• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Hjärtefröjd
    criss00 skrev 2012-06-25 16:20:04 följande:
    Undrar om det kan vara att vi ev har for lag halt av gulkroppshormon?
    Jag glomde fraga Dr D om det. Men det ar nagot jag funderat pa. Jag fick Progestoron utskrivet efter mitt 4:e MF men sedan har jag inte hunnit med att tagit nagot innan jag fatt MF (eller forsenad mens iaf).
    Nasta gang ska jag nog ta det direkt jag kanner nagot. Problemet ar bara att man kanner efter sa mkt sa jag inbillar mig allt mojligt for jag vill kanna. Sa jag litar inte pa nagot tecken och har glomt hur det var forsta gangen. Sa irriterad pa mig sjalv att jag inte dokumenterade mer hur jag madde.
    Har nastan avundats de som mar illa eftesom de da vet att allt fungerar som det ska.

Aldrig ar man nojd va! Flört

Gisses vad romantiskt det ar har med de gamla gulliga kvarteren och sma tavernor. Helt fel att vara har sjalv. Tungan ute
    Jag tar oftast mellan 1-3 vagiatorer progesteron varje dag mellan ÄL och BIM, men inte känner jag mer för det.
  • Hjärtefröjd
    criss00 skrev 2012-06-25 16:22:45 följande:
    Dum fraga sakert, men ska man klamma ihop flasket sa att det bara sprutas in i sjalva huden?
    Varfor sa Dr.D att det skulle sprutas in i musklen (rumpan)?
    Det spelar ingen roll om du sprutar i magen, rumpan eller benet. Så ta den där det känns minst hemskt.

Och japp, kläm ihop fläsket och spruta.  
  • criss00
    Hjärtefröjd skrev 2012-06-25 16:28:07 följande:
    Det spelar ingen roll om du sprutar i magen, rumpan eller benet. Så ta den där det känns minst hemskt.

Och japp, kläm ihop fläsket och spruta.  
    Tack snalla! Ska meddela hur det gick efter imorgon kvall. Min man ar inte hemma forran pa onsdag sa jag far klara mig sjalv. Men sedan far han allt vara hemma sa vi far mysa. Flört
  • tjorven01

Suck precis när jag postade tappade jag täckningen Rynkar på näsan

Här kommer mina värden igen om du orkar tolka Zin
    Vore ntressant att höra ngn annans tolkning är Dr Gs 

50:1     24,6
    25:1     20,8

CD3      82,1
    CD19     3,2
    CD56    15,7* 
    CD19+cells,CD5    6,3

Detta var alltså 2v+3 dagar efter IL

Samma tid efter IVIG såg det ut så här:

50:1     10,0
    25:1       6,2

CD3      85,8
    CD19     7,4
    CD56     7,3
    CD19+cells,CD5    6,8

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Glömde säga att mina B-lekocyter har legat stadigt på 11,0 oavsett behandlingsform

2012 ska bli ett bättre år
  • Cathy

Hihi vilken sprutsnackis Skrattande 
    criss; klart du vågar ta sprutan själv. Tryck ihop 'fläsket' i magen och så trycker du in sprutan i en liten vinkel
    (45 grader max) så att den vassa nålkanten är uppåt mot dig alltså. Det kommer att gå så bra så! Lycka till!

• Ljusgläntan

Kul att höra från alla som varit hos Dr D! Ska bli så spännande att se hur många hans behandling funkar för alla här!

För det är väl bara runt fyra tjejer här i tråden som hunnit pröva hans behandling och två av dom blivit gravida och är det fortfarande idag eller är de fel? Ganska bra procent i så fall om ca hälften lyckas.

Snart är de min tur att träffa honom, om en vecka åker vi! :)

• Jam08

På plats i Aten och 36 graders värme puhh... Hittar inte ngn adress till kliniken!! Ska ta tunnelbana och hoppa av vid Halandri. Har en karta. Är kliniken lätt att se? Några kännetecken? Kan man räkna med att få komma till när man bokat eller ska man förbereda sig på att vänta? Kan man köpa fertile xx där? Min snart slut!!

Hoppas sprutandet går bra i värmen, det är inga prob!! Tunn fin nål!

Zin vilka kunskaper du besitter ! Sen kommer även mina värden.. Hoppas du orkar ;)

• Angla
    Zinfandel skrev 2012-06-25 15:20:28 följande:
    Myran: det är säkert bara en tiondel av vad man kan utröna...

Angla: det är lite svårtolkat så som du har klippt in det så jag förstår inte allt men det är ungefär samma men du har höga TNF, men inte så höga att du behöver Humira utan det bör IL greja.  Dina 50:1 & 25:1 ligger bra, IgG för låga, ser det ut som, CD-markörerna är grötiga men CD 3 är högt och då stämmer det med IgG.

Kan jag maila dig det?
    Vad innebär låga IgG?
    Humira är ju som Clexane?

Jag har ju även lågt AMH och dåliga ägg     
    Angla - mamma till slut
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!