Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej!
Har en fråga som kanske är lite ot. men undrar om det är någon här som haft/har problem med upprepade missfall och fått hjälp i Athen?
Lite kort om mig: Haft 4 mf under två år, inga tidigare barn. Första två graviditeterna har jag kommit till v 8, nr 3 till v 6 och den sista v5, det går med andra ord inte åt rätt håll. I våras fick vi komma till Sahlgrenska för att få börja IVF i höst och fått läkartid tillbaka imorgon. Ingen missfallsutredning har gjorts, och som jag uppfattat det är det typ endast ett kromosomtest som skall göras,).
Är det någon som vet om det överhuvudtaget finns hjälp att få här i Sverige när det gäller mf? Är det någon idé att börja med ivf utan att ha varit i Athen först? Eller är kliniken i Falun ett alternativ tror ni? Ni verkar så kunniga här inne, vad kan man kräva av Sahlgrenska när det gäller prover och medicinering vid en ev ny graviditet ?
Känner mig helt hopplös just nu, även om jag såklart är tacksam att jag kan bli gravid så är det så påfrestande både psykiskt och fysiskt att gå igenom alla MF.
Tacksam för alls råd o tips man kan tänkas få.
Här hemma hittade man antifosfilipidantikroppar och jag tog Fragmin och trombyl en graviditet men det fungerade inte så därför sökte jag vidare till Aten.