Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej!
Ni skall veta att Ni hjälper många fler än vad som är inloggade på forumet. Många gör som jag läser och skriver aldrig något. Finner tröst i era ord och kommentarer. Men nu är det Första gången som jag skriver i ett forum. Igår var mitt fjärde MF konstaterat på 10 månader. Har en dotter sedan förut (10), men denna gången har det bara blivit värre och värre. Varje gång som jag har MF så stiger febern och jag får sjukdomskänsla, jag som annars inte har varit sjuk på flera år. Har tidigare varit med i en vaccin studie för HIV så jag tror att mitt immunförsvar har gått "bananas"..Via en gyn i Solna har jag fått Prednisolon, Trombyl och Progesteron. Hann dock bara äta Prednisolon i en och halv vecka innan jag misstänkte grav. startade på 5 mg och är nu uppe i 10mg, men jag tror inte det var tillräckligt för mitt överstarka immunförsvar. Har fått en tid för missfallsutredning på Viktora om två veckor men vill åka ner till Aten, har dessutomk släktingar i Aten som skulle kunna hjälpa till med distr. och logistik.
Har många frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig att besvara:
kan man åka ner till Aten samtidigt som man går MF-utredning här i Sverige?
Kan man få IL utskrivet i Sverige, finns det någon som har fått det utskrivet av en svensk läkare utan remiss från Aten?
Fortsätter jag äta Prednisolonet trots MF, har immunförsvaret brutit igenom Prednisolonets verkan?
Är man vanligtvis sjukskriven för sådana här behandlingar, har trots allt bara varit sjukskriven två dagar från jobbet i samband med alla MF, men det är en jättestress på jobbet som jag har svårt att hantera.
Tacksam för alla tankar och hjälp på vägen. Ni är ett stöd för många som befinner sig i den här situationen..