• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Skogskantarellen skrev 2019-05-26 23:20:30 följande:

Tacksam för tips! Dr D svarar mig inte längre när jag skickar honom mina blodprovssvar. Besvikelse. Nu till min fråga: Hur ofta skulle ni tipsa att jag tar Intralipiden? Hur ofta skulle vara safe liksom. Planerar FET om ca 1 vecka.

Mvh

S

Jag tar på morgonen till frukost och sen till lunchen. Kan absolut inte ta kortison försent då sover jag inte alls.
  • PeeWee44
    Sommar15 skrev 2019-05-27 12:56:49 följande:

Nej ingen feber men frusen och ruggig liksom. Är på ruvardag 3 dagar med blastocyst. Kan också vara trötthet... sover jättedåligt! Men man oroar ju sig alltid!

Jag sover också dåligt än så länge, har inte fått gravidtröttheten än, så fort jag vaknar börjar tankarna.

Som ariellan skriver brukar dr d fråga varje dag hur man mår och vid sjukdomskänsla så kan det vara en attack på embryot. Nu håller vi tummarna dig.
  • PeeWee44
    Solros80 skrev 2019-05-27 15:07:13 följande:

Jag är inte lika långt kommen som du men känner inte heller av tröttheten. Kan det bero på att vi tar kortison?

För mig känns det som att kortisonet är boven. Nu tar jag 30mg på morgonen, förut tog jag 10mg till lunch men jag har trappat ner 5 och sen 5mg.
  • PeeWee44
    Sommar15 skrev 2019-05-28 06:45:54 följande:

Nej det verkade inte funka den här gången heller. Ruvardag 4 bara och blöder redan. Dubblade min lutinusdos nu men tror inte det kommer att hjälpa :(

Beklagar blödningen, enligt st Petersburg så är det ingen idé att börja med plan b innan rd 5. Då är det progynon som gäller att ta en i timmen. Och massa annat och långsam nedtrappning, strikt sängläge.
  • PeeWee44
    Mawie skrev 2019-06-04 00:09:55 följande:

Hej allihopa!

Kommer in och kikar och läser lite här.

Jag är 40 och jag och min sambo har försökt få barn i snart 5 år.Har haft mf i v 13, v 8 och 7

Sen blev vi gravida och kom till v 39+1 och så tog den lyckan slut. De hittade nån liten infarkt på moderkakan, det var det som läkaren såg som troligtvis var orsak till att hon dog. Hon vägde 3080g och var 53cm lång.

Får ingen hjälp från sjukvården, fick göra en missfallsutredning som jag inte tror att den läkaren gjort tidigare.Ingen har kollat mina hormoner ingen har kollat min sambos spermier. Däremot kollade de våra kromosomer, värdena såg bra ut bra sköldkötelvärden fick även testa mig för SLE då jag haft domningar och smärta som kommer och går i fingrar,i armen,i tår, oftast har det kommit i samband med graviditet och missfall. Är även rh- negativ och min sambo är positiv våran ängladotter var negativ som mig.Fick missfall igen nyårsafton i v 6 tror jag

Och i april plussade jag men en vecka efter började jag blöda.Vi har bokat in en tid på fertilitetsplus I Juli sen får vi se vad som händer.Den återkommande drömmen jag hade under graviditeten var att jag sprang omkring på ett sjukhus med ett litet foster i mina armar vädjandes och desperat till alla läkare att stoppa tillbaka mitt barn igen, de tittar på mig som jag är dum i huvudet. Känner mig otroligt skör men det enda jag tänker på är att bli gravid och få behålla vårat barn.känner att jag irrar omkring som i drömmen vädjandes till läkare som bara skakar på huvudet.

Lider med er.

Tänk på att Marie på fertilitetsplus är bara barnmorska. Hon kan inte jätte mycket mer än att ge intralapiddropp. Tycker hellre att ni ska spara pengarna och åka direkt till Aten och dr d. Passa även på att göra spermatest hos Serum med dna fragmentering. Som jag läst här i tråden verkar folk besvikna på det Marie gör och kommer fram till. Om du inte bor i Stockholm så behöver du kanske också gå till gynekologen hon sammarbetar med, (Rika Hammarström) det kostar 2000kr. Läs tillbaka i tråden och någon av er som varit hos Marie kanske kan ge råd.

Ge inte upp! Lycka till.
  • PeeWee44
    Annanathalia skrev 2019-06-08 13:09:17 följande:

Hej på er!

Var på återbesök efter mitt missfall igår och då säger läkaren att jag har en myom på livmodern (dvs utanpå). Han tror (såklart) inte att detta påverkat graviditeten men att den är väl synlig. Intressant med tanke på de typ 40 gynundersökningarna jag varit på de senaste 2 1/2 åren, alt har den kommit nyligen. Så detta innebär en cysta på höger sida som är stor, myom på vänstersida och endometrios. Härligt! Någon som vet om myom också är sammanlänkat med endometrios? Tur att jag skall till Penny i juli och göra lapro...

St Petersburg är bäst på myom, endometrios och andenomyos. Det bästa är att göra hysto och jag var nedreglerad i fem månader, en annan i St Petersburg var också nedreglerad i fyra månader, hon är också gravid. Efter flera misslyckade försök hos dr d. Ytterligare en dr d patient är nedreglerad med försök där i augusti.
  • PeeWee44
    Ariellan skrev 2019-06-08 17:26:02 följande:

Idag hörni, har jag fått mitt allra första positiva ÄL-test någonsin UTAN hormonbehandling...

Jag hade som geleaktiga klumpiga flytningar, (förlåt för infon) och tänkte att jag skulle testa med ett test då och till min förvåning fick vi en glad gubbe.

Funderar på att börja med Predni och Fragmin och kanske boka ett dropp ifall att...hur hade ni gjort?! Problemet är väl bara ordination på droppet...

Grattis, kör på, titta på fine hon lyckades ju. Marie på fertilitetsplus har ju il påsar om du tar droppet hos henne. Annars får du kontakta dr d så kanske han kan skriva ut.

Det var ju någon som hade för mycket påsar kom jag på, kolla tillbaka några sidor. Lycka till!
  • PeeWee44

Idag är det vi som fått se ett pickande hjärta! Fick en blödning i tisdags när jag skulle sätta mig upp i soffan, blödde igenom trosa och jeans, men det var rött och "tunnt" blod. Gyn tror att det kom från livmodertappen. V 7+3 idag. <3

11:e gången gillt, ge inte upp, gå på magkänslan det har vi gjort. Riga, dr d och till sist st Petersburg.

• PeeWee44
    Ariellan skrev 2019-06-14 11:13:33 följande:

Åh vad roligt att läsa! Stort grattis

Tack! Hur går det i din bebisfabrik?
  • PeeWee44
    astmatiker skrev 2019-06-14 18:48:51 följande:

Grattis Peewee!! Så härligt att få se hjärtat slå!!

finee skrev 2019-06-14 19:29:28 följande:

Åh, stort, stort grattis!!! Så glad för din skull!!! <3

Tack!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!