Ananda Balaganapati skrev 2015-07-24 08:27:07 följande:
Jag tog nejlika/malörtblandning i form av droppar mot svamp i tarmarna (4 v). Blev även rekommenderad grapefruktkärnexktrakt. Jag har aldrig tidigare haft problem med svamp. Den kom efter antibiotikakuren, säkert i kombination med prednisolone. Den vaginala kom två dagar innan ET. Upptäcktes vid ultraljudet. Ett tecken på att mitt immunförsvar svängde snabbt. Fick både kraftiga diarrér och svamp samtidigt. Har inte testat de orala tabletterna. Påbörjade Canesten igår, hoppas hoppas... Kosten superviktig. Svälta ut dem. Inget socker, vetemjöl, jäst, svamp, yoghurt eller snabba kolhydrater. Även läst att svamp tyvärr göds av soja och progesteron. Olivolja, kokosolja, tranbär, granatäpple mm är svampdödande.
Ja, 25 dagar är lång tid. De blev förvånade på apoteket när jag hämtade ut antibiotikan och tyckte jag skulle vara försiktig. Var själv tveksam, men valde till slut att köra hela kuren, vilket jag ångrar. Allt gott i tarmarna dog. Måste preppa ordentligt med probitioka och annat under tiden. Hoppas du hittar medlet som Redan tipsar om.
Hur vet man att man fått svamp i tarmarna?
Jag som tar progesteronkräm nu. Mitt progesteronvärde är kass... Allt känns helt galet.
Nu har min moster fixat canesten till mig. Hoppas vi blir av med skiten nu!
Nej undrar hur många dagar man ska köra kuren. Får fundera på det. 8:e dagen idag... Har iaf bestämt oss att mannen tar "endast" 10 dagar, läst att det försvinner lättare på män.