• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Cattis11 skrev 2017-11-10 11:08:28 följande:

Hoppar in i denna tråden igen efter 4 års uppehåll. Jag fick 9 MF på 5 år med min dåvarande sambo. Förhållandet kraschade tillslut av allt kämpande. Men vi åkte till Dr D och gjorde en utredning, immunförsvaret va för högt visade de sig. Jag tog il dropp, prednisolon, fragmin, progesteron fick MF ändå och sen separerade vi.

Nu har även jag och min nuvarande sambo fått MF, alltså är det jag som de är fel på för han har ett barn sedan tidigare. Trodde ju att de kunde varit kombon mellan mig och exet, men så va inte fallet. Jag har fått 10 MF, allt från v.14 till v.7 vad ska jag göra?? Jag orkar snart inte mer, de har gått 9 år sen jag va gravid första gången.

Finns det några nya mediciner sen jag hoppade av tråden? Finns det någon i Gbg som är villig att skriva ut il dropp och prednisolon?? Hur gör ni andra?

Hoppas ni kan hjälpa mig

Hej, jag kan också rekommendera hysto hos Serum. Läkaren som opererade mig var helt fantastiskt. Ioannis Douliotis www.idouliotis.com/

han jobbar på Serum också. Lycka till. Kram
  • PeeWee44
    Cattis11 skrev 2017-11-15 08:23:35 följande:

Ok. Då kanske man kan öka dosen lite. Jag lovade mig själv att jag aldrig skulle göra om allt detta om jag träffade någon ny, men nu står jag här igen och får mf. Orkar ju inte ta tag i allt igen med prover och dropp och allting.. men jag har kanske inget val. Immunebehandlingen fungeradeju inte för mig heller. Vet att Zin kämpade länge också. Några solskens historier blev de kanske. Ser ju att de kommer in nya hela tiden i tråden.

Nu är jag var hos Serum så sa dom att jag skulle äta 10mg kortison och vid insättning sänka till 5mg för att öka till 10mg igen om det blir plus. Enligt dom så kan 20mg som dr d vill att jag ska ta bli för mycket för kroppen så det blir motsatt effekt.
  • PeeWee44
    UndrandeSökare skrev 2017-11-16 11:57:53 följande:

Peewee- Det kan vara IL som trycker ner ditt progesteron också, så är det för mig, när jag går bakåt och kollar i mina gamla provsvar. Utan il har jag bra progesteronvärde.

Så kan det kanske vara. När jag fick plus i januari så tog jag ett dropp vid mens sen tog jag inte mer dropp. Har funderat mycket på varför det är som det är. Nästa gång ska jag prova progesteronsprutor och hoppas att jag tar upp det bättre. Vi kommer att åka till Aten i februari så jag har mycket tid att fundera. :)
  • PeeWee44
    PeeWee44 skrev 2017-11-16 12:31:12 följande:

Så kan det kanske vara. När jag fick plus i januari så tog jag ett dropp vid mens sen tog jag inte mer dropp. Har funderat mycket på varför det är som det är. Nästa gång ska jag prova progesteronsprutor och hoppas att jag tar upp det bättre. Vi kommer att åka till Aten i februari så jag har mycket tid att fundera. :)

Jag tror även som Serum sa att 20 mg kortison är för mycket för min kropp. När jag höjt kortison så får jag som em "fight" i bröstkorgen. Så för mig är nog lagom immunmediciner det bästa. Kommer ta Neupogen men inte lika mycket som dr d vill.
  • PeeWee44
    Yrla76 skrev 2017-11-17 19:44:22 följande:

Hej på er! Jag fick konstaterat missed abortion i onsdags och har nu börjat blöda. Var i v 8 men graviditeten var avstannad i v 5. Nytt ivf försök i Jan-feb. Håller tummarna för er som är gravida och i fas att göra ivf försök snart.

Beklagar sorgen. :( kram
  • PeeWee44
    Niskan15 skrev 2017-11-18 13:10:21 följande:

Hej alla!!

Just nu sitter vi på Arlanda och ska strax åka till Aten!!!! Tänk att detta verkligen händer!

Från att ha googlat, tittat i olika forum och sedan tagit kontakt med denna läkare. Nu står vi här färdiga för denna kommande resa. Det känns lite pirrigt samtidigt som detta känns positivt. Vi ska strax börja på vår "barnresa" ännu en gång. Efter 4 år hoppas jag att han verkligen kan hjälpa oss!

Håll tummar och tår för oss!

Tips mottages på restauranger, apotek etc etc... kärlek ??

Lycka till! Är det dr d ni ska till? Han är faktiskt. Vi har valt att handla viss medicin på eu-recept hemma i Sverige för att slippa jaga medicin och apotek. Men apotek finns nästan överallt.

Vi har tagit en uber till pereus och ätit på Varulko helt underbar restaurang men den kostar lite mer.

Kram
  • PeeWee44
    Niskan15 skrev 2017-11-18 13:10:21 följande:

Hej alla!!

Just nu sitter vi på Arlanda och ska strax åka till Aten!!!! Tänk att detta verkligen händer!

Från att ha googlat, tittat i olika forum och sedan tagit kontakt med denna läkare. Nu står vi här färdiga för denna kommande resa. Det känns lite pirrigt samtidigt som detta känns positivt. Vi ska strax börja på vår "barnresa" ännu en gång. Efter 4 år hoppas jag att han verkligen kan hjälpa oss!

Håll tummar och tår för oss!

Tips mottages på restauranger, apotek etc etc... kärlek ??

Kan också rekommendera att åka upp till Lycabetus berg. Vet ej stavningen... Vi var där sist vi var i Aten och käkade lunch och kollade på den fantastiska utsikten över hela Aten. Kram
  • PeeWee44
    mumskastrull skrev 2017-11-18 17:34:04 följande:

Åhh, hoppas ni får det mysigt! Själv tycker jag mycket om Aten :). Varit där 2 ggr. 

Jag har ett par restauranger att rekommendera och en alldeles fantastisk vinbar, får verkligen inte missa deras underbara panini (fikon, chevreost och pastrami)

Jag skulle kunna åka tillbaka bara för den paninin! 

Vinbaren heter chance wine & deli bar. Kvinnan som äger det är supertrevlig. Man får provsmaka flera viner gratis innan man bestämmer sig. 

Jag har också två restauranger att rekommendera. Den ena är "A little taste of home" och den andra "Ta karamanlidika tou fani". Ställena finns på TripAdvisor.

Som det har sagts tidigare finns apotek överallt. Är bara att gå in och beställa. Tänk bara på att IL kan ibland ta en dag innan de levereras till apoteket.  Besök gärna Akropolis tempel :)

Hoppas ni får en fin resa och jag ska hålla alla mina tummar för dig/er! 

Vinbaren lät ju faktiskt. Blir helt klart ett besök nästa gång vi åker. Det kommer bli ni 7:e och mannens 8:e gång i Aten. Tack för tipset. :)
  • PeeWee44
    mumskastrull skrev 2017-11-19 10:49:59 följande:

Hej!

Jo jag var på VUL i fredags. Var så nervös innan.. Grät när jag satte mig i gynstolen.. 

MEN läkaren sa att det såg bra ut!!  Där fanns en liten sjöhäst på 9mm med snabba hjärtslag. En tydlig gulesäck syntes också. 

Var så rädd att jag bröt ihop. Har ju så himla lite symtom. 

Sen har jag börjat noja över att hjärtslagen var 200 slag. Det kanske i och för sig var att jag själv var så stressad . 

Jag har självmant bokat in ett privat ulj på fredag. Det kändes så konstigt att de bara släpper en från IVF-kliniken efter åren man har gått där. 

Hur går det för dig?

Håller tummarna för ditt vul!

Grattis! Vad härligt att få se hjärtslag. <3
  • PeeWee44
    Ariellan skrev 2017-11-20 16:01:07 följande:

Är det nån som har intralipid dropp över?

Hej, var bor du? Kram
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!