MoM11 skrev 2017-03-08 15:25:02 följande:
Hej!
På lördag blir det FET i Aten för min del om allt går bra... embryon nr 12 och 13 i ordningen ska sättas in.
Går nu på Neupogen och har några frågor:
Har ni haft med er de tomma sprutorna i handbagaget? Har ni haft intyg och har ni behövt visa det? Även fragmin/Clexane - har ni haft dessa i handbagaget?
Bad D om intyg men han tyckte inte det skulle behövas.
Har någon köpt Neupogen på apotek i Aten? Har ni behövt recept då? Är det billigare än i Sverige?
Börjar bli rejält nervös nu. Gjorde hysto och tog bort polyp i oktober (skulle sedan gjort FET men fick skjuta upp pga Borrelia), och kör som sagt med tyngre medicinering denna gång och hoppas verkligen. Samtidigt är man luttrad efter 5 år och otaliga IVFer och annat som misslyckats. Resan går mot sitt slut nu.
Jag hat haft medicin i handbagage med intyg men aldrig fått visa det. Det ska nog gå bra, men ett intyg hade gjort mig mer lugn. Serum skriver ut utan att man frågar och lägger i påsen med mediciner.
Ang. Neupogen (annat namn dock) köpte jag det av serum i förfyllda sprutor och det va halva priset jämfört med Sverige ca 3000 kr för 5 st ampuller. Rekommenderar köpa det i Grekland :)
Håller tummarna stenhårt mom 11. Kram