• Redan47

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Aten i vår! Det blir fint!

• Redan47

Trappas ner, östrogen och progrstoron. Imorgon kan du få mitt schema att kolla på.

Själv har jag blivit super förkyld och hosta. Gillar inte....å ena sida kvitto på att immun är pressat, är ju aldrig sjuk annars. Hoppas nu inte att min hosta ska påverka ev embryos placering...läste någonstans att det var möjligt. Ska nog skita i att läsa ich invänta blodprov nästa vecka.

• Redan47

Om du vet att du inte kommer ÄL....ja, då skulle jag förbereda slemhinnan med att ta progestoron i samband med ÄL och då ca 4dgr innan transfer. För ÄL sätter ju igång progestoronet....

Ja tack, nästa vecka, BP. 

• Redan47
    barcelona 78 skrev 2015-02-02 10:31:59 följande:

Hej! Undrar om nån som tagit HCG via Werlabs vet hur lång tid det brukar ta att få svar?

Senast fick jag svar på samma em, bp morgon tidigt. En Annan gång dagen efter.

Men det har med labbet att göra. Om de tar hcg på plats eller skickar vidare. Men svar i Nyköping att hcg det analyseras omg. Fråga där du tar provet. Sedan ska det väl svaras på remiss och vidare till vår inkorg.
  • Redan47

Jz79: de recept du kan få från serum är på engelska, går utmärkt hämta ut på apotek cura. Jag rek att skriva recept på fragmin 5000 el innohep, storpack kolla fass frp o priser. Så kopierar du det som står vidarebefordar mail till serum, eller har med dig när du ska dit. ditt social sequre number, 10sifftor, din adress. Clexane är dyr i Aten ca 9euro/2p. det blivit billigare ta ut i Sverige på icke högkostnadsskydd.

Kortison östrogen E-aspirin utrogest köper du där. På klinik/ apotek. Några askar antibiotika passar jag ixå på att ha hemma. Doxycyclin tex. Räkna ut hur mkt du behöver för 12v. Behandling. Så har jAg gjort. Då tar min medicin aldrig slut. Apotek tar kontanter sällan kort. Och har inte så många frp hemma åt gången, men finns flera apotek i varje kvarter. Prova gör beställning att hämta innan du åker hem igen. Tidigare tips i tråden.

• Redan47
    Zwillinge86 skrev 2015-02-02 21:15:29 följande:

Då de flesta här (alla) tagit kortison under sina försök är jag lite nyfiken på vid vilka doser och behandlingslängder som ni ev fått fysiska/utseendemässiga biverkningar?

Jag märkte inget på de 10mg jag länge tog cykelvis vid hemmaförsöken, men nu efter lite över 3 månader på 25mg så är mina ansiktsdrag ett minne blott och jag ser ut som en badboll. Misstänker även att magen är mer svullen än vad jag kan beskylla graviditeten för.

Ni som har erfarenheter, försvinner dessa biverkningar av sig själv när man väl trappat ner eller är detta något jag kommer få kämpa bort?

Vid 15mg märkte jag inte mkt fysiska men, mer än sötsug o trött.. Men nu med 40mg- Moon face. Armar o mage. Ilsken. Det är ju oxå i kombi med östrogen intag. Motionerar inte pga skador och nu transfer. Promenader. Men försöker maniskt hålla mig borta från socker ich salt för att inte förvärra. Men suger som f.....
  • Redan47
    Zinfandel skrev 2015-02-03 08:54:38 följande:
    Ca 150 spänn/st.
    Är det med svenskt recept eller EU recept?
  • Redan47
    Katt12 skrev 2015-02-03 09:24:50 följande:

Redan, det spelar ingen roll eftersom IL ej ingår i högkostnadsskyddet, samma pris.

Tack!
  • Redan47
    Snart lycklig skrev 2015-02-03 12:30:08 följande:
    161,-/st exakt. Hämtade ut i förra veckan. :)
    Hittade på fass, såg det är fri prissättning. Men då har jag en hint! Plus rätt info om jag behöver recept på dem. Tack
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!