• Redan47

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Inför transfer ÄD- är 6mg östrogen vanlig dos med start cd 2-3. Gör VUL dag8, KontrollerA slemhinna och justera östrogenet uppåt om det behövs.

• Redan47

Grattis angla till de så efterlängtade barnen och hoppas ni har det så bra , är ni kvar på neo?

• Redan47

Jag har plussat idag! Ett hcg på 330! Jag fattar knappt är i chock. 10 försöket! Jag har ju sagt att det ska gå!

• Redan47

tack alla ni! jag är ju inte IVF are som tråden fokus på...jag började aug 2013 med ÄD processen. men förflyttat mig till aten och mitt immun är ett litet spöke tillsa,mmas med min slemhinna och massa ärrbildningar. Ni inspirerat och lärt mig mer!

• Redan47

Vilken härlig plus våg! Grattis Jakten, altea HRE . Detta plus är svårt att greppa känns overkligt. Tack för all pepp!

• Redan47
    LinneaSvea skrev 2015-03-25 18:22:48 följande:

Hej igen! Har serum och Dr D samma koncept, dvs tar de samma typ av prover på mensblodet, typ nk-celler mm?? Tack snälla igen!

Jag vill inte svara på vilka prover dr d gör. serum har spec provtagning via mensblodet. All info finns på hemsida. Ang NK cell mail fråga serum vilka de tar...
  • Redan47

Altea, jag fortst med all medicin, kortison fasas ut runt v10-12. En kommentar: risken är oxå stor att ditt immun förgör embryo utan kortison. Trombyl förebygga havandeskförg.

Fragmin tar jag nog hela grav ut. Vi äter ju inte medicin "i onödan". Det är ju för att säkra graviditet.

• Redan47
    RobSab skrev 2015-03-27 17:49:34 följande:

Grattis till alla er som har plussat!

Jag har en fundering som jag behöver lufta lite.

Vi ska göra ivf i Falun i maj. Då pratade min läkare om att göra en biopsi veckan innan mens för att öka chansen.

Vi var inne på hysto innan. Nu vet jag inte hur vi ska göra. Ska man göra biopsi eller hysto?

Det är ju två olika saker... Om de med biopsi avser endometrium scratch. Så är ju det ett eget ingrepp. Hysto går in o tittar via cervix och eliminerar ev hinder på samma gång. Då kan de dessutom göra den sk scratch samtidigt.
  • Redan47

HRE: vad härligt! Grattis! Jag är hack i häl...men har inte UL förrän 10/4.... Dag34 gamla.

• Redan47

Solkatta! Glad påsk o ruva som en påsk höna! Det blir som det blir! Nu har du gjort det du kan. Kram

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!