Carrosmarro skrev 2019-10-12 12:39:28 följande:
Efter 15 äggplock och egna spermier samt flera olika spermadonatorer pga dna-fragmentering samt 100% missbildade och lågt antal gjorde vi allt annorlunda en sista gång. Gjorde mensblodstest och antibiotikakurer för båda, ingen alkohol öht för mannen, inget nikotin, körde antioxidantkur med vitaminer via Serum som skulle förbättra spermakvalitén, gjorde hysteroskopi via Serum, Utredning och Intralipider m.m via Dr D, äggdonation i Riga med egna spermier(!) men med annan teknik, MACs, allt detta i samband med vårt sista försök och nu sitter vi här efter 4 års kamp med våra efterlängtade små tvillingar!
(Att vi med immunproblem inte skulle kunna få tvillingar var det dummaste Dr D hade hört, så sätt in två om ni är beredda på att båda kan fästa) vi är glada att vi valde min mans spermier trots dom var utdömda av vissa som menade att dom aldrig skulle generera några levande födda barn.... Vi är också överlyckliga över att vi valde att göra som Riga rekommenderade,att sätta in två för att öka chansen Oavsett att nån gav mig rådet att det var bortkastat eftersom det ena embryot bara skulle dö,stötas bort av immunförsvaret. "Fibs" och rubbish enligt Dr D Och Riga.
Dna-fragmenteringstest görs i Malmö,som är ända labbet i Norden som gör detta test.Labbet i Riga har jämfört protokollet med Rmc och det är samma. Det är fakta. Har ni gjort testet på Rmc Malmö finns ingen anledning att resa utomlands för att göra samma test igen.
Vi är alla olika och man ska göra det som känns rätt och inte lyssna allt för noga på folk som tror sig veta allt, det som någon upplever som korrekt behöver inte vara det för nån annan, man måste sila informationen och fatta sina egna beslut.
Vi har fått jättemånga bra tips här & många jättedåliga, som skulle fått förödande konsekvenser för oss om vi följt dessa råden, så man får ta allt med en nypa salt.
Jag har mediciner kvar så pm'a om ni vill ha!
Grattis! Håller med dig, många bra råd finns att få här och man måste ta till sig det man själv tror på och göra det som känns rätt för en själv! Själv är jag i vecka 25 och här tagit med mig råd härifrån, det vi fått i Riga , Aten och st Petersburg. Vi gjorde nästan som dom ville i St Petersburg...