aylak skrev 2013-10-11 19:21:40 följande:
Blingbling: Förstår hur du känner dig. Stor kram.
Det är för illa att svenska läkare förvrider begreppet "vetenskap och beprövad erfarenhet" så till den milda grad att vetenskapens kärna helt urvattnas - det unika med just vetenskapen är ju intentionen att ständigt ompröva och uppdatera sina teorier. Men inom läkarvetenskapen och särskilt i Sverige har man klantat till det fullständigt så att det i princip blir omöjligt att ompröva teorier på annat sätt än i stora och dyra randomiserade dubbelblinda placebo studier. Vård som kräver individualiserad läkekonst är svårare att studera på just det sättet och då blir vi sonika helt utan behandling för att våra läkare inte orkar läsa in sig och resonera logiskt. Skärpning läkarSverige!!!
Aylak: du säger det så bra, håller helt med: Skärpning läkarsverige!
Blingbling: Ledsen för din upplevelse - tyvärr känner jag igen mig alltför väl... Vi borde göra ett gemensamt uppror mot just fertilitetsläkarsverige allihop! Slå dem på näsan med sin j...a nedlåtande empatilösa attityd och konservativa trångsynta sätt att se på sitt jobb.
Ursäkta. Många års ilska som blommar upp ibland.
april: jag har testat Humira. Tog två sprutor och nya testet visade att jag fått ned värdet från 49 till 25 så jag behövde inte ta de två andra jag köpt hem. Jag tog faktiskt inte ens ett test innan, fick ingen läkare med mig och var så säker på att jag vaccinerat mig. Kände inte av sprutorna överhuvudtaget vad jag vet. Det är nu ett år sedan ganska precis och vad jag vet har jag hittills inte märkt någon biverkning.