Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag hade varit väldigt försiktig där eftersom man inte vet vad de innehåller. Varning!
Ok. Såg inte att det stod cytokiner i inlägget utan kollade bara på de prover som var uppraddade... Vad ingår i NK-panelen (gissar betydligt med än de två NK-prover som KS har?)? Känner en lätt frustration över att vi måste "gå över ån efter vatten". Som nummer ett för att ta proverna (omak och stora kostnader förutom allt psykiskt lidande) och sedan, som ni påpekar, som nummer två, och det allra viktigaste, för att få rätt behandling och stöd. Visst vore det väl smidigt om iaf proverna kunde tas i Sverige, men det kanske krävs att landets IVF-vård "godkänner" indikationerna för provtagning för att få till det...? Lååång väg att gå känns de som... Jag hinner nog bli för gammal för barnafödande till dess. Någon listade ju DR Ds prover och de verkar ju inte vara desamma som Penys?!?[/quote] Välkommen till Sveriges ivf-verklighet! Det är därför som denna tråd och hemsidan skapats och att vi är ett 100-tal som sökt oss vidare
Det blev ju lite tokigt
Hej!
Läkaren tyckte inte att det fanns ett nedre värde för TSH-nivåerna. Runt 0 var inget man behövde behandla... Jag tror nog inte jag landade hos rätt läkare denna gång.. Ska kämpa vidare.