Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Grattis till alla plus och ruvare.
Har börjat att bli förbannad, när jag gräver djupare och djupare och börjar må allt bättre. Jag sprang hos enkrinologer och reumatologer och trots levaxin och liotyrin blev jag aldrig fri från mitt karpaltunnelsyndrom i händerna och stela och orörliga tår på morgnarna, när jag mådde som sämst så hade jag ledvärk och väldigt lågt kortisol, trots Dr Gorgys hästdoser av kortison förbättrades aldrig min hälsa.
Har alltid trott att mitt prolaktin har varit ok eftersom det har legat inom referens och det här är en gammal diskussion som bla Cathy höll i, men nu vet jag efter att ha provat Pravodel i några dagar, Prolaktin kan ge ledvärk,höjer TSH, samt om man har gått med höga prolaktin nivåer en längre tid så ger det B12 brist, det var därför jag har mått bättre av dessa vitamininjektioner. Prolaktin påverkar även slemhinnan och dess förmåga att implementera ägget, så mitt råd till alla är att kolla nivåerna som helst ur fertilitetsammanhang skall ligga mellan 10-15
räkneexempel som är inom referens
värde från werlabs ex 402 / 21,2=18,97 alldeles för högt!!
För att kortisol skall kunna bildas i binjurarna, behöver hypofysen producera ett hormon som heter ACTH. Om hypofysen producerar för mycket av hormonet Prolaktin, sänks automatiskt produktionen av ACTH - som i sin tur sänker produktionen av kortisol. För hög halt prolaktin kan även påverka könshormonerna såväl som sköldkörtelhormonerna. Högt prolaktin sänker också produktionen av dopamin. Många som lider av en hormonell obalans av detta slag, kan av misstag diagnostiseras "Kroniskt Trötthetssyndrom"/utbrändhet