Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej! Jag har läst er tråd - och Lully hills andra tråd om immunproblem och känner igen mig. Jag blir så glad att ni delar med er och kanske kan hjälpa andra med problem att bli gravid. Jag vill först och främst tacka er alla! Hur det än går för mig :) Och stort grattis till alla graviditeter :D
Jag fick aldrig erkänt mina misstankar om endometrios, ingen gynekolog lyssnade på mig. Men efter en IVF blev jag tack och lov gravid och födde 2009 en underbar pojke. Förlossningen slutade i kejsarsnitt och där konstaterades sammanväxningar i hela buken - livmoderns nedre del satt helt fast i sammanväxningarna. Bara det gör att jag blir så trött på läkare som inte lyssnar på en!
Nu har vi försökt bli gravida igen sedan 2010 och vi har gjort tre IVF:er och tre FET. Nu har jag två blastocyster i frysen och jag känner att det är ingen idé att sätta in dem i min kropp efter den bara kommer att stöta bort dessa.
Jag har precis fått hem boken "Is your body babyfriendly" och känner igen mig i flera symptom. Jag har också läst era berättelser här inne och jag nästan ryste till när jag såg att någon hade knäppande leder och att höften värker efter att man suttit en stund - detta har blivit värre senaste tiden (efter alla ivf:er kanske?).
Nu har jag mejlat en förfrågan till dr D i Aten på den mejladress som finns på kontaktsidan på den hemsida som ni länkat till... är det fel adress? Jag läste något om en googlemail-adress också? Hur lång tid tar det innan man får kontakt? Jag skrev ganska kort och gick inte in på så mycket mer än att jag kände igen mig i symptomen och hoppades på hjälp... var det fel - bör man skriva längre och mer förklarande för att få snabbare svar?
Tusen tack alla för era berättelser och hoppas ni har tid att svara mig :)