• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

pink lily skrev 2014-12-27 17:16:41 följande:

Zwillinge, menar du att du skrivit i tråden (när ungefär?) var i Aten man kan köpa droppaggregat mm? Annars vill du inboxa mig oxå? Vad hette apoteket och var låg apoteket där du beställde 6 mån. förbrukning? Måste en vända till Aten snart ... Håller fortsatt tummarna för dig!

Har inboxat dig
  • Zwillinge86
    Aten skrev 2014-12-28 19:45:54 följande:

Hej Zwillinge

Vi ska till Aten i Januari och jag undrar om du har lust att maila lite info om vilket apotek du besökte som kan ge 6 mån förbrukning på samtliga mediciner? Vore super gulligt.

Sen undrar jag om ni vet vart man kan få IL dropp i Stockholm?

Mvh

Aten (smeknamn)

Om jag har förstått det rätt så ska set gå att söka i tråden på enskilda personers inlägg. Jag var i Athen i i slutet av februari, kolla om du hittar mitt inlägg, hör av dig annars så inboxar jag dig :) vad gäller dropp i sthlm så pratar många varmt om Marie på gärdet. Har för mig att SnartLycklig nyligen skrev ut uppgifter till henne, annars finns det nog flera som kan inboxa dig. Kram
  • Zwillinge86

Nya blödningar idag :( har bokat ett tidigt UL på tisdag hos Selbing som tydligen ska vara väldigt skicklig, så med lite tur kan vi med oss lite bilder på vårt pyre. Annars blir det vul och förhoppningsvis ett tickande hjärta, och gärna lite svar kring blödningarna. Står inte ut med den här ovissheten!!!

En annan sak, är det någon som tagit sprutorna på annat ställe än magen? Börjar bli riktigt blåstucken. Vad tror ni om rumpan?

Hur går det för dig SL?

• Zwillinge86

Vet att det är individuellt, men hur mycket och länge är normalt/standard vad gäller immunmedicinerna? Medveten om att en del får ta dropp varje vecka hela graviditeten, men det måste väl höra till undantagen?

När brukar progesteron, pred, trombyl, fragmin och IL börja trappas ner?

Är så sjukt ångestfylld och rastlös att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vet inte om det har att göra med med våndan över ev missfall, eller om det kan vara biverkningar av kortisonet. Hur som helst står alla mediciner mig upp i halsen, jag gör ju inte annat än medicinerar dygnet runt. Känns som hela mitt liv kretsar kring nästa intag, blodprov eller dropp. Inte undra på att det är svårt att leva ett normalt liv och försöka glädjas över graviditeten, mitt normala liv och glädje rymms liksom inte inom alla måsten :S vill inte framstå som otacksam och gnällig, för jag är självklart otroligt tacksam för mitt plus och möjligheten att med hjälp av immunsupport kanske äntligen lyckas med en fullgången graviditet. Förlåt om det här inlägget sticker i någons ögon. Jag gör förstås det som krävs för att lyckas, men just nu känns det väldigt tungt. Känner inte igen mig själv, finns liksom inget av mig kvar. Är en usel partner som för tillfället känner nada för sambon. Alla känslor är som bortblåsta, förutom ångesten och rastlösheten. Jag tar mina mediciner, följer plikttroget beh.planen, men är helt avtrubbad. Någon som känner igen sig?

• Zwillinge86

Tack för er förståelse och bekräftelse, betyder massor i detta virrvarr till liv.

Håller tummarna för att vi alla ska få lyckas och att vi förr eller senare får njuta av så normala graviditeter som möjligt. Massa kärlek till er tappra kvinnor <3

• Zwillinge86
    TWH skrev 2014-12-30 12:58:51 följande:

Zwillinge, medicineringen är som du skriver individuell. Jag tog il intensivt de två första månaderna, sedan ca var sjätte vecka och de sista tre/fyra månaderna inget il alls. Kortison tog jag till ca v35 (D ville att jag skulle fortsätta men svenska läkaren sa nej till det), fragmin till två dgr innan snittet och trombyl detsamma. Lycka till nu!

Tack för info, det låter ju överkommligt. Hade hoppats kunna sluta med fragmin och kortison tidigare, men vi får väl se hur det blir för min del. Aggressivt immunförsvar har ju enligt utredningen inte varit något större problem i mitt fall utan chichagotesterna visade främst att immunförsvaret bildar antikroppar mot många fertilitetshormoner. Blev därför lite överrumplad av att ordineras ett fbc och dropp i veckan nu när jag blev gravid. Vet inte heller om D går mest på provsvar eller symtom när han ordinerar dropp asp. I mitt fall har netrofila och leukocyterna ökat lite sedan ET, men de verkar ligga ganska stadigt även om de är över ref.värdena. Vad jag kan se är det inga större förändringar i mina provsvar. Ni med aggressivt immunförsvar hur brukar era fbc se ut?
  • Zwillinge86
    KattaAten skrev 2014-12-30 22:30:24 följande:

Jag tänkte bara fråga det där apoteket i Aten, ligger det på Stigmata kvarteret?

Mvh

Katta

Hej Katta!

Om det är det apoteket som jag handlade på du menar så låg det i närheten av Syntagma torget. Direkt när man kommer upp från metron korsar man torget förbi fontäner och går rakt fram. Om jag inte minns helt fel är det två gatar som går parallellt neråt/framåt varav den vänstra heter typ mitropoleos, men "mitt" apotek ligger på den högra gatan som jag inte har något namn på tyvärr. Bara ett par tvärgator ner så har du apoteket på höger sidan. Det är litet, ser inte mycket ut för värden, och har en ingång från huvudgatan och en från tvärgatan. Ung manlig expedit som pratade bra engelska och det gick att betala med kort. Har nog tom en mailadress ifall man vill försöka kontakta dem innan sitt besök, kanske går att förbeställa medicin?

Droppaggregat och nålar mm köper man vid Omonia squere. Den andra gatan i "rondellen/torget" om man kommer från Syntagma. Har för mig att gatan heter typ agiu konstantinou eller nåt i den stilen. Från den gatan var det första eller andra tvärgatan till höger så hittar man flera butiker som säljer sjukvårdsmaterial.
  • Zwillinge86

Singhatjejen: Även om det självklart inte är någon tröst i sammanhanget, kan jag meddela att D inte svarat mig heller fastän han bett om och fått nytt fbc i måndags. Det har ju som sagt varit nyår och han ska såklart också få vara ledig. Men ett beklagande efter ett misslyckande samt feedback på efterfrågade provsvar, kan förstås aldrig komma snabbt nog. Ta hand om dig!

• Zwillinge86

Typiskt, av någon anledning saknas halva mitt fbc. Vet inte om de beställt fel analys eller om provsvaren försvunnit på vägen, men borta är de iaf.

Tänkte fråga er som är lite mer insatta kring det här med aggressivt immunförsvar. Är det förväntat att värdena (fbc) ökar vid graviditet, alltså även för "normala" utan immunproblematik? Eller är det just att värdena ökar som är "beviset" på att man har ett aggressivt immunförsvar?

• Zwillinge86
    Cathy skrev 2015-01-02 14:50:46 följande:

Zwillinge; antal vita blodkroppar stiger för alla vid en graviditet men oftast inte lika mycket som för oss immunpatienter, plus att lymfocyterna stiger hos oss (de som delvis är NK celler).

Och för mig steg trombocyterna direkt (även om jag inte har ngt påvisat koag problem).

Tack Cathy, nu blev det lite tydligare.

Mina värden har under de 9 månsder vi kört med hemmaförsök och immunsupport varit helt okej. Förutom ökade värden pga infektioner och allergi har jag vid två tillfällen misstänkt befruktning pga symtom och D bekräftat möjligheten med hjälp av fbc. Sedan ET den 1/12 har jag tagit 6st fbc där Leukocyterna har typ fördubblats och pendlar mellan 15,0-18,2. Det samma gäller Neurofila som pendlar mellan 9,5-12,5. Utöver det är det bara Monocyterna som sticker iväg ibland. Vad säger det om mitt immunförsvars reaktion på graviditeten, normal eller aggressiv?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!