Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Zwillinge, jag slutade med Pravidel för flera veckor sedan, efter att frågat D. Jag är i vecka 9 (8+4) idag.
Jag tycker att du ska mejla D igen och fråga om ev dropp och hur du ska göra med Pravidel. När du tar bp tar du även prolaktinvärdet då? Jag har tagit/tar FBC, östradiol, progesteron, prolaktin, samt tidigare HCG (som jag nu inte behöver ta längre, det sista tog jag 6+5). Då och då tar jag även TSH, då jag tar Levaxin. Vid graviditet/ökat östrogenvärden kan TSH gå upp. Jag vill hålla mig runt 1, så har på eget bevåg höjt dosen lite och bara meddelat D, som inte kommenterat det. Tar idag 168,75 mg Levaxin per dag. Jag har frågat D flera ggr om jag fortf behöver ta prolaktinvärdet, men han har inte svarat på det, så då har jag fortsatt med det.
Bruna flytningar/blödningar brukar ju vara gammalt blod och sägs vara ofarligt. Förstår verkligen din oro, men du har små blödningar, vilket också känns ofarligt. När ska du på nästa koll?
Ego: idag ska jag på VUL på KS. Jag är verkligen jättenervös. Vi såg ju två hjärtan picka den 22/12 (6+4) på SH. Det som oroar mig är att hon gav dubbla budskap, dels först att de var lite små för tiden, men sedan sa hon att de var ok stl, och dels för att hon inte såg gulesäcken på den ena. Är så rädd att ett efter ett och till slut allt ska tas ifrån mig. Nästan levt lite i ett vakuum under julen i väntan på detta VUL, men som nu blir på KS. Känns som om allt är bra idag, kanske jag kan börja njuta lite. Dessutom vid tvillingar eller fler, brukar man må skitilla, vilket jag absolut inte gör. För någon dag sedan hade jag ett bakomliggande illamående under bara en dag, men sedan har det lättat igen. Extra hungrig, och kan äta mkt. Alltid finns det ngt att oroa sig för.