• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Jag är inte säker på att Penny gör samma immunutredning som den Dr D gör. Kolla det först. Annars gör de båda IVF och ÄD. Båda gör hysteroskopi, men Dr D går inte lika djupt i sina implementationssnitt (el vad det nu heter), då han anser att det kan skada. Här får man nog känna efter hur man vill göra. Som ngn sa, D är extremt bra på VUL. Sedan är nog både Penny och Dimitri varma omhändertagna personer. D är läkare, det är inte Penny. Dock omger hon sig med läkare så klart. Jag tycker inte det varit några problem att få kontakt och svar, varken från Serum el D.

• Snart lycklig

Tillägg till tidigare inlägg. Dr D har berättat och intygat att han läser alla mail, men svarar snabbare på mer akuta. Sedan ska vi tänka på att många som inte skriver här mailar honom också. Jag tror vi alla här har lärt oss att begränsa våra mail till de viktiga, men vi vet ju inte alls hur andra gör. Många kan ju "bli till sig" när man helt plötsligt kan maila direkt med en fertilitetsexpert och få svar. Jag tror vi alla måste tänka på det.

• Snart lycklig

Fenan, jag behöver också tips om den gynekologen. Min har nu börjat att ta betalt 1400:- för ett VUL och inga mediciner för oss gamlingar på högkostnadskyddet.

Dessutom så mätte min förra (ej VUL, utan endast UL) för stort och för positivt, även blodfläckar/-blåsor mättes. Nuvarande mäter nog ganska exakt, men missar en del, för jag tror inte att vid två tillfällen kan en resp två hoppa upp till full stl de sista dagarna.

Såå himla glad att jag hunnit samla ihop mina små som ligger i frysen hos Dr D.

Snälla, inboxa mig. (Kanske har jag redan fått tips från dig om honom, men då hoppas jag att du ursäktar mig.) 

• Snart lycklig

Lillebob, jag vet precis hur det känns. Visst var du ca 45 år? Förlåt om jag kommer ihåg fel.

Jag tror att det kan vara smart att göra några insamlingar och sedan en hysto. Jag ska också göra en hysto månaden innan återföring.

• Snart lycklig
    lillebob skrev 2014-02-24 18:04:57 följande:
    Fenan79- tack snälla för omtanke, tyvärr bor jag i skåne!!
    Snart lycklig - jag är 40... måste bara bestämma sig och gå ALL IN...spännande, när är det dags för återföring? hur många små har du i frysen?

Sorry! Då var det någon annan som var 45 år.... Om du är så ung kanske du inte behöver samla, utan får bra antal vid varje försök.

Jag har 15 st 1-dagars berfruktade i frysen. Vi kommer att odla till blastocyster och då kommer en massa att försvinna, särskilt med tanke på de är från när jag var/är drygt 46,5-48 års ålder när återföring blir senare i vår.D räknar med två-tre st.

Jag får i alla fall en chans till med egna ägg, som jag visserligen kämpat oerhört för....... Om det inte lyckas överväger vi donation, så snart som möjligt. Intressant att höra vad Sunlight får för garantier för ÄD när hon bl a träffar Dr D i det ärendet. 
  • Snart lycklig

Valtrex används ju också mot herpes. Har aldrig haft ett herpesutbrott, vad jag vet. Men jag vet att jag har det i kroppen, liksom de flesta av oss, 75-80% tror jag. Jag funderar på att ta en kur precis innan FET och även kosttillskott L-lysine som också är bra. Bara som säkerhet, har aldrig gjort det förr.

• Snart lycklig
    Strumpan81 skrev 2014-03-02 13:39:31 följande:
    Idag har ytterligare en "Aten bebis" kommit till världen. En liten kille som hux flux valde att komma ut i v 36+0. Han är alldeles underbar!! Fortsätt kämpa alla ni som kämpar. En dag är det er tur!

Oh, stort grattis!! Han förstod nog att mamma och pappa väntat såååå länge, varför han nog tyckte det var dags att visa sig! Hur många kända Atenbebisar är det nu?
  • Snart lycklig

NinaCamilla ett jättegrattis till dig med. Jag kände det på mig, var helt säker på att du denna gång skulle lyckas. Spännande om det blir 1, 2 eller kanske rent av 3!!!!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!