Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Känner starkt för såväl alla plus och för de som fortfarande kämpar.
Vad jag än skriver så vet jag att jag aldrig med ord kan möta den obeskrivliga sorgen eller den upphöjda lyckan...Vill så gärna vara ett stöd för er som fått uppleva ett negativt resultat och samtidigt vara ett peppande bollplank för de som har fått ett positivt resultat. Men jag plitar ner mina tankar och hoppas att det faller i god jord.
Nu när man har lagt lite tid på det här med fertiliteten efter några år, så är det som att lägga ett pussel, dels över min egen problematik och dels över vad de olika klinikerna i världen har att erbjuda. I den bästa världar skulle jag vilja kombinera alltihop, Serums bakteriearsenal med Dr D's immunsupport och blanda upp det med Embryogen från IV Riga.
För det är min åsikt att även om alla bakterierna är borta, immunsystemet normaliserat, slemhinnan tjock, äggen av bra kvalitet(oavsett om det är ÄD eller kroppsegna) så känns det som att kommunikationen mellan alla dessa faktorer inte alltid fungerar.
Har nyligen upplevt ännu ett misslyckat ET, som på papperet skall såg ut att gå vägen...
Nästa gång så vänder jag mig nog till kliniker med Embryogen och kombinerar mina erfarenheter med antibiotika och immunsupport. Eftersom jag har tidigare haft besvär av Ureaplasma, karpaltunnelsyndrom,nervpirrningar och ledbesvär vilka alla är helt borta nu.Ureaplasma är en form av mycoplasma och det är ofta en co-infection till andra parasiter och bakterier, så märkte jag att de sista symptomen försvann i samband med Flagyl. Sedan såg att just långa Flagylbehandlingar är vanligt förekommande på RMIA i USA.
Jag tror att många av de immunologiska problemen som vi står i har en upprinnelse i att kroppen har haft svårt att bekämpa en infektion och därefter reagerar med ett överaktivt immunförsvar, men ibland behöver vi även en extra förstärkare i kommunikationen mellan slemhinna och ägg