låg och hon hade ju jobbat i så många år - och hade stor erfarenhet så klart. Hon sa inget direkt till mig men så bokade hon ett tillväxt-UL fast jag var bara dagar ifrån bebisens beräknade ankomst. Då såg de att han sjunkit som en sten i kurvan och barnmorskan skickade mig till Danderyd för kontroll och de tyckte att det var lika bra att starta mig - han var för liten, han behöver komma ut, sa de. Men jag svarade inte så bra på starttabletterna. Till slut märkte de att lillen inte orkade med och det blev kejsarsnitt akutbokat.
Kräv ett till UL. Jättebra att flödet och annat ser bra ut, men ta inga risker!
Håller tummarna hårt hårt!
Zwillinge: ytterligare ett bevis på att något är jäkligt sjukt inom den svenska fertilitetsvården... Har du någon länk till pm:et?
Grattis mammasusan!
Lycka till ninacamilla och curly!
Cff: åh det låter inte lätt det där. Önskar jag kunde hjälpa dig...
Snart lycklig: inget vidare med sexlusten tyvärr... Trots 5htp. Men jag har just gjort en hårmineralanalys som visade ganska deprimerande resultat. Det bekräftade Sverker hybbinettes analys av mig men att läget är riktigt illa... jag har rejäla obalanser i kroppen som jag måste komma tillrätta med - inte bara för att kunna bli gravid. Det förklarar bristen på ork och lust.
Stort grattis Strumpan!!
Och grattis till plus Ninacamilla!
Tänk vad det händer saker i tråden
Snart lycklig: Uselt att gå till jobbet när man är sjuk. Riktigt tråkigt att råka ut för sånt. Tyvärr känns det igen
du vet att jag följer din kamp och beundrar dig oerhört för hur du orkar. Håller tummarna hårt för att du får världens bästa utdelning efter allt du gått igenom!
Skogsbruden: Supergrattis!! Jag håller med Solkattan - känns som det bara trillar fram bebisar
Det är ju flera andra som är tätt efter här.. Che, Angel00 mfl
Hur kan läkarna bara fortsätta vända ryggen mot detta? Det hjälper ju uppenbarligen så många som försökt i många år, IVF på IVF eller missfall på missfall!!
Solkattan: skulle tro att han menar "or" istället för "and" - det vill säga en på morgonen ELLER en på kvällen, eftersom, det står per 24 h. Har för mig att det stod så på mina papper. När/om jag dock kände av graviditetssymtom skulle jag öka till två gånger per dag. Men du kan ju kolla med honom för säkerhets skull om du känner dig osäker.