Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack, det är olika referenser dessutom, med tanke på om proverna går att jämföra😳
Lill, precis som Angel skriver så tas blodstatus ofta i Ds behandlingsplan, för att se hur immunförsvaret "mår". Dock kan man inte se nk cellernas förekomst/sammansättning i fbc, utan de proverna har vi tagit hos D, G eller B och de analyseras i usa
Åh vad roligt mum, grattis! Lill, jag har rivit i rh negativ frågan mycket då jag haft nio mf o är neg. Det ger inte, vad fertilitetsvärlden vet, risk för tidigt mf. Jag har även pratat m D om det. Risken är att dina antikroppar (om du skulle bilda sådana) angriper barnets blodkroppar så de röda blodkropparna i barnet minskar i antal. Ett levande bevis fördetta är att jag nyligen fött ett rh positivt barn och är negativ. Jag fick immunisering när jag hade blödning någon gång runt v25, annars får man sprutan senare. Man får ju ta blodprov för att se vilken blodgrupp barnet bär på redan i tidig geaviditet, för att man ska fåspruta senare. 😊
Lill, här kan du läsa. Du kan också kolla om du har antikroppar i blodet. miscarriage.about.com/od/miscarriagecauses/f/rh_miscarriage.htm
Mina mf har skett, de flesta, i v 6-9, ett ma upptäcktes i v12 men det hade dött v 8.