Redan47 skrev 2014-11-30 10:10:26 följande:
Vid ÄD har jag fått ord 600mg 4dgr före ich 800 mg efter. Jag har sk blandat på det sätt att jag tagit morgon och middag 200mg utrogest vaginalt ich avslut m 400mg Mic dvs en vaggis. För att jag har av Mic som jag vill använda upp. Fö föredrar jag utrogest och ska tas vaginslt allt över 200mg. Hemska biverkningar oralt ..,. Zombie.
Utrogest är inte så rinning, föredrar den vaginalt, nästan framför Mic oxå. Den är ju oxå bioidentiskt ingen aning om övr preparat.
Då kanske jag ska öka min dos, har fått samma ordination som vid ivf nämligen, och ingen höjning efter ET. I och för sig är väl både Mic och Litinus på 400mg/st så det blir ju 1200mg/dag (om jag inte fattat fel!?) så då är jag ju uppe i en ganska hög dygnsmängd ändå... Crinone står det bara 8% på så den vågar jag inte jämnställa med övriga preparat.
Jag gillar också Utrogest bäst, men jag har bara tagit dem oralt då jag är glad att slippa vaginal införing. Har inte märkt några bieffekter :/ vet du något om ifall kroppen tillgodogör sig mer av progesteronet vid vaginalt framför oralt intag? Snålar gärna om möjligt på mitt Utrogest då de är perfekt lutelfasstöd vid hemmaförsök :)