• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Emma30 skrev 2019-06-28 23:23:21 följande:

Några här som tar/tagit progesteronsprutor?? Jag har tagit min 10e spruta och det kliar så himla mycket på magen o är ömt av både blåmärken och rodnad. Läkaren sa att jag kan ta sprutan på olika ställen på kroppen men jag har inte vågat sticka någon annanstans än magen.

Hur många Crinone motsvarar en progesteron 25mg spruta?

Ni som tagit progesteronsprutor har ni fått lågt progesteron värde bekräftat via blodprov? Har ni tagit fler progesteron blodprov? När isf?

Hej, Jag går i Ryssland och tar 50 mg progesteronsprutor, men den är oljebaserad och dom värmer man några minuter i varmt vatten innan man tar sprutan. Jag tar den varje kväll, tar en crinone morgon och kväll. Då kommer jag upp i progesteron på runt 150, med utrogest får jag ett progesteron på ca 35. Jag har kollat precis efter insättning och efter kanske en vecka så att man håller värdet uppe. Nu har jag börjat trappa ner v 9+4.

Tar du fragmin också? Då behöver du säkert ha flera timmar mellan sprutorna.
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2019-06-29 16:05:52 följande:

Ok då borde man alltså följa upp med fler prover alltså o se vad progesteronet ligger på.

Kanske ska testa att lägga i varmt vatten ett tag innan då. Då kanske jag inte får lika ont?

Jag tar inte fragmin. Bara progesteron 25mg, Prednisolon, Progynon och Crinone morgon o kväll.

Funderar på om Prednisolon kanske stör implanteringen så att jag inte skulle ta de nästa gång?

Jag tog 40mg kortison vid insättning för att inte kroppen ska stöta bort embryot. Så du ska inte minska på det. Vet som sagt inte hur sprutan det tar i magen fungerar eftersom jag har oljebaserad progesteronsprutor.
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2019-07-01 18:52:22 följande:

Jag tar progesteronsprutor innehållande jordnötsolja nu sen sista insättningen. Problemet med dom är att det kliar så himla mycket och enligt kliniken i Danmark så finns inget alternativ varken i Danmark eller Sverige. Och sluta ta dom känns inte som något alternativ eftersom jag hade precis under 35 när de tog blodprov samma dag som insättning?! Kan jag få ta på vattenbaserade progesteronsprutor på något sätt utan att behöva åka till Grekland för att köpa dom??? För de vattenbaserade är väl mycket snällare??

I Grekland kan du bara köpa progesteronsprutor hos Serum om du går där. Värmer du upp oljan i några minuter? Så den blir mer lättflytande?
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2019-07-01 18:52:22 följande:

Jag tar progesteronsprutor innehållande jordnötsolja nu sen sista insättningen. Problemet med dom är att det kliar så himla mycket och enligt kliniken i Danmark så finns inget alternativ varken i Danmark eller Sverige. Och sluta ta dom känns inte som något alternativ eftersom jag hade precis under 35 när de tog blodprov samma dag som insättning?! Kan jag få ta på vattenbaserade progesteronsprutor på något sätt utan att behöva åka till Grekland för att köpa dom??? För de vattenbaserade är väl mycket snällare??

Tar du sprutan i magen? Är du säker på att du inte ska ta dom i rumpan? Vad heter sprutan? Både serum och st Petersburg som använder oljebaserad progesteronsprutor ska du ta i rumpan ej i magen.
  • PeeWee44
    lilagrodautanben skrev 2019-07-01 20:18:51 följande:

Ingen som har Letrozol? Min läkare är på semester i två månader :/

Marie på fertilitetsplus skriver inte ut några recept hon är bara barnmorska, du måste gå till hennes gynekolog Rika Hammarström. Men hon har inte heller öppet.
  • PeeWee44
    UndrandeSökare skrev 2019-07-03 23:15:27 följande:

Bra sagt Mawie !

Hur går det för dig? Jag har tänkt på dig !

Nästa lediga tid till Rika Hammarström är 31/7, så det funkar inte heller!
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2019-07-04 14:13:59 följande:

Jag har fått provsvar från werlabs. Jag tog HCG, progesteron och östradiol på testdagen. Urintestet var negativt. HCG var mindre än 1. Progesteron 37 och östradiol 609. Vad bör progesteronet ligga på 2v efter FET? Jag hade 34,5 samma dag som insättningen och då började jag med progesteronsprutor samma kväll. Plus att jag tog Crinone from en vecka innan insättning.

Tråkigt att det var negativt.

Jag hade runt 1000 på Östrogen och runt 150 på progesteron, med utrogest har jag aldrig kommit över 35 i progesteron, nu med 50mg progesteronsprutor och två crinone om dagen så fick jag ju ett väldigt bra värde. Jag tog 25mg och två crinone från progesteronstart och 50mg från insättning. 100mcg Östrogenplåster och 3×2 progynon.
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2019-07-04 14:59:58 följande:

Lyckades då när du fick alla de mängder med progesteron?

Japp, Jag är i vecka 11 nu! Helt övertygad om att det är bra att kombinera olika typer av Östrogen och progesteron. Utrogest funkar inte så bra på mig.
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2019-07-04 16:26:33 följande:

Kan du råda mig till hur jag ska få tag på mer progesteron? De oljebaserade progesteronsprutorna verkar ju inte funkat nåt vidare på mig..

Jag har ju tagit dubbla sprutor, du kanske också behöver ta 25mg innan insättning och sen 50mg samma dag som insättning som jag gjorde. Var går du på för klinik? Vilket land?
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2019-07-04 19:30:15 följande:

Glömde skriva grattis! Det är så mkt med det här letandet o forskandet.. tar mkt energi!

Tar du vattenbaserade progesteronsprutor? Prolutex 25mg?

Nej jag tar den oljebaserade som man tar i skinkan.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!