Puuhhh, ett ytterligare delsteg avklarat!
Jag har idag på eftermiddagen varit till Dr D för ett nytt VUL. Tack gode gud, inga äggblåsor hade ägglossat i förväg (än så länge). Jag hade mycket fertilt slem och då kan man ju också bli lite extra skrämd för att ägglossning närmar sig.
Allt såg bra ut, han tycker "vi" hade gjort det bra!
Fortfarande fanns 7 folliklar kvar, liksom på det senaste VUL i måndags kväll. Då fanns ju också en eller två pytte, men de frågade jag inte ens om idag. De var inte exakt lika stora, 13-20+ (13, 14+, 14+, 17+, 20, 20+, 20+). En hade skenat och växt lite fort och en hade växt lite saktare än förväntat, men ingen hade avstannat, bara det! Möjligen kan den skenande äggblåsan vara tom och likaså någon eller några andra också.
Jag fick en Orgalutran av Dr D som jag fick ta på plats. Den ska dra ner LH lite,l för säkerhets skull. Även om han sett de nedre regionerna i detalj, kändes det ändå lite konstigt. Han kom tiollbaka i rummet innan jag hade hunnit ta på mig kläder. Jag fick vackert bara dra upp tunikan och stå där utan trosor för att sätta sprutan i valken på magen.
Han tog alltså inget blodprov för LH, då de enda han skulle ha ordinerat om LH varit högt, var att ta en Orgalutran, vilket vi gjorde i alla fall.
För att pusha de minsta folliklarna lite till skulle jag genast när jag kom till hotellrummet ta en dos på 75 av Menopur. Sedan inatt kl. 02.00 ska jag ta Ovitrelle. Jag har ställt telefonen på en massa tider däromkring, så jag inte missar att vakna. Ska även kolla om nattportieren (vet ej hur det stavas, men ni fattar) är vaken och kan väcka mig också. Som ni säkerligen förtsått är jag inte alltid den där lungna och avslappnade typen.
Det är synd att jag inte bara kan glädjas åt det, för mig mycket, bra resultatet, utan rädslan för att spontanägglossa finns tyvärr fortfarande kvar. Kanske inte så konstigt då det nyligen drabbade mig. Det sitter mycket färskt i minnet.
ÄP blir på lördag, runt kl. 13.00-13.30.
Nu återstår att förlänga hotellvistelsen med en natt coh sedan försöka hitta en någorlunda billig resa hem på söndag. Det såg inte så lovande ut igår morse när jag letade.
Jag har ju lite förhöjt TNF. Jag har valt att äta DHEA och Melatonin, då jag just nu inte gör några återföringar, men troligen låter jag bli innan återföring och den sista färska IVF. Jag har emellanåt nu under insamlingarna också låtit bli, beroende på vad Dr D ordinerat. T ex så har jag inte tagit DHEA och Fertile XX sedan förra sprutstarten i början av januari. Vet ej hur det blir nu efter äggplock. Melatonin har jag dock ätit hela tiden sedan den senaste hela IVF med återföring misslyckades i början av oktober förra året. Jag gjorde då uppehåll under ruvningstiden.
Ibland har Dr D låtit mig ta DHEA under spruttiden, ibland vill han att jag sluta vid senaste ägglossningen. LIkaså har han varierat när jag ska ta respektive sluta ta Fertile XX. Jag tror han tar beslut efter hur mina cykler sett ut vid de olika stimuleringarna.
Jag har också bestämt att jag vid den sista insamlingen, innan det avslutande färska IVF, ska göra en hysteroskopi hos Dr D, inte på Serum. Han kommer då också göra snitt som ska underlätta för embryona att fästa. Jag har gjort så mycket, så jag orkar helt enkelt inte göra hysteroskopi hos någon annan. Jag har visserligen redan varit i kontakt med Peny då jag skickade mensblod (som f ö visade negativt), men Dr D har gjort många hysteroskopi i England och säkerligen även här i Aten. Jag kommer att vara noga att begära från Dr D att han ska göra i stort sett som de gör hos Serum. Jag är säker på att han känner till vad de gör där. Jag känner att han vill mitt bästa, så jag litar på att han gör sitt yttersta.
Nu blev det lite långt inlägg (igen).