Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack!
Säger det nånting om nånting?
Tack!
Linneasvea: Om du tror att det kan bli svårt att ha koll på folliklarna genom regelbundna vul så skulle jag satsa på pergo varje dag. Om du inte har några oralgutran du kan ta i nödfall. Dosen kan jag inte råda dig i, då jag själv experimenterat mig fram. Men jag tror nog att du kan ta lägre dos än förra gången.
Pratar ni om att experimentera hemma med menopur? Får ni någon som hjälper er med VUL på det? Blir det inte flera ägg då som kan befruktas?
Förresten, det är ingen som har några droppaggregat att skicka mot betalning?
Har bara ett kvar och sen vet jag inte vart jag ska vända mig :S har en vän som sätter mina dropp och hon är nu grav.ledig så hon kan inte hjälpa mig med aggregaten längre. Har pratat med D, men han verkar mitt uppe i en flytt(?) så han hade inte möjlighet att skicka några aggregat....
Zwillinge, nu känner jag mig tjatig men hur tycker du jag ska lägga upp min stimulering? Vad tror du om att spruta 50-75 IE/dag och käka 1 tabl Pergo under tiden?? Är det en bra lösning. Vilka alternativ har du kört och vad tyckte du kändes bäst om du har varierat dig?? (Det kanske är bäst att spruta varje dag istället för varannan, vad är det för skillnad liksom??
Och spelar det någon roll om man tar sprutan på morgonen eller kvällen? Tog du pergon samtidigt med sprutan?
Tack snälla, ska nämligen börja i morgon.
Tack snäll Zwillinge, Nu har jag läst att Pergo inte är så bra för äldre kvinnor, tror du det är för lite att bara ta menopur 75 IE per dag som enda stimulering och hoppa över Pergo denna månaden??
Ni som behöver droppaggregat, medisave.co.uk har att beställa, ingen tull, skickas på ett par dagar.
Jag har kört med
Zwillinge, kan du inte bara ta FBC via Werlabs eller nåt annat lab i Sverige och skicka provsvaren till Dr D. Jag går inte hos honom men FBC är ju inte så dyrt att ta här.
Vul visade treskiktad slemhinna på 9mm idag, vilket tydligen var utmärkt. RMC ringer i början på nästa vecka och då ska jag börja med progesteron vaggisar och sambon börja förbereda sig för spermaprov. ET är preliminärt planerat till slutet av november, om allt nu allt funkar för donatorn. Håller tummarna för att hon får ut massa fina ägg så vi får några till frysen för första gången :)
Immunförsvaret är lugnt enligt FBC och jag planerar därför inte att ta något nytt dropp förrän vid progesteronstart...
Fick ju tips från Sammet om att beställa dropp och nålar från medisave.uk, men då jag tycker att frakten är lite dyr så tänkte jag kolla om det är fler som är intresserade så kan jag lägga in en gemensam beställning ????