• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

OneLife skrev 2014-02-19 12:28:26 följande:
    Ok.. då jag inte visste att det fanns den möjligheten att hämta ut på utländskt recept så har jag beställt från goldpharma..apotek på nätet. Och om man jämför priserna så var ju 330,5 för 10 sprutor billigt! :)

Jag hade varit väldigt försiktig där eftersom man inte vet vad de innehåller. Varning!
  • Zinfandel
    Ploppan75 skrev 2014-02-19 22:17:36 följande:
    Försöker hinna med att läsa men oj vad ni producerar girls!!
    En fundering. Jag trodde dessa "mystiska" immunprover som tas i England och Grekland och skickas till Chicago var er sofistikerade än så här. Dessa, ev med undantag för "kaogulationsprofil" (vad nu det är??), kan vi ju utan problem ta i Sverige (KS-lab tex)...
    NK-panelen & cytokiner kan du inte ta på KS! Sen kan du inte få det behandlat här, en viktig poäng i det hela....
    Ploppan75 skrev 2014-02-19 22:22:35 följande:
    En ytterligare fråga rakt ut i forumet. Åh vad skönt det är att "prata" med likasinnade som kämpat så länge och är pålästa! Hur gör ni med fysisk aktivitet, sex mm under graviditeten och då ffa de första 12 veckorna. På de ställen jag läser står mycket om att "IVF-ladies med immunoproblematik" inte ska pressa kroppen på nåot sätt vid graviditet...
    Skulle inte ens tänka tanken efter allt kämpande och vad det kostat oss i tid, energi, känslor, pengar osv.
  • Zinfandel
    Zwillinge86 skrev 2014-02-20 12:24:06 följande:
    Så flertalet av er varken tränar, badar eller har sex när ni blivit gravida? Förstår, och vet ju av egen erfarenhet, att oron och rädslan för att det inte ska gå vägen tyvärr inte minskar när man väl blir gravid. Men jag hade ju ändå hoppats att "icke-levandet" och allt "avstående" skulle minska eller åtminstone ändra karaktär efter att man äntligen blivit gravid. Men det låter snarare som att det är mer troligt att levnadsutrymmet förblir litet :(
    I min värld minskas inte levnadsutrymmet så dramatiskt pga de tre uppoffringarna, det gör jag mer än gärna för att öka chanserna och nå målet! Det tycker iaf jag att det är värt Glad Men om du ser det så, så kanske du kan finna en medelväg, det är ju inte bra mentalt att känna en massa avstående och krav, då blir det en negativ press. {#emotions_dlg.flower}
  • Zinfandel
    AaFT skrev 2014-02-20 16:52:01 följande:
     avstå från sex... det skulle jag aldrig klara... å stackars mannen hemma...  

Hoppas verkligen du skojar.........
  • Zinfandel

Ok. Såg inte att det stod cytokiner i inlägget utan kollade bara på de prover som var uppraddade... Vad ingår i NK-panelen (gissar betydligt med än de två NK-prover som KS har?)? Känner en lätt frustration över att vi måste "gå över ån efter vatten". Som nummer ett för att ta proverna (omak och stora kostnader förutom allt psykiskt lidande) och sedan, som ni påpekar, som nummer två, och det allra viktigaste, för att få rätt behandling och stöd. Visst vore det väl smidigt om iaf proverna kunde tas i Sverige, men det kanske krävs att landets IVF-vård "godkänner" indikationerna för provtagning för att få till det...? Lååång väg att gå känns de som... Jag hinner nog bli för gammal för barnafödande till dess. Någon listade ju DR Ds prover och de verkar ju inte vara desamma som Penys?!?[/quote] Välkommen till Sveriges ivf-verklighet! Det är därför som denna tråd och hemsidan skapats och att vi är ett 100-tal som sökt oss vidare

• Zinfandel
    Ploppan75 skrev 2014-02-20 19:04:26 följande:
    Jotack jag vet! Det är ju därför jag läst denna tråd så länge... Men jag tror att ju mer vi hörs desto mer finns vi och jag vill gärna veta vad jag kan få och inte få på hemmaplan och vad jag kan göra för att kommande kvinnor ska kunna få samma hjälp som många idag får utomlands fast på lättare sätt! För mig är fakta av godo. Min kunskap är kanske inte lika allomfattande som en del andras men jag har iaf intentionen att lära mig mer och sprida det jag lär mig varje dag.
    Det är mer än välkommet, vi försökte för ett tag sedan engagera fler men det slutade med en liten krets som nu iaf försöker göra sig hörda Solig
  • Zinfandel
    AaFT skrev 2014-02-20 23:26:37 följande:
    Zin: Nä, jag skojade inte... Har aldrig hört att man måste eller bör avstå sex under 9 månader... vilket jag reagerade på...
    Varken dr. D, DK eller min fd svenska IVF klinik har sagt det, mer än att de här i Sverige sa att man inte bör ha sex vid ÄP å ET... pga. "risk för flerbörd".
    Ni erfarna får gärna berätta vad era läkare sagt... vad är det som är risken... orgasm, oralt eller samlag?
    Zwillinge86 skrev 2014-02-20 21:19:24 följande:
    Ledsen om mina tankar framstod som att jag inte tycker det är värt att avstå bad, sex och träning. Jag gör självklart vad som helst för att bli gravid, men träning och bad (åtminstone sommartid) är en stor del av min vardag så om jag väljer att avstå detta pga av oro så kommer det absolut vara ett minskat livsutrymme. Och sexbiten har vi just hittat tillbaka till efter alla behandlingar som tog död på all lust. Så just nu känns 9 månader utan som en enorm uppiffring.

, men hade ofta cravings efter just parmaskinka och getost. Men avståendet kändes inte som någon uppoffring då känslan av att vara gravid överskuggade allt. Förstår att den känslan är ännu starkare när man väl fått sitt efterlängtadd barn.

Nu menade jag fram till v 12, har aldrig sagt något annat...DrömmerSkrattande Men skulle aldrig göra något sen heller för att "det är synd om mannen" utan för att det känns okej. Risk med oralt?! Hihihihihi Foten i munnen

Parmaskinkan kan du frysa och gratinera getosten...........
  • Zinfandel
    Kuben skrev 2014-02-21 14:35:39 följande:
    Efter väldans lååång väntetid i telefon fick jag veta följande:
    TSH 0,3
    T4 14

Det var väl bra, om jag förstått intervallen rätt?

Men så har jag urinvägsinflammation redan. Pencillin bli det 10 dagar frammåt. Någon som vet om det funkar med pred?
    Ditt tsh är aningen lågt, har du tagit kortison nyligen eller tar du det nu?

Du kan ta Pred & Penc ihop.
  • Zinfandel
    Sunlight skrev 2014-02-24 16:10:02 följande:
    Nina Camilla. Jag är lite nyfiken. Hur gick det? Berätta om du vill. Hur många befruktades?Glad
    Hur  många embryos fick ni? Har ni några i frysen? 

(Jag har bytt namn från snartgravid till starlight.)
    Starlight blev sunlight Solig
    Kuben skrev 2014-02-24 16:31:03 följande:

Hej!

Läkaren tyckte inte att det fanns ett nedre värde för TSH-nivåerna. Runt 0 var inget man behövde behandla... Jag tror nog inte jag landade hos rätt läkare denna gång.. Ska kämpa vidare.

Ja, hitta en annan läkare!! Så ska du ju inte må Rynkar på näsan

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!