• AnnC

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

xxx4 skrev 2015-11-13 05:07:54 följande:

Ni som tar IL dropp hur länge efter konstaterad graviditet har ni tagit dropp o hur regelbundet?har förstått nu då jag tar många blodprov för doktorer o följt dem hånlogs att droppet också kan påverka andra blodprovsvar som glukos mm Har ni varit med om detta?

Stort grattis till graviditeten, så roligt!!
    Visst är det första gången med immunsupport för dig?

Jag är i v 16 nu och tar fortfarande dropp ca en gång i veckan, tidigare i graviditeten tog jag något oftare ett kort tag. Men allt beror ju på fbc, om du nu får hjälp av dr d?
    Jag har testat blodsocker två ggr under tiden och det har legat perfekt.
  • AnnC
    mom2012 skrev 2015-11-18 21:25:06 följande:

Kroppen är lugn. För lugn. Hände över en natt mellan onsdag torsdag förra veckan. Blodorover bekräftade med lymfocyter nere på låga 2.1. Dr d oroar sig att kroppen vunnit iom den kämpade emot på ett sätt han inte menar var så vanligt. Var på vul idag. Vi tror oss sett ert tickande hjärta men gynläkaren vågade inte säg helt säkert utan menade det kunde vara mitt egna blodkärl. Embryot va litet också tyckte min man (han följer 1177 gravidapp), 3 mm men borde varit iaf 10 mm vad jag kan läsa mig till. Men hoppet finns där och nytt vul nästa vecka. Totalt sett så ser det inte så ljust ut.... men jag vill tänka att jag är gravid till motsatsen är bevisad.

Åh jag känner med dig i denna väntan, vet hur det är. Hoppas hoppas det går bra på vul nästa vecka!
  • AnnC

Här går det framåt, går in i v 17 imorgon. Tyckte min fbc såg hyfsat ok ut igår men då ordinerar dr d dubbel dropp, som jag inte verkar kunna ta förrän på måndag dessutom.
    Om 2 veckor börjar vi med täta kontroller på bebishjärtat då vi har tsk att utveckla hjärtfel pga mina antikroppar.

Här har ni senaste nytt, braverman ska börja samarbeta med en klinik i Grekland. Lite konkurrens till dr d och penny...
    www.preventmiscarriage.com/Literature-Review-Blog/2015/November/New-European-Braverman-IVF-Reproductive-Immunolo.aspx

• AnnC

Beklagar verkligen mom2012 :( finns inget tröstande att säga, kan bara sända en styrkekram och hoppas det går vägen nästa gång.

• AnnC

Grattis pink lily! Klart du kan lita på hcg resultatet :)

• AnnC
    Solkattan skrev 2015-11-26 11:28:53 följande:

Kan tas både och. Typ transferdagen så rekommenderas oralt. Dock hört att man kan bli riktigt yr i bollen av dem oralt. Köpte utrogestan nu i Prag och körde med lutinus fram till återföringen. Sen bara utrogestanet.

Sitter här o stirrar lite. Har svårt att fatta att vi åter igen har misslyckats. Försöker hitta historier på nätet om hur många ägg/embryodonations försök det krävs för att lyckas. Testade med en 20 mäts HCG sticka imorse. Med lite envishet så kan man ana 2 streck. Men om HCG 8 igår så borde streckets synts bättre ? Jag vet ju innerst inne att detta försök är över. Hade HCG 22 på dag 9 sist. Och HCG 21 på dag 7 sist. Och typ 32 på dag 16 innan dess. Alltid dessa kemiska graviditeter ! Min kropp måste vara världsbäst på att skrämma iväg embryon ? Kan man få nån form av medalj för det ? Väntar på svar ifrån dr d. Han måste snart tröttna på mig. Även han tyckte sist att det var exceptionellt att lyckas få tre kemiska graviditer på rad. Nu lägger jag till en fjärde. Hurra. Eller kanske inte. Jag undrat lite stilla VAD jag ska göra nu ? Känns som jag provat allt. Orkar inte mer. Just nu.

Men om hcg var 8 igår och det syns på en 20 sticka så borde det ju dubblats? Fast ett nytt hcg prov är ju vad du skulle behöva, ska du ta ett till i dagarna? Är det verkligen kört när du inte sett om det gått upp eller ner än? Alla graviditeter är olika, jag var ju helt säker på att det inte hade tagit sig här, för jag plussade senare "än vanligt" denna gången. Men pyret hänger kvar än! Håller tummarna!!
  • AnnC
    mom2012 skrev 2015-11-26 11:55:22 följande:

Jag sitter här och förundras över hur hjärna och kropp fungerar. Den vill framåt hela tiden. Även om missfallet för vår del inte är fullbordat ännu så sitter och jag och funderar på mina Chicago tester, varför det hände som hände och vad vi kan göra på annat sätt sista gången (1 embryo I frysen kvar).  För min del gick immunförsvaret igång helt galet w.5 (embryo vecka 3) och hade ihjäl embryot så gott det kunde. Mitt immunförsvar och gifterna har iaf skadat det rejält.

Chockade såg vi - trots sjunkande HCG nivåer att embryot levde I tisdags, med ett hjärta som slår. Men det är minus 2 veckor I storlek och hjärtat kommer troligen sluta slå tills nästa ultraljud. Om inte så får vi ta beslut om att ta bort det, beroende på hur det växt. Såvida inte en blödning kommer innan dess. Då löser sig allt på egen hand.

Jag försöker förstå hur intralipiderna fungerar och om de fungerar på mitt problem eller om neupogen är vad jag behöver (det finns I kylen till nästa försök, vågade inte ta dem denna gången pga riskerna och Dr D var emot dem också).

Mitt problem är högt antal NK Killer cells (16%) och lite för hög dödlighet och mkt förhöjda TNF alfa (48%). Immuntest I Juni visade de siffrorna men I September när jag körde igång hade kroppen lugnat sig och då var allt inom ramen för normalt men ngt förhöjt. Så den pendel som Dr D pratar om är ganska kraftig för mig, från lugnt till kaos. 

Jag fick följande behandling: Stegrande upp till 25 mg kortison vid FET, intralipider (allt från 100mg till 200mg, beroende på), Baby aspirin, Fragmin, Omega3, Vitaminer + Folsyra.

Vad jobbigt för er, men vad säger dr d om hjärtat som fortfarande slår? Går det inte att rädda??
    Man fungerar ändå så att man tänker framåt, någon slags överlevnadsplan. Det var samma här mitt sista MA, hade inte ens fått ut allt än innan jag kontaktade dr d och ett par veckor senare åkte jag till Aten. Det bästa jag gjort.
    Mina NK låg då på 23,3% och tnf på 46,2... Inte procent dock. Fast detta var då nära inpå mitt MA så vet inte vad för skillnad det kan göra. Här har det iaf gått med prednisolon, intralipider, Fragmin och trombyl, även om kroppen strulat mycket och det blivit många dropp. Det ska gå!! Men kämpigt är det.
  • AnnC
    Maraki73 skrev 2015-11-26 18:32:39 följande:

Ni som varit nere hos drD hur mycket har ni betalat? Behöver man stöd under ivf som kostar en del?

Jag vill bara ha proverna och ev behandling. Ska göra fet här i Göteborg. Idag skickade han svar på mailet och det kostar 950 till USA och övrigt 1200 men 800 om man inte ville ha stöd under graviditet.

Jag betalade 2380 euro, då ingick Chicago prover, "grekiska prover", telefonkonsultation, immunsupport fram till och under hela graviditeten. Jag har inte gjort ivf utan fått support i naturliga cykler men det ska väl inte göra nån större skillnad.
  • AnnC
    Maraki73 skrev 2015-11-26 20:37:35 följande:

Måste man ha support under graviditeten? På vilket sätt får man support?

Mitt problem har varit missfall så det var ju givet jag ville ha support under graviditeten. Då får man ta blodprover med jämna mellanrum och skicka svaren till dr d så talar han om ifall du behöver dropp eller justera din behandling, allt för att graviditeten ska fortsätta.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!