Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
En liten droppfråga; har ni som får dropp privat köpt in trevägskranar? Eller kör ni outspätt? Eller finns det något annat sätt att späda intralipiden som jag missar?
En liten droppfråga; har ni som får dropp privat köpt in trevägskranar? Eller kör ni outspätt? Eller finns det något annat sätt att späda intralipiden som jag missar?
Dr D förklarade det för mig med att mitt immunförsvar pendlar med mycket större svängningar än hos en person med ett normalt immunförsvar. Så när det är svagt är det väldigt svagt (vilket det var för mig 2010 då jag fick 9-10 förkylningar på ett år). Men när det är starkt är det jättestarkt, så starkt att det bekämpar varje embryo som försöker fästa i livmodern som en sjukdom som ska utrotas. Så har mitt immunförsvar varit de senaste 5-6 åren då jag bara varit förkyld två gånger, båda gångerna då jag varit gravid. Vid graviditet ska immunförsvaret gå ner för att kroppen inte ska stöta bort embryot, men för mig och andra som har immunproblem gör det inte det tillräckligt mycket och därför måste man försöka trycka tillbaka det med exempelvis kortison. Så jag tror inte att du ska haka upp dig för mycket på att det pendlar. Det kan också vara så att kroppen och immunförsvaret reagerar starkt först när ett embryo försöker fästa. T.ex behöver du inte ha koagulationsptoblem i vanliga fall, utan först när du blir gravid. Därav medicinering med Fragmin och Trombyl. Hoppas att det kanske blir något tydligare, även om det är en förenklad förklaring.
Hej alla i tråden!
Jag har gjort hysto hos Serum där dom sa att jag har hjärtformad livmoder, Nu när jag gjort hysto hos Ava Scanfert i St Petersburg så säger dom att min livmoder är T-formad. Det går knappt att få ett embryo att fästa, läkaren har försökt göra min livmoder "större" karvat i kanterna för att få den mer som en triangel. Dr d har aldrig nämt det... serum sa inget... ivf Riga sa inget... fem hysto, två i Sverige, en i Riga och en på serum och nu en i St Petersburg och dom är dom ända som pratar om det. Enligt läkaren är det väldigt svårt att få ett embryo att fästa, man måste lirka in på rätt ställe.
Jag har inte något jätte aggressivt immunförsvar, har trott att det delvis beror på hormoner.
Ska ni överväga att göra hysto hör med Ava Scanfert, vi fick betala 850? för hysto, dock behöver man ha visum.
Värt att tänka på.
Mycket intressant. Hur påverkar det här era möjligheter till behandling med garanti?
Så otroligt frustrerande med olika besked. Jag har i princip gjort 3 hysto, en i Uppsala (samtidigt med endo-operation), en hos Dr D och nu en hos Serum. Jag fick även besked från Serum att jag har hjärtformad livmoder men inte av någon av de andra. Yiannis åtgärdade ju min livmoder, klippte upp septum mellan höger och vänster äggledare, gjorde de det samma för dig? Kan detta ingrepp i så fall ha ändrat formen från hjärtformad till T-formad? Eller är det långsökt att tänka så? Hoppas det löser sig för er, håll oss gärna uppdaterade. Kram och kämpa på.
Tråkigt att inte få svar, man vet inte vem man vågar tro på längre. Fint i alla fall om ni är nöjda med det erbjudande ni fått. Lycka till, hoppas det går vägen denna gång.
Jag har heller inte märkt någon skillnad på mens efter hysto. Det som fungerar för mig är TCM akupunktur det har satt en väldig fart på mensen.
Om jag inte minns fel så var det någon i tråden längre tillbaka som födde typ runt v 24. Är det någon som vet hur det gick och varför bebisen kom så tidigt?
Undrar för att jag nu ligger inne på förlossningen, med förkortad livmodertapp och feber.
Behöver egentligen dropp men det ger dom ju inte här...
Är i vecka 23+0, alltså vecka 24 idag.
Blev utskrivna idag, tack och lov stannade bebis kvar.
CRP på 71, jäkla kropp att trilskas, nu blir det dropp :)
Blev utskrivna idag, tack och lov stannade bebis kvar.
CRP på 71, jäkla kropp att trilskas, nu blir det dropp :)