Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Någon som vet om man kan använda betapred istället för prednisolon?
Någon som vet om man kan använda betapred istället för prednisolon?
Mediciner över om någon behöver. Skicka PM.
* Lutinus 12 paket lutinus progesterone vagiatorier
* Serrapeptase 80 000 IE burk med 100 st kapslar. 3/4 kvar I burken.
* DHEA 25 mg puritans pride 250 kapslar per burk. 1 oöppnad, 1 påbörjad med 3/4 kvar.
* Prasteron APL 25 mg 100 kapslar. 3/4 kvar I burken.
* Agnus castus 1000 mg ca 20 tabletter kvar.
Hej på er! Idag plussade jag efter att ha försökt sedan i december. Nu håller vi tummarna här hemma för att medicinerna ska ha rätt verkan och vi kan klara oss ifrån nytt MF. Jag har tagit 5 mg pred på sistone men höjde idag med 2,5 tänkte trappa upp till 10 el 15. Dock rekommenderade Marie på fertilitet plus, minst 20 mg men när jag testade det i vintras kände jag mig bla så svullen, kändes inte helt bra i kroppen. Hur mkt prednisolon tar ni andra?
Ha en fin söndag!
Hej
Nu har jag varit hos D igen och i måndags gjorde jag FET med två fina blastocyster. Medicinerad cykel med Synarela och progynon, insättningen 19 dagar efter jag började med progynon.
Det var strapatsrikt då jag drabbades av matförgiftning och det var på håret att vi fick ställa in. Oroar mig för hur detta påverkar, om jag lyckats ta upp medicinerna och dessutom har jag nu ätit väldigt lite sedan i lördags, dvs känner mig inte alls i balans.
Transfern gick bra, jag blödde inget vilket jag ibland gjort tidigare. Men efter ca ett dygn fick jag en blödning. Implantationsblödning hoppades jag såklart men den är fortfarande kvar (ca 30 h nu) och den är inte bara som spottings utan röd och ganska riklig. Mer som början av mens.
Några frågor till er kloka.
Har någon annan haft en riklig blödning på rd1 med 5dagars?
Jag funderar också på om insättningen gjordes för sent. När jag mätte slemhinnan på dag 8 var den redan 8,5. Nu när D mätte den var den 8,2. Tycker det är konstigt om den blivit tunnare. Men mitt förra FET gjordes också på samma cykeldag. Då blev jag gravid men fick MF 5+0.
Så jobbigt med all denna oro.
Mom11 jag har gjort lit 3 ggr då mitt LAD test va väldigt dåligt. Serum har lägst pris på dem. Men på serum ar det 3 dygn. Dag1 lämnar mannen blod sen är ämnet färdigt dag3 för inektarin i dig. Kombinera med weekend semester kanske? Glyfada strax om athen är ljuvligt! Vit sand och god mat
En fråga har du/ni bott i Glyfada? Är det enkelt att ta sig in till stan? Åker förhoppningsvis ner 16/7.
Kramar
Hej
Har pratat med D. Han säger att äggstockarna var lugna och att slemhinnan var fin vid insättning. 11 mm follikeln såg han inte till. Han säger att jag inte kan ha ägglossat. Däremot tror han att det jag trodde var matförgiftning var någon immunologisk infektion i tarmen. Tydligen hade mina E2 och progesteronnivåer gått i botten då han tog proverna vid FET trots att de varit bra 3 dagar tidigare. Han tror jag inte kunde ta upp tabletterna pga detta .Sen tror han att jag fick implantation och att livmodern sedan "exploderade" på motsvarande sätt han tror den gjorde sist (iv5+0 som jag kom toll sist) men att det gick snabbare denna gång, möjligen pga graviditeten sist - att kroppen blivit än mer aggressiv. Han nämnde även att jag kan vara "allergisk" mot mannens sperma. Vet inte hir vi ska gå vidare i så fall, om vi tex ska testa LIT. Han vill också att jag vilar 3 månader nu. Sen lutar det åt en sista stimulering hos honom (om någon har Menopur säg gärna till). Förhoppningsvis får vi några fler embryon då, annars har vi de två sista. Efter detta får jag nog inte med mig mannen på fler försök. Känns så fruktansvärt snopet efter den långa uppladdningen inför FET att det var över så oerhört fort. Blödningen är över nu och nu vet jag inte om det var den "riktiga" blödningen och jag ska börja hålla utkik efter ägglossning om någon vecka, eller om det kommer ytterligare en blödning framåt testdagen eller senare. Cykeln brukar balla ur lite grann efter en insättning för min del så det återstår väl att se.
Nu blir det till att försöka hitta ett sätt att njuta av sommar och ledighet utan att älta och tänka på vad som kunde ha varit. Just nu känns det svårt, och det känns även svårt att vara hoppfull inför framtiden, efter dessa 13 embryon vi satt in hittills.
Ja jag fick neupogen sist också, då fattade jag inte att ryggvärken kom från medicinen. Dr D frågade och då förstod vi vad det var.
Ja nu är det banne mig vår tur.
Hur går det för er? Kramar
Till er som medicinerar sjölv. Albyl / baby aspirin ska man sluta med i v36 om ni får graviditet. Ämnet i baby aspirin påverkar babyns hjärta (det finns ett litet hål i hjärtat som ska stängas när det föds, som är öppet inne i magen). Det stängs av ngn anledning tidigare och babyn dör. Så tänk på att uppge alla mediciner för läkare och mödravård :) Lycka till alla ni som kämpar vidare. Håller tummar o tår för er. Ge inte upp. Efter 13 ivf fick vi vår lillasyster!
Åååh vad härligt att du får med dig mannen! Implantatiossnitt kan jag inget om. Dr D gör inte det vid Hysto.
Själv är vi på gång med ny donator hos dr D, planen är insättning den 19/7 om min kropp svarar bra på neupogen och progesteron.
Kramar och lycka till!
Hej,
Neurologen börjar jag med 15 dagar innan, halv flaska om dagen. Efter transfer tog jag en hel flaska i tre dagar. Sen tillbaka till en halv flaska. Det kostar ca 10800:- för 15 flaskor.
Lycka till.Jag har haft ampuller som du stoppar i en spruta och drar upp innehållet i.
För min del har det inte gått bra trots Neupogen. Andra är med Neupogen, förra gången hade jag 25 i hcg på testdag men <2 två dagar senare. Testade hemma igår och inte gravid denna gång heller. Ska lämna blodprov imorgon men hoppet är ute.
Jag tror att mitt progesteron var för dåligt vid insättning. På måndagen hade jag 14 hos d och insättning 4. Det är inte samma referensvärden som i Sverige. Testade progesteronet i måndags hemma och hade bara 29 fast jag tagit utrogest vaginalt med 3-5 timmar mellan gångerna. Vet inte hur jag ska lyckas få upp värdet.
Kram
Hej, hur går det för er?
Jag har bara fått utrogest, fick ta vaginalt efter insättning. Höjde själv dosen, skulle ha tagit tre gånger per dygn 200mg men tog var tredje fjäder timme och fick upp progesteronet till bara 29 här i Sverige. Har inte fått svar på testet som togs i fredags på werlabs. Ska bli intressant och se vad dr d säger. Nu kommer även vi kontakta serum.
Hej alla kämpare!
Vet någon var jag kan hitta statistik över hur stor andel av ens ägg som är friska efter 40 års ålder? Funderar fram och tillbaka på om jag ska orka/våga ett sista IVF försök med mina egna ägg när jag har fått mitt TNF- a under kontroll eller gå vidare till ÄD.
Kram!
Ni som tagit neupogen i puregonpenna, kan man fylla samma ampull med nytt läkemedel? Jag fattade det så när jag fick instruktionen på Serum. Typiskt att det är helg när jag blir osäker! Om man kan återfylla, trycks den gråa gummipluppen bakåt när man sprutar in ny vätska?
Usch även denna cykel kom min feber som vanligt en vecka efter ÄL, men denna gång har den hållit i sig till idag BIM-1...så tröttsamt det börjar bli efter ett år med denna feber, ledvärk och influensakänsla efter ÄL.
Nu gör jag ett sista försök här i Sverige hos Marie med hela hennes behandling denna gång och sen blir det Aten så fort som möjligt.
Så tacksam att jag hittat denna tråd! :)
Åh vilken lättnad att någon känner igen sig! Känns ju som att man är helt ensam, alla läkare skakar bara på huvudet och säger att det aldrig kan ha att göra med ägglossning över huvud taget. Man blir så irriterad...
Jag kommer att vända mig till Grekland för utredning så fort som möjligt, har insett att det inte kommer gå utan någon slags immunbehandling. Jag är övertygad om att det är något problem med det.
Fick du kortison, fragmin, trombyl och il-dropp eller
Tack snälla för svar! :)