• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Frågar igen: vad är era tankar om progesteron? Jag är nu ordinerad Litinus 3gr/dag, men har både Mic och Crinone hemma sedan tidigare försök och funderar på om jag inte ska använda upp dem utifrån tidigast bäst-före-datum. Eller är det dumt att växla mellan de olika märkena? Undrar också om jag ska komplettera intaget med 200mg Utrogestan oralt innan sänggående för att få en jämn fördelning under natten också. Hur tänker ni andra?

• Zwillinge86
    Redan47 skrev 2014-11-30 10:10:26 följande:

Vid ÄD har jag fått ord 600mg 4dgr före ich 800 mg efter. Jag har sk blandat på det sätt att jag tagit morgon och middag 200mg utrogest vaginalt ich avslut m 400mg Mic dvs en vaggis. För att jag har av Mic som jag vill använda upp. Fö föredrar jag utrogest och ska tas vaginslt allt över 200mg. Hemska biverkningar oralt ..,. Zombie.

Utrogest är inte så rinning, föredrar den vaginalt, nästan framför Mic oxå. Den är ju oxå bioidentiskt ingen aning om övr preparat.

Då kanske jag ska öka min dos, har fått samma ordination som vid ivf nämligen, och ingen höjning efter ET. I och för sig är väl både Mic och Litinus på 400mg/st så det blir ju 1200mg/dag (om jag inte fattat fel!?) så då är jag ju uppe i en ganska hög dygnsmängd ändå... Crinone står det bara 8% på så den vågar jag inte jämnställa med övriga preparat.

Jag gillar också Utrogest bäst, men jag har bara tagit dem oralt då jag är glad att slippa vaginal införing. Har inte märkt några bieffekter :/ vet du något om ifall kroppen tillgodogör sig mer av progesteronet vid vaginalt framför oralt intag? Snålar gärna om möjligt på mitt Utrogest då de är perfekt lutelfasstöd vid hemmaförsök :)
  • Zwillinge86
    Redan47 skrev 2014-11-30 11:07:45 följande:

Lutinus är på 100mg/st och enl tillverk är det tre om dagen, som ska räcka. Om du skarvar m Mic till natten så är du ju tycker jag ändå heltäckande. Så kan du ju spara då dina utrigest. Kan du inte få mer utrogest utskrivet?

Tack! Då gör jag så :) köpte utrogest i grekland har inte testat att få det utskrivet här.
  • Zwillinge86
    mammasusan skrev 2014-12-01 00:14:02 följande:

Kikar fortfarande in då & då i tråden & håller tummarna för er!

Den 26/10 kom äntligen vår lilla son Gilbus (3800g 50cm bf+3) efter 12 år utan skydd & 18 mf, tack vare Ludmila i Sundsvall.

Vilken Linslus! Stort grattis :)

Skönt med lite inspiration och motivation såhär i morgontimmarna när man ligger klarvaken och väntar på att telefontiden på rmc ska börja. Eftersom de aldrig hörde av sig i fredags så vet jag inte om dagens planerade ET blir av, men jag hoppas verkligen det. Skulle normalt ha fått min mens igår och eftersom slemhinnan varit redo i tre veckor känns det inte bra om jag behöver vänta ytterligare :/ hade ryggont (som inför mens igår) är det ett dåligt tecken? Är det förresten några andra symptom jag ska vara uppmärksam på nu efter ET?
  • Zwillinge86
    Solkattan skrev 2014-12-01 07:39:32 följande:

Zwillinge: hoppas inget dumt samtal kommer nu ... Nu ska du bli ruvare !!

Kör du med dr d:s behandlings plan ?

Det blir ET, men vet inte hur många ägg som donatorn fick ut, om vi delar med nåt annat par eller hur många som befruktades. Men ET blir det :)

Kör immunsupport vid D.
  • Zwillinge86

Solkattan kan tyvärr inte hjälpa dig att tolka svaren då det här är min första "riktiga" immunsupport-cykel eftersom vi bara försökt på egen hand tidigare. Men du kan säkert hjälpa mig :) Det står i Ds behandlingsplan att jag ska ta IL tätt efter återföring varför jag bokat in dropp redan i eftermiddag. FBC vill han ha dagen efter ET (vid 5-dagars embryo), men "mina" ägg befruktades ju i fredags så nu är jag lite fundersam kring vilken dag jag ska ta FBC för att han ska kunna utläsa så mycket som möjligt av svaren. Hur har du tänkt kring detta?

• Zwillinge86

Nu har jag fått ett 9-celligt embryo tillbaks, antar att det är ett 3-dagars embryo. Är dock väldigt besviken då läkaren helt dömde ut de övriga äggens chans. Vi fick 9 ägg av donatorn (oklart om vi delat med nåt mer par) och 7 befruktades, men de har tydligen delats dåligt. Sköterskan försökte lugna oss med att det kan hända mycket på de två återstående dagarna, men det känns ändå väldigt dåligt. Hade ju hoppats på en del till frysen så att vi inte behöver påbörja värsta processen direkt efter ev minus. Vad har ni för erfarenhet av trögstartade ägg? Mina egna ägg har inte betett sig på detta sätt utan delat sig normalt även om de varit få...

• Zwillinge86
    blåklint skrev 2014-12-03 11:25:11 följande:

Hjälp, snälla någon!!! Är det någon som kan ge mig tips på var man kan ta blodprov Estradiol och LH och få svar samma dag? Jag har äntligen kommit igång med vårt IVF-försök hos Dr D, men alla läkare/gyn jag kontaktat säger att det inte går. Att dessa prover tar 2-3 dagar. Är det någon som gjort IVF hos Dr D och lyckats lösa detta problem? Jag börjar få panik och tar tacksamt emot tips. Bor i Sthlmsområdet.

Jag tar E2 via min vc och hämtar provsvaret i deras reception dagen efter. Och när jag tar via werlab så brukar provsvaret också dyka upp via mail dagen efter. FSH har dock tagit fler dagar, kanske samna med LH?
  • Zwillinge86

Vilket begrepp använder ni när ni ska förklara molvärk på engelska? Alltså inte kramper utan den här dova smärtan :S

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!