• Lully Hill

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Efter 12 års kämpande (läs min presentation) så blev jag gravid på första försöket med immunbehandling. Den 2 juli föddes vår älskade Erik.

• Lully Hill

Ni som Omega 3 boostar. Jag behöver lite hjälp o råd.
    På min burk står det daglig dos 2-3 kapslar  ger 2-3 g fiskolja. Omega 3 komplex 740-1110 mg.
    För att komma upp i en ordentlig dos behöver jag då ta typ 9-12 kapslar? Jag fattar inte?
    Zin hur många kapslar tar du? 

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    Lully Hill skrev 2013-02-18 09:41:12 följande:
    Ni som Omega 3 boostar. Jag behöver lite hjälp o råd.
    På min burk står det daglig dos 2-3 kapslar  ger 2-3 g fiskolja. Omega 3 komplex 740-1110 mg.
    För att komma upp i en ordentlig dos behöver jag då ta typ 9-12 kapslar? Jag fattar inte?
    Zin hur många kapslar tar du? 
    Ps. Har ni märkt någon skillnad på kroppen, hår eller hud?
    Jag har nog ätit för lite Omega 3.  Hoppas nu det kan hjälpa mina leder. Jag fik också tips från Woo att ta Magnesiumcitrat. Det har jag gjort nu ett par dagar och känner mig lite smidigare.

Vet inte om Prednizolonet kan ha hjälpt till. Jag hann äta 5 mg i 10 dagar, märkte ingen skillnad men tog Magnesium i 3 dar och kände mig bättre.

Googla på Magnesiumbrist så hittar ni intressanta grejer. 
  • Lully Hill
    TWH skrev 2013-02-18 10:35:15 följande:
    Jaha, vad intressant. jag har börjat få kramper i vaderna och huvudvärk hela tiden - barnmorskan säger att det troligtvis är magensiumbrist men vill att jag hör m dr D om det är ok att ta magnesiumtillskott. Är det någon som vet om vår medicinering (typ kortisonet) kan orsaka magnesiumbrist? Graviditet i sig kan ju göra det. dr D har inte svarat på min fråga - är det ngn som vet om det är ok att äta?
    Tar du kalciumtillskott? Det gjorde jag för jag läste att kortison lakar ur kalcium i kroppen. Men för mycket kalcium kan ge magnesiumbrist!!
  • Lully Hill
    Zinfandel skrev 2013-02-18 11:09:34 följande:
    Mina kapslar är totalt 1000 mg/st och jag tar 2 på morgonen (på fastande mage) och 2 på kvällen, totalt 4000 mg. Dr D föreskrev 2 x 1500 men jag slog till med 2 x 2000 Flört
    Tack Zin!
    Det innebär att man ska upp i 3000-4000 mg per dag. Hm, då måste jag äta 9-12 kapslar av denna sort som jag nu har hemma. Urk!
    Jag måste köpa en annan sort med högre innehåll sedan. 
  • Lully Hill
    che71 skrev 2013-02-18 21:17:19 följande:
    Dr D ska ringa på onsdag kväll redan (Aten tid kl 6 så det är väl kl 5?)
    Lite nervös!!
    Vi fick tid kl 14 på månd 11 Mars

Hur tar man sig smidigast in till stan från flygplatsen (om man inte tar taxi) ?
    Ska man ta med bankdosa o betala via sin bank på plats eller kan man betala hemma i Sverige sen?
    Vissa grejer kan du betala i kassan på sjukhuset med vanligt visa och mastercard. Bla betalade jag något blodprov och infrysning av mannens simmare i kassan. Det som går till Dr D skickar han en faktura på som du betalar hemma.
  • Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2013-02-18 23:49:29 följande:
    Frågade Dr D om Suprefacten, om det var någon fara att checkade in den i somras (som han sa då). Förklarade att den sedan stått i kylen och att jag haft den kyld i liten väska med kylklamp. Frågade sedan om den som det står i FASS kan vara i i rumstemperatur. Och inget skulle vara några problem.

Hade under dagen idag fått svar från tillverkaren som jag mejlade igår att den ska förvaras i rumstemperatur, men har man av misstag förvarat den i kyl mellan 2-8 grader, var det heller inga problem. Den fungerar alldeles utmärkt ändå, MEN den får inte frysas.

Jag vet inte om den frös när den checkades in, och inte heller vet jag om den kyldes för mycket av kylklampen (som f ö gick igenom två säkerhetskontroller, till och med öppnades). Frågade på Apoteket på flygplatsen om de hade någon, men icke.Hon sa också att den ska stå i kylen, men läste grekiskan på kartongen och där framgick det liksom i FASS att den kan förvaras i rumstemperatur upp till 25 grader.

Hur jag vänder och vrider, så är allt rätt och allt fel. Gissa om jag blir rädd att den har varit frusen eller för kall och inte funkar till fullo. Imorgon måste jag ta från den flaskan, för jag hinner inte till Apoteket innan kl 08:00 Athens tid. Tror det är beställningsvara också.

Är det någon som vet när Apoteken öppnar på morgonen här i Athen?

Snacka om att hitta stressmoment!!!!!!

Nu till VUL; det gick bra!! Efter det jag varit med om på senaste tiden, säger jag dock att det hittills gått bra, men jag vet ju inte om det fortsätter bra.

Höger sida tre fina folliklar på 16, 16, 14 mm, samt en liten på 10 mm.
    Vänster sida två fina folliklar på 15, 13 mm, samt en lite mindre på 11 mm, samt någon pytte som ahn inte mätte. Det blir totalt 7 st mellan 10 och 16 plus en eller två pytte pytte små.  

Oavsett vad som händer, så är det ett mycket bra resultat, särskilt med tanke på min ålder. Äggsockarna är inte helt "döa" ännu. Däremot tror Dr D att det är dåliga cykler som spökat de senaste månaderna, och det ganska säkert pga åldern. Han tror nu att det kanske var dåliga ägg i förra cykeln som gjorde att de ägglossade i förväg, kanske inte Orgalutranen ändå, men det var en bra cykel om man tittade på FSH, LH och Östradiol, så jag vet inte.

Jag är hur som helst jätteglad för resultatet idag, men oron för Suprefacten tar bort lugnet för mig, tyvärr!!! 

Dr D räknar med två befruktade ägg per insamling för oss gamlingar. mer kan vi inte förvänta oss. Då tycker han det är bra.

Han sa att tjejen före mig, en grekisk tjej på 37 år (hade inte skrivit om det inte handlade om en okänd kvinna), skulle ha varit avundsjuk på mig, nästan 10 år äldre. Hon hade nämligen inte svarat alls på medicinerna. 

Rörigt inlägg, men det är lite rörigt i min hjärna just nu.

Lully, har ni varit hos Dr D nyligen för att frysa din mans simmare, eller gjorde ni det innan Erik blev till? I så fall varför gjorde ni det då, hur tänkte ni då, ni skulle ju inte göra någon IVF hos Dr D då? Bara  lite nyfiken.
    SL- Åh vännen du ska vara så jätteglad!! Vilket strålande ägg resultat!! När blir det ÄP tror du?

Oroa dig inte det är säkert inget fel på superfacten. Ta den och prata med Dr D. Han har säker något fix ifall det skulle vara nått fel på den.
    Försök att slappna av och njuta av ledigheten och "friheten". Grekerna är supertrevliga och hjälpsamma. Jag har fått så mycket hjälp när jag varit nere. De är verkligen underbara. När jag var nere och det var kravaller sa Dr D att jag behövde inte vara rädd för människorna, det var polisen jag skulle akta mig för . Så fuska inte på T-banan!!

När vi åkte ner första gången så hade jag inte klart med IVF på CFC. Vi frös då in simmare för tanken var IVF hos Dr D. Min man reser en del i jobbet så om det skulle krocka med en tjänsteresa så skulle det finnas simmare i frysen. Vi har alltid gjort så vid våra IVF. För att slippa stressen att det krockar helt enkelt!

Nu ska du ta det lugnt och titta runt i affärer. Kanske ta en ansiktsbehandling på ett spa eller något. Koppla av nu. Nu är det inte mycket du kan göra. Det är utom din kontroll.

Du ska se att det är din tur nu! Jag håller tummarna och ber en liten bön för dig!

Kram

• Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2013-02-19 10:07:43 följande:
    Oh gulliga Lully!!

Jag klipper in samma text som jag just skrev i 45-års-tråden:

Rent vatten (kanske inte går att jämföra) fryser ju vid 0 grader C, och den var ju definitivt inte frusen, bara kall, så kylan borde ju inte gått under 2 grader C.

Nu har jag för säkerhets skull (det lugnar mig lite) varit och köpt en ny flaska på Apoteket här i Aten och jag har två injektionstillfällen kvar, imorgon bitti och på torsdag morgon, och jag kommer då att använda den nya flaskan som förvaras i rumstemperatur under 25 grader C.

Nu får jag bara hoppas att injektionerna hittills och framförallt den jag tog i morse efter förvaringen som jag nämnt under resan hit igår fungerat precis som de ska.

Jag, är jätteglad för resultatet, men vet ju att de kan vara tomma, sluta att utvecklas/bakåtbildas och ve och fasa spontanägglossa.

Jag hoppas på lite tur och att jag har högre makter med mig denna gång. Jag behöver ju några nya befruktade embryon i min "bank".

Vad är planen nu? När blir ÄP? Ska du på nytt VUL? 
    Jag undrar lite för jag ska ju ner och göra samma grej snart. 
  • Lully Hill
    che71 skrev 2013-02-21 10:58:50 följande:
    Hur mycket Prezolon ska man köpa med hem från Aten? Hur många askar menar jag?
    Tar man oftast de redan innan man ska bli gravid o sen hela graviditeten eller hur fungerar det?

Dr d sa att jag skulle köpa 5 mg tabs o Clexane 0.6 om jag vill (har ju Fragmin 5000 hemma redan)
    Jag skulle ta 15 mg per dag hela graviditeten och minst 6 veckor därefter. Sedan ska man trappa ned. Det verkar vara en vanlig ordination så det kan du ha som utgångspunkt!
    Det blir en himla massa askar  
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!