Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Zin, jag förstår att du ställer frågan om att vila kroppen. Jag har diskuterat detta med Dr D och han påstår att när vi kör med så låga doser ska det inte "trötta" ut kroppen, vilket jag naturligtvis oroar mig för. Jag fyller snart 47 år, så jag kan tyvärr inte vänta längre. Vi har också vilat någon månad, men självklart skulle det vara bra att vila någon månad mellan varje stimulering.
Jag oroar mig också mycket för att Dr D sagt att vi eventuellt ska ta en Humiraspruta i samband med ägguttaget som blir det näst sista ägguttaget (vid det sista blir det ET). Ca två veckor senare ska jag i så fall ta en andra spruta. Jag har då tagit upp frågan om ev. "flare". Han har då sagt att han inte kommer att göra ET om mina värden vid ET-tillfället inte är bra. Visst, är de inte bra då, skulle vi kunna vänta och återföra senare, men vi palnerar att göra en hysteroskopi med inplantationsnitt en månad innan ET, alltså i samband med det näst sista ägguttaget. Om vi inte kan göra ET som planerat pga av ev. "flare" och måste vänta, då går ju tiden och ET blir inte tätt på hysteroskopin och inplantationsnitten.
Min sambo måste också vara med den sista gången, dels för att lämna färskt (annars räcker inte det infrysta), men också för att vi då vill ha färska. Vi måste alltså passa ihop all planering med hans arbete och åtagandet också.
Vi måste också få ihop så många befruktade embryon, så vi vågar odla dem till blastocyster som planerat. Vi kan ju inte chansa med för få, när jag näst in till pendlat till Aten, så att det inte blir någon återföring alls. Det vore ju en skräckupplevelse.
Usch, jag får inte ihop det!! Hur ska jag planera ihop allt detta?