• mom2012

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

supertjejen skrev 2017-04-30 01:03:44 följande:

Tack för ert stöd, Mom2012, MissWe, och PeeWee. Det hjälper att någon hör en. Vi pratar och pratar och jag hoppas att vi kommer att ta oss igenom detta. Båda vägarna har stora konsekvenser. Det är bara att hoppas att det går bra. Tack igen.

Precis som piperoni skriver har även vi haft vår dipp där vi velat ge upp. Men vi tog oss också igenom det. Jag ville ha fler barn med eller utan honom så jag är så glad att jag slapp gå den vägen iom att äggdonation fungerade 1a försöket! Är i v36 nu!
  • mom2012
    Mila skrev 2017-05-02 17:26:59 följande:

Jag får inte Trombyl utskrivet så jag funderar på Alby minor. Kan det skada fertiliteten på något sätt? När ska man börja med det i cykeln? Vet att man ska ta en tredjedels tablett.

Jag får inte Trombyl utskrivet så jag funderar på Alby minor. Kan det skada fertiliteten på något sätt? När ska man börja med det i cykeln? Vet att man ska ta en tredjedels tablett.

Vad

Vad visade missfallsutredningen landstinget gjorde efter sista 3e missfallet?
  • mom2012
    Mila skrev 2017-05-03 14:29:22 följande:

Än så länge visar det inget konstigt. Väntar dock på kromosonprovsvaren. Gjorde spolning igår och allt såg bra ut. Sen har jag fått genom en privat läkare, remiss på fler prover som jag bett om. Men jag antar att inget kommer visa något konstigt.

Serum i athen menar många missfall kan komma från dolda infektioner I livmodern. Jag lämnade mensblodstest. Fick äta 4 v antibiotika så även min man. Sen gjorde jag en hysteroskopi med åtgärd i athen. Serum rekommenderar det efter missfall.

Kolla gärna lite på dem sakerna. Vi gjorde 13 ivf i sverige men väl I Grekland såg de på hysteroskopi att livmodern saknade frisk vävnad. Så de ruggade upp den och nu är jag gravid. Kan tillägga vi gjort hysteroskopi även iSverige utan anmärkning....
  • mom2012
    Mila skrev 2017-05-03 15:02:14 följande:

Oj vilken skillnad det äe utomlands!

Grattis till graviditeten :)

Får jag fråga vad ni betalt utomlands?

Priserna skiljer nog lite beroende på land men i Grekland betalar man ca 40 000 för en ivf. 5000 euro tror jag det var. Så ungefär samma som i Sverige men i Sverige kunde både jag och min man göra bruttolön avdrag. Så på så vis va det dyrare. Operation får man betala själv i Grekland och proverna och medicin.
  • mom2012
    Solkattan skrev 2017-05-08 10:08:38 följande:

Undrandesökande.. : usch va ledsamt... :(. Hoppas ni har ork att kämpa vidare!

Fråga om kortison.. har ju fött barn för en månad sen. Trappade ner från 20 mg kortison till noll på ca 4 veckor. Tycker jag tog det långsamt. Men nu undrar jag om eventuella biverkningar... ha r fått riktigt kraftiga finnar. Typ stora inåtgående finnar som bölder. Är det en biverkning? samt så har men hud blivit alldeles torr. Fläckar i hårbotteb o i ansiktet men fjällig kliande hud. Känner ni andra igen det som biverkningar..? borde man börja äta en liten dos kortison igen? har ju ätit kortison i ca 10 månader så det kanske behöver trappas ner ännu långsammare?

Jag är med i en hormongrupp på Facebook pga jag har problem med prolaktin sjölv. Där skriver en del om hudbesvär när kortison fasas ut eller trappas ner. Sjölv fick jag finnar på bröst armar och rygg när jag slutade med kortisonet kring v 13 i min graviditet. Jag skulle nog undvika kortison iom att det påverkar binjurar mm och kan störa kroppen. Testa istället va mer i solen äta omega 3 och d vitamin. Men hör med en hudläkare eller vårdcentral också för du har allvarligare problem än mig.
  • mom2012
    Yrla76 skrev 2017-05-09 15:57:35 följande:

Fick ett megasvagt plus igår på bim, Äl+12. Lika svagt idag och brukar plussa redan Äl+11. Gissar på kemisk graviditet, haft det en gång. Får hoppas att mensen då kommer snart så det inte blir utdraget... Svårt samtidigt att veta om jag ska ta IL dropp. Känns verkligen inte på riktigt med detta svaga, svaga plus. Vad hade ni gjort?

När jag gjort ivf så har testdag varit 10-12 dgr efter återföring. Kan va att du är tidigt ute med ditt test bara. Sluta inte med några mediciner eller så innan du vet 100% om det är graviditet eller inte. Håller tummarna för dig!
  • mom2012

Ananax kan det vara hormonell smärta du har? Tex ökar prolaktin I slutet av graviditeten och är det som möjliggör amning. Sjunker när man slutar amma. Eller om det kan vara östrogen? Jag får väldig värk I hönder när jag behandlats för endometrios genom att sättas i tillfälligt klimakterium.

• mom2012

[quote=77669682][quote-nick]Ananax skrev 2017-05-12 15:25:18 följande:[/quote-nick]Ja även om jag inte funderade så långt som att det var hormoner som var anledningen så var min första tanke att amningen skulle kunna vara anledningen. Vore ju bra om det är så eftersom det onda/stela sannolikt försvinner när jag slutar amma i så fall. Hur länge var du nedreglerad när du fick problem? Jag har varit nedreglerad i 3 veckor en gång, kan inte minnas att jag hade några bekymmer då. Men det kanske är för kort tid?

8 månader :)

• mom2012
    Mila skrev 2017-05-17 10:26:40 följande:

Det är ingen som har prednisolon till övers som jag kan få köpa? Har ingen möjlighet att ta mig till Grekland :(

De är så billiga i sverige så dem kan du köpa på apoteket. Någon hundralapp. Be dr d eller serum (där du går) skriva ut EU recept till dig. Sen hämtar du som vanligt men betalar själv. Smidigt!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!