Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej alla!
Hoppar in här fast jag redan är gravid efter utredning i Athen!
Hör av er om ni har frågor om Dr D, Athen eller något!
Här är några tips som jag skrev till Poussin:
Försök att bo så nära Syntagma torget som möjligt! Där är all shopping och det är liksom centrum av Athen. Sedan ligger det jättenära Plaka området. De gamla gränderna, och där finns de mysigaste restaurangerna. I hörnet av torget och hotel Le Grand Bretange går en gata. På den gatan bakom hotellet finns den "lite bättre shoppingen", dvs märken du känner igen etc. På den gatan finns också ett stort varuhus som påminner om NK.
Första gången vi var där bodde vi på Electra Palace Hotel och när jag åkte ensam bodde jag mitt på torget på Athens Plaza Hotel. Båda är bra men Athens Plaza är strået vassare och har bättre läge.
När jag åkte ensam andra gången skulle jag få Intralipiddropp för första gången och på hotellrummet. Jag tänkte att om något går snett och är ensam vill jag bo riktigt bra. Då kan man hoppas att ett riktigt bra hotell fixar fram en doktor. Man vet ju inte annars om de bara slänger ute en på en bakgatan bland soptunnorna
Nä skämt och sido, alla är och har varit underbart trevliga och hjälpsamma! Verkligen!! Inget alls att oroa sig för! Även när det var kravaller och där var där nere ensam! Dr D ringde mig på kvällen när jag fått dropp för att kolla att jag mådde bra!
För att få lite extra lyx kan ni passa på att slinka in på Grande Bretange! Ta en drink, kaffe eller afternoon tea! Underbar miljö som en liten oas mitt i allt trafikkaoset!
Taxi från flyget till kliniken kostar ca 30 euro (tror jag) och till Syntagma torget ca 40 euro. Kliniken ligger i Genesiz Hospital. Jag har sagt sjukhusnamnet till taxichaffören och det har funkat.