• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • lill111
    lill111 skrev 2017-02-13 21:28:39 följande:

Jag gav AC 5 månader... Spottings fr cd 29-20-till mensens start har 28 dagars cykel... Så förnuft blev det bara värre...

Inte så konstigt då spottingens orsakades av mitt höga tnf-a... Nu när jag jobbat ner det är de helt borta! Så skönt efter 5 års sökande och letande har jag äntligen fått balans! Hoppas du blir hjälpt snart! Kraam

OBS cd 20 såklart, inte 29!
  • Vallmo78

Wow stort grattis! Vilken lycka! Du lyckades alltså efter dieten, har du varit hos Dr D med?

Hur som helst det är mycket intressant. Tack! Har googlat lite om det nu men du får gärna berätta mer och ge mig tips. Just nu äter jag glutenfritt och låg kolhydrat diet typ...Föresten har du haft spottingar som har försvunnit oxå?

Jag pratade med min läkare igår och de misstänker att jag är i hormonell obalans?! Jag berättade om mina spottingar och att jag blöder bara en dag när jag har mens. Vilket gör mig väldig orolig... Så nya prover skulle tas nu ( prolaktin med) .

MissWe skrev 2017-02-13 19:13:55 följande:

Det jag tror har haft störst påverkan på mig och mitt "självläkande" har varit att jag följt Terry Wahls Protocal (googla henne, hon har ett litet tedtalk som beskriver i korthet) för kostprogrammet behöver man beställa hennes bok.

Jag har även näringsbalanserat sedan i september. Berättar gärna mer om du är intresserad.

Men faktum är att jag blev spontant gravid (!) utan att vara på Dr. D mediciner. Tala om panik när jag testade positivt och förstod att min långdragna influensa/förkylning/feber berodde på immunförsvars reaktioner för det lilla embryot.

Är nu i v 7, gravid med tvillingar, såg hjärtat på den ena förra veckan. Men inte på den andra, eventuellt tillbakabildas den andra lilla. Borde veta mer i slutet av denna vecka.

Men för att sammanfatta, jag tror att det finns massor vi kan göra själva för att hjälpa våra kroppar på vägen. Bara ursvårt att veta vad som gör vad då läkare inte har koll på läkande utan mer kan sjukdom. Du fattar.

Varma kramar och stort stort lycka till!

• MariaKojola

Hjälp, jag håller på att få slut på clexane! Insåg inte hur snabbt det skulle ta slut, har nu bara tre dagar användning kvar. :O Det verkar inte finnas på apoteken här (tydligen har det försvunnit ur sortiment) vad hade ni bytt till? Eller har någon överbliven att sälja? (Dock bor jag på Åland och skulle ju behöva få tag i rätt omgående. Fattar inte hur jag lyckades med det här när det verkligen gäller. :/)

• Solkattan

mariakojola: Motsvarigheten till Clexande är Fragmin .. är det 4500 enheter Clexande så motsvarar det 5000 enheter Fragmin. Jag var o hämtade ut 75 st Fragmin 5000 igår så jag har så det räcker o blir över... hör av dig om du behöver!

• MrsHK

Undrar varför dr D inte hört av sig på 2 ve. Skickat 2a påminnelsen idag. Bör man ta ett dropp i förebyggande syfte även om värdena var bra (lugn kropp)?

• UndrandeSökare

MariaKojola - Om du går hos Dr D så behöver du ha sprutor för både försöksmånaderna plus när man blir gravid brukar man ta sprutor nästan hela graviditeten. Så det går åt väldigt många sprutor. Du kan be Dr D om ett EU-recept på de mediciner du behöver. Då får du det via mail, kom bara ihåg att skriva ut det med färgskrivare. Clexane 6000ie motsvarar Fragmin 5000ie eller innohep 4500ie.

• Savasana

MariaKojola: Jag har Innohep 4500 IE över om du är intresserad. Det är som UndrandeSökare skriver samma som Clexane och Fragmin.

• MrsHK
    MrsHK skrev 2017-02-15 08:36:55 följande:

Undrar varför dr D inte hört av sig på 2 ve. Skickat 2a påminnelsen idag. Bör man ta ett dropp i förebyggande syfte även om värdena var bra (lugn kropp)?

.............

Nu fick jag svar från dr D.
  • supertjejen

Idag på V 6+5 fick vi se ett litet hjärta! Det kändes ju helt magiskt! Jag var inte alls övertygad om att det skulle finnas nåt där, samtidigt har jag varit så trött. Hoppas nu bara att det får vara kvar! Vi satte in två, ett fäste.

• Stina B
    pipperoni skrev 2017-02-07 21:42:24 följande:

Grattis Supertjejen och MissWe!  Tråkigt att din glädje blev kortvarig PeeWee...  

Själv är jag så sjukt less på att allt bara strular... Avbröt ju stimulering inför FET eftersom mina lymfocyter var alldeles för höga och vi inte ville ta några risker med våra sista embryon. Fortsatte med Progynon och Progesteron 10 dagar efter att vi avbröt och slutade sedan (efter att ha fått lite spottings efter 9 dagar). Tänkte att mensen skulle komma inom en vecka, men nu har det gått snart 3 veckor och det verkar inte ens vara nära. Har läst lite i utländska forum och det verkar inte vara ovanligt att det kan ta både tre, fyra och fem veckor innan blödningen kommer, och många behöver hjälp med Provera eller någon spruta för att få igång mensen. Får inget svar från Dr D heller. Det räknas väl inte som akut...

Var så glad att det var nytt år och vi skulle börja med att sätta tillbaka våra embryon i januari, och sen gå över på ÄD om det inte funkade. Men vi skulle i alla fall göra ett återförande för första gången på över ett år, och få lite hopp igen. Trodde jag... Men nu går jag här och bara väntar, och väntar och tiden går och går igen och jag känner mig helt nertryckt i skorna. Blir väl inte bättre av nedregleringen heller. Känner mig helt torr hela jag av Synarelan och har ingen lust med något alls. Vill bara dra täcket över huvudet och vakna när det är dags för återförande.

Ledsen för negativt inlägg. Känner mig bara så uppgiven...

Kram.

Skickar en kram. Å det är helt okej att känna så. Det är så otroligt mycket du behövt gå igenom. Du har all rätt i världen att känna som du gör. Stor, stor kram
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!