• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • CurlyRed

Poussin - många varma grattiskramar här oxå😉❤! Längtar tills jag får träffa honom i verkligheten😊! Hjärte - jag har alltid fått 200 ml IL. Mba12: välkommen hit! Läs tråden från början, här finns massa erfarenheter sparade! Angla - oj svårt! Jag skulle nog ringt dr D och även IVF kliniken och frågat.

• Angla

Förr när jag gjorde IVF fick man alltid antibiotika vid opu så för den sakens skull borde det ju gå bra ... Men vad är immunoligiskt bäst?

Angla - mamma till slut
  • elab01

Hej tjejer! Det händer saker denna tråd:) spännande och följa alla och jag hoppas på goda resultat framöver. Jag har nu skickat dokument över till dr d som jag fick skickat på mail. Första mailet tog det en och en halv vecka o en försiktigt påminnelse innan svar. Det märks att det är mkt att göra på kliniken i Athen;) Få se hur lång tid det tar nu innan en telefonkonsultation blir av. Snart aug så vi hinner nog inte ner innan, för kliniken är väl stäng aug,?. Jag fortsätter följa er alla!! Kram

• Cice

Hej på er
    {#emotions_dlg.flower}

Jag fick just min första Dropp IL.  Dr.D blandades med 100 ml natrium-klorid i 200 ml IL.

Han sade att bra för natrium skall inte överväldiga mina ådror och  han var tvungen att stå och hålla IL  förpackningen , eftersom det inte fanns något att kunna hänga paket från IL.

När han är lugn och verkar vara mycket intelligent. Han har lugnt förklarat vad som händer när läkemedel är i vårt system .. .
      Tio minuter efter att han hade gått, kände jag att mina byster växer, de  reagerar på något sätt. Är detta normalt?

• Cice
    Grattis Poussin......GravidSkål

Välkommen mba!{#emotions_dlg.flower}

elab01 skrev 2012-06-26 18:31:26 följande:
    Hej tjejer! Det händer saker denna tråd:) spännande och följa alla och jag hoppas på goda resultat framöver. Jag har nu skickat dokument över till dr d som jag fick skickat på mail. Första mailet tog det en och en halv vecka o en försiktigt påminnelse innan svar. Det märks att det är mkt att göra på kliniken i Athen;) Få se hur lång tid det tar nu innan en telefonkonsultation blir av. Snart aug så vi hinner nog inte ner innan, för kliniken är väl stäng aug,?. Jag fortsätter följa er alla!! Kram

elab, det gäller att ringa ofta. Dr.D har många patient.  jag var på klinik idag, och jag pratde med några kvinnor från Kanada. De berättade att de fick vänta över 1,5 månader för hans svar.

Lycka tillNalle 
  • Jam08

Puhh vilken dag! Ligger på på hotellet efter att fått dropp, 150 ml tror jag. Cice fick du vänta typ hela dg också??

Vi kom vid två fick ta blodprover ganska omedelbart sen vänta typ 1,5 h innan vul, sen samtal, han verkar vld stressad hela tiden. Min man var lite skeptisk eftersom han upplevde honom som stressad. Min man tycker att det kostar så mkt och man reser hit osv.. Vi fick samtidigt förtroende för honom och han är verkl kunnig och ärlig!

Sen var typ IL slut så han fick iväg två tim och jaga il. Kom tillslut efter resturangbesök mm..kl sju. Sköterskan väntade på oss på hotellet, gav mig dropp! Sen det sjukaste av allt, hon tog all medicin med sig dvs våra 3 IL påsar!! Så vi fick ringa och jaga Dr D som nu ska hitta henne. Hur tänkte hon??

Vad fick ni förresten betala sköterskan? Han informerade näml. Inte om det..

Man känner sig lite utlämnad, man måste lita på honom till 100 proc!!

Hur som helst så såg mina äggstockar fina ut och det är äggkvaliten han inte tror är bra! Får se vad alla blodprover visar..

Känns ok men lite förvirrad just nu. Tycker han kunde varit mer förberedd med IL eftersom han vet att man reser långt osv. Arg på sköterskan som plockade med sig IL påsarna bara så där..

Cice fick du också IL med dig? Hur kände du efter besöket?

• Jam08

Förresten han var vld skeptiskt det här med hidden C mm. Han hade en lång utläggning om detta. Att man skulle ha ärrvävnad på insidan av livmodern trodde han inte heller på för om man får en bra slemhinna så har man inte det osv. Tyckte inte alls att jag skulle lägga massa pengar på hysto!! Fanns ingen anledning.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!