• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zin, jag förstår att du ställer frågan om att vila kroppen. Jag har diskuterat detta med Dr D och han påstår att när vi kör med så låga doser ska det inte "trötta" ut kroppen, vilket jag naturligtvis oroar mig för. Jag fyller snart 47 år, så jag kan tyvärr inte vänta längre. Vi har också vilat någon månad, men självklart skulle det vara bra att vila någon månad mellan varje stimulering.

Jag oroar mig också mycket för att Dr D sagt att vi eventuellt ska ta en Humiraspruta i samband med ägguttaget som blir det näst sista ägguttaget (vid det sista blir det ET). Ca två veckor senare ska jag i så fall ta en andra spruta. Jag har då tagit upp frågan om ev. "flare". Han har då sagt att han inte kommer att göra ET om mina värden vid ET-tillfället inte är bra. Visst, är de inte bra då, skulle vi kunna vänta och återföra senare, men vi palnerar att göra en hysteroskopi med inplantationsnitt en månad innan ET, alltså i samband med det näst sista ägguttaget. Om vi inte kan göra ET som planerat pga av ev. "flare" och måste vänta, då går ju tiden och ET blir inte tätt på hysteroskopin och inplantationsnitten. 

Min sambo måste också vara med den sista gången, dels för att lämna färskt (annars räcker inte det infrysta), men också för att vi då vill ha färska. Vi måste alltså passa ihop all planering med hans arbete och åtagandet också. 

Vi måste också få ihop så många befruktade embryon, så vi vågar odla dem till blastocyster som planerat. Vi kan ju inte chansa med för få, när jag näst in till pendlat till Aten, så att det inte blir någon återföring alls. Det vore ju en skräckupplevelse.

Usch, jag får inte ihop det!! Hur ska jag planera ihop allt detta?

• Snart lycklig

Che, grattis o hoppas dt håller i sig. Perfekt att du fick IL. Jag skulle nog snabbt stoppa i mig en tablett Prednisolon och en spruta Clexane/Fragmin o sedan kontakta Dr D och invänta svar. Läkare kan inte se en graviditet på VUL innan minst BIM passerat. Kanske ännu mera tid behövs.

• Snart lycklig

Lully, du är inte gravid?  Jag har bara mått bra av DHEA. Hur mkt omega äter du? Jag intar dagligen en jättecocktail av tillskott, men känner mig inte som du beskriver. Jag känner mig bara trött, tjock och ledsen, men det beror ju inte på tabletterna. Det beror på situationen o allt kämpande. Däremot kan jag sucka högt och känna mig så less på att svälja alla dessa tabletter. En sådan banal sak kan kännas så orättvis och jobbig, nästan som droppen att jag inte orkar mera. Särskilt de jag tar på kvällen när jag är trött.

• Snart lycklig

Jag kanske blandar ihop, men Singoalla, visst var dt du som upptäckte att du var gravid, när du åkte t Aten f att köpa Prednisolon? Du tröffade då Dr D snabbt. Hur har dt gått? Bra, hoppas jag! Cice, jag efterlyser dig oxå, hur går dt f dig?

• Snart lycklig

Myran, enligt Dr D tar jag 5 mg morgon och 5 mg kväll. Vid ET ökat till 10 mg morgon. Jag önskar dig all lycka med kommande försök.

• Snart lycklig

Jag var idag på UL igen. De två äggblåsor som hade börjat växa i torsdags hade fortsatt art växa, runt 13,5 båda. 4 nya mindre hade faktiskt börja växa, 7,6-8,4 mm. Jag blev jätteglad. Pratade m Dr D nyss o han tror ändå dt är en dålig cykel. Detta grundar han på cykelns beteende och Östradiolvärden (de jag fått svar på hittills). Ska fortsätta och sedan nytt UL på torsdag (helst fredag, men då är min dr ledig). Sedan rar vu nytt beslut. Han tror att dt inte är så bra ägg, när dt beter sig så här. Svårt att veta hur jag ska göra om jag ändå får några blåsor, åka eller inte åka? Ps. Min dosett räcker inte till, tabl får inte plats, varken i storlek eller antal. Några får naturligtvis plats. ds.

• Snart lycklig
    Hjärte, stort grattis till Atenbebis nr 8, Malte! {#emotions_dlg.flower}Solig

Che, stort grattis till vecka 2-3! {#emotions_dlg.flower}Solig

Fantastiska nyheter!!!!
  • Snart lycklig

Oh, Lully så jobbigt! Jag vet hur det känns när tiden rusar iväg. Kan du inte stimulera och samla ägg under tiden, utan att du gör återföring?

Ego; var på ultraljud ifag igen, nu är det tre äggblåsor kvar (11,9-17,8 mm). Dr D tyckte ju i måndags, trots att jag då hade två större och fyra mindre, att allt tydde på en dålig cykel, möjligen med inte så bra kvalitet. De tre som återstår ser bra ut, men jag vet ju inte något om innehållet.

Jag kommer att mejla Dr D senare idag och lär få höra vad han säger då. Hoppas få svar på Östradiol, det vanliga (Östradiol känslig samlas och körs endast en gång per vecka på Karolinska labbet och jag fick svar på tidigare tagna igår, så de är nog inte att hoppas på). Det blir i all fall en fingervisning, hoppas jag.

Tror att jag kommer ställas för ett mycket svårt beslut ikväll, åka eller inte åka? Vill inte förlora tid, men vill inte heller åka och möjligen är en eller flera folliklar tomma, möjligen också dålig kvalitet som jag inte förstår varför Dr D kan se/veta.......

• Snart lycklig
    Lully Hill skrev 2013-03-21 12:42:37 följande:
    Ps. Så såg mitt resultat ut ungefär då jag lyckades. Jag hade tre blåsor men min minsta var mindre än din, runt 7 tror jag. Den visade sig ha ett ägg som sedan inte blev bra. De andra två hade fina ägg vara ett guldägg.

Tack!  {#emotions_dlg.flower} Det är bara det att Dr D verkar tycka att det är dåligt. Han "kan min kropp" nu, säger han. Dock inte pratat med honom ännu idag, då jag fortf väntar på ev. blodprovssvar.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!