• Redan47

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Solkatta: artros värk kommer i skov, Fick jag förklarat av handkirurgen. Det enda som hjälpt mig är faktiskt prednisolon. Fick bekräftat av handkirurg o reumatolog att ja, det är det starkaste/effektivaste steroid än något annat än anti inflammation värk dämpande medel. 4mån orörlig - sedan i samband med ett ÄD försök åt jag 5-15mg - Värk borta svullnad nere... !!! Just nu med den höga dosen är jag smärtfri i hela kroppen vilket gör att jag kan röra mig mer, det är underbart!

Så ja, prova med 5mg och se om hon känner skillnad efter några dagar. Öka till 10, så hon hittar en dos som ger effekt. Hon ska ixå äta kalcium/magn alt kalc/D tillskott.

JSg äter oxå nyponpulver dagligen. Ska senare få infraröd behandling.

• Redan47
    JZ79 skrev 2015-02-08 14:28:19 följande:

Har frågat tidigare, men tror inte jag fick nått svar..

Jag ska ev göra hysto när vi är i Aten på Serum för konsultation. Det kostar 1550 euro och 550 euro betalas med kort på sjukhuset och 1000 euro i kontanter på Serum. Har ni tagit ut pengar i Grekland eller växlat hemma och tagit med? Har ingen aning om hur banker/bankomat funkar där nere...

Går utmärkt att betala m kort på sjukhuset. Bankomat finns lite överallt. Det är kontanternas land! Du behöver euro när du kommer fram till Metro / taxi. Se till att du har lite skrammel oxå!
  • Redan47

Jag har två kort med mig. För ja det finns illa uttagsgrönser per vecka/dag.... Kolla med din bank.

Men, finns ingen anledning ha de slantarna med dig från Sverige. Det Finns en bank mkt nära serum , alpha bank, där du kan ta ut till hyston. 100meter typ! Jag fördelar mina kontanter, så jag har en plånbok som jag använder för små shopping och Metro. Mindre valörer ich mynt. Värdeskåp på hotellet där förvarar jag dator pass och större sedlar. Ta absolut INTE med dig pengar till sjukhuset om du gör hysto alltså.

Du kommer behöva antibiotika efteråt ich cyclacur, billigt , max några svenska hundringar. Finns på serum. Jag är skit trött efteråt, så jSg tagit det jag behövt där. Andra resor går jag runt på Apoteken o shoppat lite. Kontanter där ocå. Mkt få apotek som tar kort. På flygplatsen faktiskt! Apoteket vid ankomsthallen. Fråga på så försöker vi svara,

• Redan47
    lillebob skrev 2015-02-09 19:53:07 följande:

Var på Apoteket och försökte få ut min kur... De hade aldrig sett ett utländskt recept, inte pigga på att hjälpa mig!! Hur har ni gjort?

Håller även på m en insemination denna månaden, kanske avbryta om jag har hidden c, vad tycker ni?

Absolut behandla hidden c först!
  • Redan47
    Vilaa skrev 2015-02-14 11:54:21 följande:

Har inte varit inloggad på hundra år typ men såg att jag har massa mediciner som går ut ni i mars/april, Il dropp, fragmin, lutinus, är det bara att slänga då eller? :(

Vila jag har behov.... Inbox om du vill.
  • Redan47
    JZ79 skrev 2015-02-16 18:53:00 följande:

Ni som varit i Aten och fått ordination på östrogen, tex Progynon tabletter och östrogenplåster tex Estradiol..Är det billigare att handla i Grekland eller i Sverige med utländskt recept? Har ingen som översätter recept åt mig. Hörde tidigare att Fragmin/Klexane inte var billigare i Grekland..men hur är det då med östrogen?

Tacksam för svar..

Köp deras p piller där som de ordinerar, de finns oå kliniken. Jag köper alltid på mig till 8v förbrukning.

Fragmin tar jag på sk EU recept. De behöver inte översättas. Du ser till att det står exakt sim det står på fass. Ex fragmin 5000ie och frp storlek. Ett recept är ett uttag. Kortison aspirin 100mg folsyra 5mg o utrogest köper du på dig i Aten. Samma här , jag köper så jag har för 16v. Utrogest.

Min strategi är att jag strö handlar på de apotek jag passerar ovh sista besök på klinik fyller jag upp det jag saknar. Betalas kontakt.

På flygplats kan du på Apoteket köpa med kort. Börja duna inköp där! När åker du?
  • Redan47

Östrogen plåster billigare här med EU recept än där. Trots högkostnadsskydd saknas...

• Redan47

P piller, du äter bara de vita... I detta fall. De blir ändå billigare. Allt finns oå kliniken. Softa. Utrigest är bioidentiskt. Jag tar allt vaginalt, men ja, de är ok oralt. Kliniken ordinerar vaginalt. Inga svidningar känner jag av utrogest. Använda trosskydd - japp!

• Redan47
    Zinfandel skrev 2015-02-20 21:45:30 följande:

Zwillinge: ni kanske ska inboxa sådan info om fejkade remisser??Förvånad Tänk på att vårdcentraler, läkare och sköterskor läser här så tänk på vilken info ni delar av er med helt öppet. Tyst

Ja det var magstark info i tråden. Instämmer helt m inbox lösning zinfandel.
  • Redan47
    UndrandeSökare skrev 2015-02-21 12:19:38 följande:
    Ingen har svarat på min fråga hur man inboxar och
    hur jag läser om någon inbokat mig.
    Är det någon här som kan förklara hur man gör?
    I huvudmenyn har du "meddelande" . Det är en intern mail på familjeliv. Funkar bäst via datorn, appen buggig. Meddelande har ett kuvert som symbol. Likt mail.

Så skriver du alias som adress/mottagare. Måste vara exakt stavat rätt med små/stora/siffror tecken.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!