• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • PeeWee44
    angels8 skrev 2017-02-10 20:10:53 följande:

Hej alla och stort grattis quitana7!!!

Vill också hälsa alla att min bebis hade lite brottom och ville komma till världen förra vecka

Allt gick super bra och är så himla tacksam för Dr D hjälp han är BÄST!!!!!

Så alla ute i tråden ge inte upp!

Grattis! Ni ger oss hopp.
  • Missne

Är det någon här som har skickat blod med FedEx till Chicago? Hur har ni i så fall paketerat rören? Klarar de sig i ett vadderat kuvert? Det är väldigt stor prisskillnad om man väljer paket istället. Läste på frrtilitetsguiden tror jag att det kostade ca 1000 kr. Men då kan det inte vara paket för Det kostar över 2000 kr. Ska skicka på måndag så behöver beställa idag. Så någon med erfarenhet som kan vägleda?

• minaimaginärabarn
    Missne skrev 2017-02-11 11:38:32 följande:

Är det någon här som har skickat blod med FedEx till Chicago? Hur har ni i så fall paketerat rören? Klarar de sig i ett vadderat kuvert? Det är väldigt stor prisskillnad om man väljer paket istället. Läste på frrtilitetsguiden tror jag att det kostade ca 1000 kr. Men då kan det inte vara paket för Det kostar över 2000 kr. Ska skicka på måndag så behöver beställa idag. Så någon med erfarenhet som kan vägleda?

Jag har skickat med FedEx. Det kostade ca 1500 kr. Har för mig att man kan välja "farligt gods" eller något i den stilen. Sen har FedEx koll på hur de skall packetera dem. Rören lades i större plaströr så att de skulle vara skyddade och då räckte det med paket har jag för mig. Inte helt tydligt men hoppas det hjälper något.
  • Missne
    minaimaginärabarn skrev 2017-02-11 12:10:06 följande:
    Jag har skickat med FedEx. Det kostade ca 1500 kr. Har för mig att man kan välja "farligt gods" eller något i den stilen. Sen har FedEx koll på hur de skall packetera dem. Rören lades i större plaströr så att de skulle vara skyddade och då räckte det med paket har jag för mig. Inte helt tydligt men hoppas det hjälper något.
    Tack för snabbt svar, men menar du att FedEx skötte hela paketeringen med dessa plaströr? Problemet är ju att man måste välja typ av emballage när man beställer på deras hemsida i förväg. Det billigaste var ju att välja kuvert, därefter vadderat kuvert och dyrast var ju paket, och paket verkar ju bli över 2000 kr... 1500 vore ju bra om det gick att skicka för.
  • MariaKojola

Grattis till er som fått era små mirakelbebisar! Alla barn är ju såklart ett mirakel i sig - men dom som kommer efter lång tids väntan känns ju som extra små underverk <3

Som någon skrev ger det ju också hopp! Jag har själv varit lite nyfiken på hur många försök alla här har gjort? Är rätt ny i den här tråden, men ni som hängt med längre, har de som kommit och gått under åren till slut fått sina bebisar? Med tanke på namnet på tråden (och att det ger hopp ju fler som lycksts) hoppas jag ju på det. Och hoppas såklart att vi alla som ännu håller på ska få bli gravida. :)

• minaimaginärabarn
    Missne skrev 2017-02-11 12:51:08 följande:

Tack för snabbt svar, men menar du att FedEx skötte hela paketeringen med dessa plaströr? Problemet är ju att man måste välja typ av emballage när man beställer på deras hemsida i förväg. Det billigaste var ju att välja kuvert, därefter vadderat kuvert och dyrast var ju paket, och paket verkar ju bli över 2000 kr... 1500 vore ju bra om det gick att skicka för.

Hej! Du kan alltid ringa till FedEx, de är trevliga och hjälpsamma. Vet inte var du tar blodproven? Jag fick mecka rätt rejält för att få till det men det var på labbet de hade plaströren som de lade i provrören i. Om du har sådana skall det räcka med vadderat kuvert. Annars lär du behöva kartong men även något runt provrören så de inte går sönder när de slår mot varandra. Hoppas svaret ver tydligare denna gång. Lycka till!
  • UndrandeSökare
    Missne skrev 2017-02-11 12:51:08 följande:
    Kanske du kan vira och tejpa fast en liten bit bubbelplast runt var och ett av rören och placera dem i en vadderad påse eller kartong? Bara en tanke alltså.
  • mumskastrull

Jag ska börja med den immunologiska behandlingen vid nästa mens, men nu har det blivit konstigt med min cykel. Är idag på dag 24, ingen ägglossning i sikte och fortfarande lite spottings. I vanliga fall brukar jag ha spottings efter mens men inte så här länge. Jag började i den här cykeln med angus cactus. Tror ni att det kan vara på grund av den? Hur har det varit för er andra som har tagit tillskottet? 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!