MoM11 skrev 2016-10-27 10:21:41 följande:
Jag står i valet och kvalet att göra stimulerad eller naturlig FET. Läkaren i Sverige föreslår nedreglering med procren på dag 2 samt progynon tills slemhinnan är tillräckligt tjock.
D föreslår naturligt dvs FET 6 dagar efter positiv äl test, samt eventuellt östrogentillskott om blodprover visar på behov.
Någon som har erfarenhet av om det finns negativa konsekvenser av variant 1, kan kroppen "balla ur"? Egentligen vill jag testa den varianten då jag redan gjort 2 naturliga FET utan framgång, samt att det vore skönt att kunna styra lite bättre tidsmässigt. Ägglossningstesterna och vetskapen att jag snabbt måste boka biljett när det slår om och att det aldrig blir då jag trott stressar mig enormt. Men naturligtvis vill jag inte förstöra något.
Dr d är mer för naturlig cykel pga färre hormoner. Men om det stressar dig att ej veta när du ska boka flygbiljett så hade jag rekommenderat hormonstyrd fet. Jag har gjort 2 hormonstyrda och blivit gravid och och 1 naturlig och blivit gravid. Kör på magkänslan, det ska kännas bra för dig och inte va ett stresspåslag.
Lycka till!!