Snart lycklig skrev 2013-02-14 12:31:14 följande:
Låter fantastiskt att en svensk läkare intresserar sig för detta med immunologi!
Ego; Jag har haft bättre tur när jag berättar här hur det går längs vägen, så då gör jag det.
Jag började att nedreglera med Suprefact den 3 februari. Jag var helt nedreglerad redan i måndags, så jag började med Menopur då. Dr D ville inte fortsätta att nedreglera längre, då jag gav det som förslag, eftersom jag var sjuk i slutet av förra veckan och under helgen, så tänkte jag att det kanske var bra för min kropp att hämta sig lite innan start.
Efter tre tagna Menopur-injektioner (mån-ons) var jag på ultraljud imorse. Jag hade fem synliga äggblåsor. De var inte exakt jämna (7,3-13,8 mm), men jag är jättenöjd med det resultatet, även om JAG VET att mycket kan hända på vägen. Det har jag verkligen själv fått uppleva de senaste månaderna.
Jag vet också att min läkare mäter lite större än vad Dr D gör. Det har vi också lärt oss på vägen. Foliklarna är ju inte jämnrunda och min svenske läkare mäter där det är som störst/längst, Dr D mäter ett genomsnitt på något sätt.
Min dos av Menopur är denna gång 150, 225, 150, 150, 225, 150, 150 och sedan får jag se på måndag efter nytt ultraljud. Dr D tror på äggplock i slutet av nästa vecka.
Kram till alla kämpande tjejer, så här på alla hjärtans dag!
Åh låter super! Håller tummarna!