che71 skrev 2015-01-22 14:21:58 följande:
Kan ju bara berätta om min behandling (via Dr D)
(Chigago testerna visade framförallt högt TNFa o jag har Crohns o eksem o ryggproblem i bakgrunden, alltså klar immunproblematik samt upprepade missfall)
prezolon 10 mg (köpte receptfritt massor i Aten) från någon dag innan ÄL tills mens dök upp o då trappa ner några dagar
IL dropp någon dag efter ÄL o så direkt vid ev plus
babyaspirine: 1 tablett om dagen(eller trombyl) från 1 vecka innan BIM- stopp vid mens
Fragmin 5000 : 1 om dagen, från 1 vecka innan BIM - stopp vid mens
osv varje månad vi försökte
sen när jag blev gravid:
blev det några till IL dropp de första veckorna o ett till i ca v 23 (jag tog blodprov FBC varje vecka i början o sen lite glesare o skickade svaren till Dr D, så bestämde han efter hand beroende på vad det visade)
o prezolon till ca v 23 o sedan trappade jag ner långsamt
Babyaspirine till v 35
Fragmin till v 37 (har APC resistens så fick sprutorna på recept här hemma)
+ tomatjuice (kan sänka TNF a som jag hade högt) o fiskolja o
progesteron till v 15-16
Vi var i Aten i början på Mars 2013 (efter 5 missfall) o jag fick ytterligare 1 missfall (6 missfall) tätt därefter, det visade sig vara ofostrig o immunbehandlingen fördröjde nog det missfallet som blödde ut i v 9+1,
men sen i Augusti blev vi gravida igen (på min 42 års dag!) o jag födde en flicka
2 Maj i år. (efter nästan 4 års försök att få barn)
Tack snälla för att du delar med dig! Och grattis till flickan, man blir tårögd!
Prezolon är det samma som prednisolon?
Fragmin redan innan man blir gravid alltså. Men fick du det på recept här hemma också, det du skulle ta innan? För jag trodde man fick det först när man blev gravid.
Det där med drop verkar lite komplicerat tycker jag
Funderar nu på att prova prednisolonen på egen hand (om jag får tag på), och så trombyl och Fragmin från ev plus (fast 1/3 albyl minor från äl fram till plus) samt även progesteron från plus som jag redan har hemma, och om det inte funkar så kan man skicka blodprov och kolla om det är nåt mer fuffens sen? Vad kostar det att skicka till Grekland och är det nån skillnad från att skicka till New York tror ni?
Är det en galen plan? Jag är faktiskt bara på dag 7 i cykeln idag så om man bara ska medicinera efter äl så hinner jag om jag lyckas få tag på det. Vågar jag...
Tacksam för all hjälp och erfarenhet här i tråden, hoppas jag själv kan hjälpa någon i framtiden!