Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Cathy, jag har inboxat dig.
Cathy, jag har inboxat dig.
Oh NinaCamilla, blev det utomkveds ändå? Tråkigt. Hoppas det inte ställer till ngt för dig. Tyvärr vet jag inget som kan motverka. Jag har i och för sig aldrig forskat i det, då jag aldrig varit gravid.
Det var några som nämnde att det inte längre (sedan den 3/3) går att få ut Progesteron MIC från Apoteket. Jag har recept och kände lite panik att inte få ut dessa. Jag testade på ett Apotek på Arlanda och fick faktiskt ut fem kartonger igår, de sista som de hade. Hon sa att det är ngt med dessa, jag sa då att de kommer inom kort sluta med dem.... Det funkade. Sedan gick jag på kvällen till mitt ordinarie Apotek och fick faktiskt ut de resterande tio kartongerna. Där kände de inte heller till alla fakta. Mitt råd är alltså att försöka ta ut så snart som möjligt om ni har recept.
Bars, om jag tar Metro till Dr D och Genesis Hospital hoppar jag av i Halandri och går upp/åker rulltrappa på den sida som det står Aten ngt på skylten som visar vilken gata man kommer upp till. Lättast är sedan att ta taxi därifrån. Det kostar 3-4 euro om jag inte minns fel. Om jag tar bussen därifrån så är hållplatsen precis utanför jämsides med taxikön. Jag har åkt bussar med olika nr, så faktiskt kan jag inte vilka de är. Jag brukar hoppa av precis när den svängt in mot Halandri. Det är första gången den svänger höger. Sedan går jag en bit på den stora vägen som bussen åkte på i samba färdriktning och har då Genesis (rosa stenhus) på vänster sida efter låt säga 150 m ca. Jag vet dock att det är ngn buss som går raka vägen utan att stanna och då behöver man känna till var Genesis ligger eller fråga busschauffören var du ska hoppa av. Dock kan de oftast inte svara...... Lite rörigt, men hoppas du blev lite klokare. Är du dör för ÄP? Stort lycka till i så fall.
Zwillinge, jag skulle nog mejla Dr D för råd . Jättesvårt att svara på.
Jag har frågat förut, men glömt. Hur brukar D ordinera vid hemmaförsök? Il, Prednisolon, Trombyl och Clexane/Fragmin? Hoppas ngn orkar svara mig igen.
Jag ger även frågat detta förut, men ingen som svarade då, så jag försöker igen. Om man har bruna spottings i flera dgr EFTER mens, vad beror det på? Visserligen har jag en känsla att det inte blir så mkt spottings efter denna mens som precis slutat. Kan det vara så att Pravidel även hjälper mot spottings efter och inte bara innan? Ngn som vet?
Sanna, grattis till plus!
Bars, lycka till!! Förstår dig så väl när du stannar i Aten en del av ruvningen. Jag är lite intresserad av hur stor andel av dina frysta som klarade sig efter upptining och hur många som fortsatte att utvecklas. Om du inte vill skriva här, kan du väl inboka mig. Jag är ju intresserad att veta lite statistik, då jag inte vet vad jag ska förvänta mig av mina frysisar. Kram och försök njuta lite av värmen i Aten. Här har det snöat (Sthlm).