• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

TWH skrev 2014-03-20 00:08:22 följande:
    Jag är absolut redo att prata och ställa obekväma och relevanta frågor - jag skulle då gärna vilja veta vad ni har skickat för mail innan till redaktionen😉 Zin, jag kanske inte berättade hela bilden i mitt inlägg. Jag undrar varför jag har förhöjda nk i kroppen. Jag mådde pyton under hela graviditeten (tror mest av pred) så jag vill vara säker på att jag inte har ngn allvarlig sjukdom som jag undantrycker/ger eld åt när jag tar medicinen. D är ju inte så inne på grundorsaken till immunproblemen som ni vet:). Därför undrar jag om ni har fått reda på grundorsak av B? Han sa att han utesluter DQ alpha problem, det finns ingen bevisning för att det skulle orsaka fert.problem?! Lite förvirrande då D absolut tror att det är vårt problem. B säger att jag m stor säkerhet har ngn immunsjukdom, men det har inte visat sig ännu. Vad har ni fått för grundorsak/sjukdom diagnostiserad av B ni som är i kontakt m honom?
    Aha, okej! Jag visste ju redan alla mina, jag har ju så mycket Skäms Men det kan vara endo (säkert vanligast), något tarmproblem, GBS kan ligga nära till hands att tro, det kan vara en lokal infektion "immunkomplex" eller ett reumatiskt symptom (artrit, skleros) som ligger latent. Sen finns även diabetes och celiaki vilket kanske är  mindre troligt.
  • Zinfandel
    Solkattan skrev 2014-03-20 10:39:24 följande:
    Zin: när Ni skickade in till uppdrag granskning gjorde Ni det i gemensamt "kuvert" eller skickade var och en för sig..? Hur många var Ni (ungefär).
    Tanken jag hade var att just nu är det många som skrivit ihop något för "Fråga Doktorn". Och att man "lätt" skulle kunna återanvända detta material till att skicka just till uppdrag granskning.
    Om vi är mellan 20-30 tjejer med 1-2 A4 sidor var så blir det ju en mindre roman! :)

TWH: Go go go!!! Hoppas du kommer med i måndagens program!!

Var imorse och tog mitt inledande FBC. Oj vad svårt det visst var! Båda armarna plus ena handen för att få ut lite blod ...
    Blir lite nervös inför Intralipid droppet ihelgen. Sätter man det i armen eller i handen...?
    Just nu är båda mina armar som sagt lite sönderstuckna. Ändå gick jag till centralsjukhuset för att få de bästa "stickarna". Men det var väl inte min dag…
    Vi var några stycken som skrev ihop en liten skrivelse och skickade till både Kalla Fakta & Uppgrad granskning.
  • Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2014-03-20 21:22:23 följande:
    Jag tänkte också på...... David Hellenius program "Helt sjukt" borde ta upp infertilitet och de svenska läkarnas "ointresse" i minst ett avsnitt. Såg just programmet om cancer där Oldsberg och Suzanne Sjögren var med. De vågade ta upp, och framförallt klipptes det inte bort, det bemötande de fått i början när de upptäckt konstigheter. Läkarna bara ignorerade och sa att allt var normalt. De tog inga "dyra" prover. Oldsberg betalade själv dyrt för att få svar. Även om vi inte har cancer, så känns det ju igen....... Svårt att beskriva vad jag tycker, känner och tänker, men ni fattar...., eller hur?
    Bra idé!!! Någon som vill kontakta deras redaktion?
  • Zinfandel
    TWH skrev 2014-03-20 23:26:10 följande:

Det vore ju toppen, utmaningen är väl att Hellenius vill ha dit kändisar m problem? Tror inte samhällsintresset är allt för stort😉 jag vet inte vem jag ska kontakta på "fråga doktorn". Jag gör det gärna men måste få namn på kontakten ni har pratat med❤️
    Kronprinsessan är kanske inte sugen på att ställa upp FlörtSkrattandeSolig
  • Zinfandel
    leah2012 skrev 2014-03-21 17:44:37 följande:
    Är hon ofrivilligt barnlös?

Antagligen inte, hon hsr ju barn :)))
  • Zinfandel
    lelle75 skrev 2014-03-21 18:52:42 följande:
    Är det om Vickan officiellt?

Att hon gjort IVF? Det är det väl vid detta laget.., o ingen kan slå i mig att båda är genetiska föräldrar ;)
  • Zinfandel
    lelle75 skrev 2014-03-21 21:03:39 följande:
    Jag gissar att så länge familjen inte är "fulltaglig" så vill de inte gå ut med det offentligt. Det blir ju en sådan extra press från media och vem skulle orka det. Jag tycker att lil-flickan är väldigt lik de båda och så länge som de har försökt så lyckades de nog till slut med "bådas gener", det är min gissning men vem vet :)

Det vi ville komma till var att hon vore en strålande men ouppnåelig kandidat till Helleniusprogrammet :))
  • Zinfandel
    Solkattan skrev 2014-03-21 11:14:07 följande:
    Glad. Radiosjuhärad har redan svarat!!! De är intresserade...!!!
    Maila Ni andra också!!
    Astmatiker: Knappt så man vågar säga nåt namn högt här. Jag ska höra med min kontakt om det är ok att "röja henne". Inboxar dig då... :)
    Strååålande!! Solig
  • Zinfandel

TWH: är det klart inför ikväll…? Är du laddad?!Skrattande

Robsab: det löser sig alltid, du får säkert flera förslag i din inbox, annars finns alltid Werlabs och i allra värsta fall får du flyga till Malmö Flört Inte optimalt men lösning finns så sov!! Hjärta

• Zinfandel

Bra solkattan!! Jag skickar singhas fråga direkt, den är kort & koncis och det är super om fler skickar den!!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!