• mba12

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej tjejer,
    Vill gärna vara med på denna tråd oxå.
    Kram

• mba12

Hej tjejer,
    Har vart borta ett tag och sen vart i Göteborg 1 vecka och träffat gamla kompisar. Det var skönt och trevlig Solig
    Nu e jag tebax igen
    Hoppas alla här mår bra, ska försöka att läsa lite vart efter och hinna ikapp vad som har hänt hos er.

Vi kommer att ha lite renoveringar hemma från och med tisdag. En lite del (40 m2)i källarvåningen som ska bli 1 rum och kokvrå som ska hyras ut från och med Sep. Alltså lite såna projekt som är "ytlig" för att tänka på nåt annat som egentligen har inget betydelse! Själen behöver ju nåt annat!

Undrar om nån här på tråden använder Fertile xx samtidig med DHEA?
    Mina Fertile har kommit hem.
    Vet nån om det är Ok att ta båda samtidig?

Ha en bra dag tjejer och kram

• mba12
    Snart lycklig skrev 2012-07-21 20:20:06 följande:
    Jag har ätit både DHEA och Fertile XX samtidigt och dt vet Dr D, så det borde inte vara några problem. Om jag ska göra en ny behandl, korta denna gång, vill han att jag ska sluta med DHEA ca 15 dgr innan start. Vet inte hur jag ska göra m Fertile XX dock.
    Tack, kram till dig tjejen.
    Hur mycket tar du eller när/hur överhuvudtaget tar du F.?
    Ok om man tar det vid käll tiden? Påverkar den inte sömnen?
  • mba12
    Snart lycklig skrev 2012-07-21 23:43:15 följande:
    Jag tar 15 droppar i lite vatten 3 ggr om dagen av Fertile XX. Sköljer sedan ner m lite extra vatten. Inte så noga med tiderna, före eller efter frukost, lunch/em o kväll. DHEA tar jag just nu 50 mg ngn gång på fm. Skickat efter en ny o då blir de tabletter på 25 mg, så då kanske jag fördelar dem på två gånger, men vet inte om dt är bättre. Hur gör ni? Dr D sa ngt om att han ville att jag skulle vara ren fr DHEA vid sprutstart, ngt om att DHEA kunde påverka på ngt sätt. Jag vet tyvärr inte exakt. Jag kommer hur som helst att äta dem konstant varje dag under hemmaförsök innan ev ny behandl.
    Tack för svaret, då jag kan tar F. samtidig med Prasteron utan att vara orolig om Dr. D säger det är ok!
    Vad sa läkarna här hemma eller Danmark angående DHEA och avbrott 15 dagar innan IVF-behandling?
    Är de eniga om det?
    Kram
  • mba12
    germany skrev 2012-07-22 19:58:10 följande:
    Har fått utskrivet DHEA av IVF kliniken i Falun som ville jag skulle äta preparatet i minst 2 månader och ända fram till ett ev plus.

50 mg / dag. Jag tar en kapsel på 25 mg på morgon och 25 mg på kvällen.
    Någon enstaka dag har jag på eget bevåg höjt dosen till 75 mg / dag.
    Av misstag så tog jag en dag 100 mg, ha ha, inte någon direkt rekomenderad dos kanske. Men jag överlevde det också Tungan ute
    Jag brukade ta en 25 mg vid lunch och en vid middag. Kommer ni ihåg när jag frågade er om sömnrubbningar?!
    Läste nånstans på nätet att man ska inte ta det vid kvällen då kommer det påverka sömnen och det stämde mycket väl på mig. Nu tar jag en vid frukost och en vid lunch. Min vanliga sömn har kommit tebax
  • mba12

Snart L. styrkekramar till dig, lider med dig :( hoppas dem hittar orsaken i Aten och åtgärdar med nästa försök♥

• mba12

Intressanta inlägg idag! Snart L. och Zin jag är imponerad av er kamp "Tummen upp"! Själv hostar (ont i halsen och brösten) huvudvärk, rinner från näsan och nyser... kommer absolut inte ihåg när jag var förkyld sist!?! Knappt 1 vecka jag har börjat med kortison 5-10 mg.

• mba12

Anemon, hur är det? Hur gick det hos Claes? Du får inboxa mig om du vill.

• mba12

Skulle ha börjat med spray på torsdag men fick mens idag CD18:( Läkaren tycker vi börjar redan nu med sprutor och struntar i nedreglering då min mens är mycket oregelbunden och vi har bara skjutit på behandlingen!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!