• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej på er. Jag har lite mediciner över om någon är intresserad? Skicka mig i så fall ett PM.

2 st synarela spray 200 mikrog/dos 8 ml 60 doser
    2 st Suprecur spray 0,15 mg/dos. ca 100 doser per spray
    Plaquenil 200 mg, ca 160 tabletter totalt (sänker tnf effektivt för en del)
    DHEA & Prastenon

• mom2012

Ni som kör med dr d och blivit gravida. I vilken vecka trappar ni ner progesteron och östrogen (hormonstyrd Et).

• mom2012

Mitt östradiol va 295 7 dgr efter ägglossning och jag minns det som lite högt. Jag tycker det låter högt med nästan 600. Fast dr D borde veta och dra i handbromsen om något är fel?

• mom2012
    dreamz skrev 2016-10-27 07:25:06 följande:

Enlit serum är jag i vecka 4 tror jag :). Tycker de svårt att veta. Fast jag hitta en sida på Fertilitetsguiden.com när man kunde räkna ut bf bara skriva in ivf å insättningsdag och hur många dagar det var odlat. :)

Den vecka du har testdag är du i v 4. Måndag är v4+0, tisdag v4+1 osv. Veckan efter är du i v 5+0 på måndagen.
  • mom2012
    MoM11 skrev 2016-10-27 10:21:41 följande:

Jag står i valet och kvalet att göra stimulerad eller naturlig FET. Läkaren i Sverige föreslår nedreglering med procren på dag 2 samt progynon tills slemhinnan är tillräckligt tjock.

D föreslår naturligt dvs FET 6 dagar efter positiv äl test, samt eventuellt östrogentillskott om blodprover visar på behov.

Någon som har erfarenhet av om det finns negativa konsekvenser av variant 1, kan kroppen "balla ur"? Egentligen vill jag testa den varianten då jag redan gjort 2 naturliga FET utan framgång, samt att det vore skönt att kunna styra lite bättre tidsmässigt. Ägglossningstesterna och vetskapen att jag snabbt måste boka biljett när det slår om och att det aldrig blir då jag trott stressar mig enormt. Men naturligtvis vill jag inte förstöra något.

Dr d är mer för naturlig cykel pga färre hormoner. Men om det stressar dig att ej veta när du ska boka flygbiljett så hade jag rekommenderat hormonstyrd fet. Jag har gjort 2 hormonstyrda och blivit gravid och och 1 naturlig och blivit gravid. Kör på magkänslan, det ska kännas bra för dig och inte va ett stresspåslag.

Lycka till!!
  • mom2012

Jag gjorde typ en variant av 1an. Jag va nedreglerad med enanton 3 månader inför återföring och sen startade jag med progynon och tajmade med donatorn.

• mom2012
    Snart lycklig skrev 2016-10-28 09:29:05 följande:

Jag kan inte få det till annat än att du idag fredag är på 5+1, inne i vecka 6 Jag satte också in på en tisdag, 5-dagars, hade alltid X+0 på torsdagar, X+4 på måndagar osv.

Om jag fick tillbaka 17/9 (5dgrs) vilken vecka skulle jag då va i nu? Jag trodde måndag va vecka +0 men det kanske va för att de va så sist för mig :) Detta är svårt. Hihi
  • mom2012
    Snart lycklig skrev 2016-10-28 12:30:27 följande:

I vecka 9, 8+4. Du har turen att byta vecka på måndagar. Du påbörjar vecka 10 på måndag, du har då gått 9 fulla veckor och 0 dgr, alltså 9+0 på måndag.

Ah då räknar jag rätt :) Jag tror ja hade turen att byta vecka på måndag sist jag va gravid också. Dum jag är som trodde det va så för alla....hahah
  • mom2012

Någon som behöver :

Neupogen

Fragmin

lutinus

Baby aspirin

Dhea &prastenon

Skicka mig ett om i så fall

• mom2012
    lill111 skrev 2016-11-02 09:16:21 följande:

Hej! Är det någon som tagit tuberkulostest inför start med humira? Vc vet inte vad det är för prov???

Hjälp!!!

Jag har tagit det testet. De ska bara ta ett tbc test för att säkerställa att du ej har tbc. På min vc hette det "tbc".
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!