• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan skrev 2019-08-21 09:26:57 följande:

Idag var jag på vul i vecka 5+5. Man såg hinnsäck och gulesäck men inga hjärtslag. Såg i vecka 5+4 med sonen med det var via IVF.

Vad tror ni? Är det kört?

Det är väldigt tidigt så jag tror inte det är kört om hinnsäcken var i rätt storlek och sitter på rätt ställe. Vänta två veckor och gör ett nytt ultraljud.
  • PeeWee44
    Ariellan skrev 2019-08-21 13:45:14 följande:

Han sa inget om storleken men att den satt på rätt plats och att gulesäcken fanns. Han nämnde också att fostret kunde gömma sig bakom gulesäcken tror jag.

Vad skönt, då tycker jag att du ska hålla dig lugn och avvakta någon vecka till.
  • PeeWee44
    Ariellan skrev 2019-08-26 12:31:20 följande:

Jag är i vecka 6+5 nu och mår så otroligt illa och kräks. Min läkare på gyn sa att i extrema fall så använder vi Prednisolon mot illamående, visste någon om detta? Mådde inte alls illa med sonen, kanske var för jag åt så mycket kortison då...?

Jag har inte kräkts men mått sjukt illa, käkade 40 mg kortison vid insättning och sen minskat lååångsamt, det har inte hjälpt med 20-30 mg kortison. Mår fortfarande illa till och från vecka 17+6 idag.
  • PeeWee44
    Ariellan skrev 2019-08-27 12:32:00 följande:

Idag i vecka 6+4 såg vi hjärtat slå!

Grattis! Vad skönt, då var det för tidigt förra veckan. Har du kontakt med dr d?
  • PeeWee44

Nu har vi varit på ultraljud och det blir en kille! Vecka 18+0. Så ni som kämpar ge inte upp. Efter nästan fem år med äd och 11 försök så gick det.

• PeeWee44
    finee skrev 2019-08-29 11:18:07 följande:

Blir så glad för din skull!!! Jag väntar också en kille

Tack! Vilken vecka är du i nu? Vecka 18+3 här.
  • PeeWee44
    finee skrev 2019-08-30 11:18:26 följande:

Jag är i vecka 26+6 idag och känner massor med fosterrörelser! Så härligt! Men ska ta nytt dropp på måndag, immunförsvaret är fortfarande inte helt lugnat. Har varit mycket stökigare den här graviditeten jämfört med förra. Behövt ta betydligt fler dropp. Men så himla outsägligt tacksam att Dr D följer mig och att jag kan ta dessa dropp och får möjligheten att kunna behålla en graviditet från A till Ö. Resan till Aten för två år sedan är det bästa jag gjort!!

Grattis! Vad jobbigt med så många dropp, måste du åka till Marie för att få dom? Dr d är så duktig och bra framförallt när man som du blir gravid naturligt eller via ivf. Han är dock inte lika bra på äd, tror han har för dålig utrustning och kanske även embryologen. Vi litade på st Petersburg denna gång så här inte tagit kontakt med dr d. Jag har ju alltid trott att det är mina hormoner som spökar. Hade ju bara cd 5 och 19 och rf faktorn som stack ut.

Nu har du inte många veckor kvar, är dottern glad att få en lillebror? Eller är hon för liten för att förstå?

Trevlig helg alla!
  • PeeWee44
    finee skrev 2019-08-30 12:04:47 följande:

Yes, måste åka till Marie (50 mil tur o retur) för droppen...Men sååå himla värt det om det är det som behövs liksom. Dr D är super på immunologi som du säger. Jag hade oxkså cd5+cd19 och rh-faktorn. Plus cd56 också och ett tnf-a som var preciiis under referens. Hade ju egentligen tänkt att göra om alla Chicago-prover inför fler försök, men vi testade som bekant lite naturligt innan och till vår förvåning gick det ju. Men hade ändå varit intressant att se hur proverna hade sett ut efter en graviditet. Eftersom jag behövt mycket mer dropp den här gången så gissar jag på att kroppen kanske taggat upp..? Har ju hört att den kan göra det.

Så himla bra att ni åkte till St Petersburg. De verkar vara superduktiga där!!! Tänk att det gick för er till sist, fantastiskt.

Dottern är bara 14månader så hon fattar ingenting.. Men hon lär väl märka att det dyker upp en bebis här snart heheh!

Och Marie är ju inte direkt gratis att gå till, men vad gör man inte för dom små liven. Har bara varit hos henne två gånger denna gång. Min kropp känns hel lugn förutom illamåendet och yrsel. Men det tar man så gärna.
  • PeeWee44
    cooco skrev 2019-09-02 21:48:35 följande:

Uppdatering från dagens event. Hyston och nedsövningen gick bra. Det kändes som lite löpandebandprincipen på sjukhuset, men dom fick jobbet gjort snabbt vilket var bra och jag hann inte oroa mig så mycket. Jag blev intuberad under ingreppet så jag vaknade upp med en slang i halsen. DrD förklarade att narkosläkaren ville vara på den säkra sidan ifall något skulle hända. Hans uppfattning var att vissa narkosläkare på sjukhuset, Mitera, gjorde så mer lättvindigt än andra. jag var inte beredd på det men eftersom det gjordes när jag sov märkte jag inte av det heller förrän jag vaknade. Jag fick penicillin efter och ett samtal om nästa steg. Trots att jag har fyllt 41 och aldrig blivit gravid naturligt tyckte han att vi skulle försöka hemma först innan nästa ivf. DrD är otroligt behaglig som person. Jag gillar honom.

sammanfattningsvis en bra dag. Om någon tvekar på att åka så sluta tveka. Helt klart värt varenda öre, även om jag inte lyckas bli gravid. Jag har slängt så sjukt mycket pengar i sjön på försök i Sverige. Nu fick jag åtminstone en grundlig undersökning.

Tack för all pepp innan! Utan den här tråden hade jag aldrig åkt.

Skönt att det gick bra! Jag har gjort sex hysto, två i Sverige, en i Riga, en i Aten och två i St Petersburg, Jag har alltid blivit intuberad det har aldrig varit snack om något annat.

Dr d är fantastisk, lite virrig.

Är också glad över denna tråd och dr d. Nu blev inte vi gravida med hans hjälp, vi fick vända oss till OLGA i St Petersburg för att få rätt hjälp för oss. Är gravid i vecka 19+0 idag. Man måste bara hitta rätt klinik och behandling som fungerar för just dig o h din partner. Jag var för gammal för att prova med egna ägg. Lycka till med bebis skapandet.
  • PeeWee44
    Sommar2019 skrev 2019-09-04 19:15:41 följande:

Hej ni som tänker åka ned till Aten, är det någon som skulle kunna köpa ut extra Clexane 40mg sprutor till oss?

Du kan inte få det utskrivet av läkare här i Sverige? Det har jag fått.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!