• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan skrev 2019-09-27 12:57:07 följande:

Idag hade vi kub-test, den lilla växer och mår bra. Kroppen är verkligen olika från graviditet till graviditet. Med sonen krävdes det cirka 20 dropp, Fragmin och 20 mg Prednisolon. Medan denna gång ingenting. Med andra ord, alla graviditeter är olika och det KAN bli lättare andra gången, behöver inte alltid bli svårare som jag tycker man läser mycket om. Vill tacka för all kunskap tråden har givit mig, utan den och Dr D:s behandling hade jag nog inte suttit med ett barn utanför och ett i magen idag. Självklart är jag här inne och läser ibland och hjälper till med frågor om jag kan

Grattis till fint kub! Skönt att kroppen är lugn. Framförallt slippa droppen. Nu har du några veckor kvar till rul och nästa milstolpe. Kram
  • PeeWee44
    lill111 skrev 2019-09-30 14:36:48 följande:

[quote=79932359][quote-nick]finee skrev 2019-09-30 12:11:50 följande:[/quote-nick]För oss var det likadant - 100% befruktning och 80% klarade sig till fina insättningsdugliga blastocyster. Både svenska ivf-lökare, Dr D och Serum sa att det då var väldigt osannolikt att det var fel på spermierna. Men kanske kan det vara det ändå, vad vet man? Men antagligen osannolikt. Håller tummarna för era naturliga försök (är ju mycket billigare och mer /praktiskt/ med hemmaförsök än med ivf om man säger så.....).[/

Precis, det sa dr d till oss också, det är inte spermierna det handlar om!

Men både peny och ava clinic Riga hävdade med bestämdhet att det inte går att använda min mans spermier. OLGA hävda de tvärtom:)

Ni är ju ett bevis på att det går! Som sagt bra embryolog är bland det viktigaste, utan bra embryon så fäster det inte.
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2019-10-02 13:15:45 följande:

Någon som har tips på Apotek i Göteborg som hjälper till med EU-recept (utskrivna på färgskrivare)? Lloyds som alltid har hjälpt mig tidigare (sedan 2016) gör det plötsligt inte längre... Har bara en IL-påse kvar, så måste snarast hitta nytt ställe. Krångel...

Jag bor ju inte i Göteborg, men jag har aldrig haft problem med dr ds recept på "riktiga" apoteket. Testa där.
  • PeeWee44
    LLW skrev 2019-10-02 16:01:03 följande:

Ja för mig hade det gått ett knappt dygn efter insättningen, så det känns väldigt tidigt. Åkte hem från jobbet då jag inte kunde sitta upp utan smärta. Hemma kom en extrem frossa från ingenstans. Nerbäddad under 4 filtar och mössa på huvudet men ändå frös jag som aldrig förr. Börjar bli bättre nu två timmar senare.

Ringde kliniken (Livio Falun) och sköterskan sa att man kan få lite magsmärtor av prednisolon. Men det här är inte lite smärtor! Hon sa iallafall att jag skulle ta alvedon och vänta ut det. Men vet inte om jag vågar ta det igen imorgon.. :/

Jag har aldrig fått ont i magen av kortison. Tror också att det har att göra med att embryot ska fästa.
  • PeeWee44
    Mickiisen skrev 2019-10-06 21:25:22 följande:

Hej!

Ska åka till Aten om 2 veckor och göra immunutredning hos dr dimitri och hysto hos ivf serum. Någon som har något förslag/tips på hotell? Och är det något annat jag bör tänka på? :) Tips mottages gärna!

Vi har varit i Aten 8 gånger, har aldrig blivit av med pengar och då har vi åkt tåg, tunnelbana varje gång till och från flygplatsen. Vi har bott vid omonia flera gånger, dock är vi inte ute så sent på kvällen. Kolla på tripadvisor om restauranger och hotell, det är kul att bo på hotell som är högt och har takpool och restaurang där uppe. Väldigt vacker utsikt.

Intralapider skulle inte jag släpa hem från Aten utan be dr d om recept på 10st påsar så du kan köpa det hemma på apotek här, det väger mycket. Lycka till!
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2019-10-08 08:08:44 följande:

Vi har tyvärr råkat ut för ficktjuvar två gånger. Båda gångerna vid byte i tunnelbanan då det var så trångt att man bara kunde fokusera på att hålla i sig. Vid stationerna vid Syntagma och Omonia. Jag tror att det är just där man behöver vara extra vaksam. Undviker numera tunnelbanan i största mån och brukar boka hotell på gångavstånd från kliniken. Bodde senast på President, trevligt med pool på taket.

Det är alltid skönt att bo nära kliniken. Vi har bara varit hos dr d på gamla klininen och där var det inget trevligt att bo. Tråkigt att ni råkat ut för ficktjuvar, ni har ju också varit där många gånger. vi älskar Aten!
  • PeeWee44
    Carrosmarro skrev 2019-10-12 12:39:28 följande:

Efter 15 äggplock och egna spermier samt flera olika spermadonatorer pga dna-fragmentering samt 100% missbildade och lågt antal gjorde vi allt annorlunda en sista gång. Gjorde mensblodstest och antibiotikakurer för båda, ingen alkohol öht för mannen, inget nikotin, körde antioxidantkur med vitaminer via Serum som skulle förbättra spermakvalitén, gjorde hysteroskopi via Serum, Utredning och Intralipider m.m via Dr D, äggdonation i Riga med egna spermier(!) men med annan teknik, MACs, allt detta i samband med vårt sista försök och nu sitter vi här efter 4 års kamp med våra efterlängtade små tvillingar!

(Att vi med immunproblem inte skulle kunna få tvillingar var det dummaste  Dr D hade hört, så sätt in två om ni är beredda på att båda kan fästa) vi är glada att vi valde min mans spermier trots dom var utdömda av vissa som menade att dom aldrig skulle generera några levande födda barn.... Vi är också överlyckliga över att vi valde att göra som Riga rekommenderade,att sätta in två för att öka chansen Oavsett att nån gav mig rådet att det var bortkastat eftersom det ena embryot bara skulle dö,stötas bort av immunförsvaret. "Fibs" och rubbish enligt Dr D Och Riga.

Dna-fragmenteringstest görs i Malmö,som är ända labbet i Norden som gör detta test.Labbet i Riga har jämfört protokollet med Rmc och det är samma. Det är fakta. Har ni gjort testet på Rmc Malmö finns ingen anledning att resa utomlands för att göra samma test igen.

Vi är alla olika och man ska göra det som känns rätt och inte lyssna allt för noga på folk som tror sig veta allt, det som någon upplever som korrekt behöver inte vara det för nån annan, man måste sila informationen och fatta sina egna beslut.

Vi har fått jättemånga bra tips här & många jättedåliga, som skulle fått förödande konsekvenser för oss om vi följt dessa råden, så man får ta allt med en nypa salt.

Jag har mediciner kvar så pm'a om ni vill ha!

Grattis! Håller med dig, många bra råd finns att få här och man måste ta till sig det man själv tror på och göra det som känns rätt för en själv! Själv är jag i vecka 25 och här tagit med mig råd härifrån, det vi fått i Riga , Aten och st Petersburg. Vi gjorde nästan som dom ville i St Petersburg...
  • PeeWee44
    Smillis skrev 2019-10-24 14:29:45 följande:

Hej allesammans, Klexane fråga!!!

Har precis som många andra här fått Klexane 40 utskrivet utomlands för upprepade missfall och det verkar som att det tillsammans med dom andra medicinerna i början gjort susen för mig och har kommit så lång som vecka 37+6 idag  

Har inte gjort någon utredning så vet egentligen inte om jag behöver Klexane men Dr Penny rekommenderade att äta tills vecka 12 medan min andra läkare ville fram tills förlossningen och det är det som jag valde att följa...

Skulle fått fler sprutor idag men kommer nu inte få dom i tid och har endast 1 spruta kvar och har inget EU recept och min BM här i Sverige vägrar skriva ut. 

Vad gör man?! Är det OK att sluta med sprutorna nu tror ni? Vågar man chansa när man kommit så här långt? 

Tack för all hjälp här i tråden och stort grattis till alla som plussat!! 

Jag slutade med Klexane i vecka 12, har inte någon koagulationssjukdom.
  • PeeWee44
    Linen1 skrev 2019-11-15 17:01:10 följande:

Hej,

Är ny medlem här efter 2 års kämpande och flera missfall, jag har problem med autoimmuna sjukdomar och ett överaktivt immunförsvar som jag börjar förstå nu ställer till det för oss. Därför söker jag efter kortison/prednisolon som verkar vara helt omöjligt att få utskrivet här i Sverige enligt läkarna jag talat med. Är det någon som har tips på hur eller vart man kan köpa det? (Om möjligt närmare än Aten :)). Skriv gärna till mig om ni har några tips.

Vänliga hälsningar /desperat baby-längtande tjej

Rika Hammarström kan säkert hjälpa dig om du skriver att du kommer från Marie på fertilitetsplus. Besöket kostar 2000kr. Ligger på Östermalm i Stockholm.
  • PeeWee44
    finee skrev 2019-11-19 15:34:38 följande:

Hej alla!

Kan meddela att jag precis fått en frisk pojke på ca 3900 gram i vecka 37+4. Han är helt bedårande och storasyster är jättesnäll mot honom.

Är så OUTSÄGLIGT tacksam för denna tråd. Tack alla!!!! Utan den hade jag aldrig kommit i kontakt med Dr D och Serum och fått den behandling som gjort att jag kunnat behålla två graviditeter till fullgånget. Har inte ord för hur glad jag är att jag tog immunspåret på allvar.

Önskar stort lycka till till alla som fortfarande kämpar!!!! Varmaste kramarna!!!!!!

Grattis! Vad skönt att allt gått bra. Kram
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!