Ang. Neupogen: först och främst, ha i beaktande att jag verkar vara en av Dimitris svåraste immunpatienter (trots hyfsade värden på Chicagotesterna).
Nu är det inte säkert att Serum arbetar liksom D med Neupogen.
Jag gjorde först två Neupogensköljningar i livmodern veckan innan transfer, för att dämpa immunbalansen lokalt inne i livmodern. Osäker på hur mkt det hjälper slh, när det är så nära transfer och man börjat ta progesteron.
Någon vecka, kanske 10 dgr, innan transfer började jag denna gång med en golv flaska Neupogen per dag, men ökade snabbt upp till en hel flaska per dag för att få balans innan transfer. Sedan har jag fortsatt med en flaska per dag och är idag i 12+4.
Enl undersökningar och erfarenheter slutar man med Neupogen efter 12 fulla veckor. Dock vill inte D göra det nu med mig, då jag idag hade ganska stor obalans i mina värden efter blodprovstagning imorse. Tog ett akut IL idag också. D vill att jag fortsätter med Neupogen i 3-4 veckor ytterligare tills min kropp och mitt immun är balanserat.
Som ni förstår oroar jag nu ihjäl mig för att kroppen ska stöta ut den begynnande bebisen, även om jag nu är så långt gången som i slutet av vecka 13. Ni som varit gravida och tagit FBC regelbundet, har ni haft jättesvajiga värden, men att det ändå gått bra.
När ska jag våga njuta?