• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Påskliljan, jag har inboxat dig.
  • Snart lycklig
    Zinfandel skrev 2014-02-13 16:53:20 följande:
    Ser att du redan har fått ett par svar Glad Det finns ett plåster som heter Evorel, 100 mg, 24 tim. 

Ordinationen kan variera, från 2-8 mg Progynon/dag och/eller plåster, prog brukar vara 2-4x 400 mg/dag.

Tack snälla!

Jag har plåster hemma, Estr... någonting, kommer inte riktigt ihåg. Om jag skulle använt dem, skulle jag ha två plåster i veckan. Nu har jag ju inte använt dem, eftersom jag gjort stimuleringar med äggplock. Enligt D hade de då kunnant störa.
  • Snart lycklig
    Zwillinge86 skrev 2014-02-13 17:12:00 följande:
    Kan Utogrestan tas både oralt och vaginalt? Vet ni förresten om det går att betala med kort på apoteken eller är det kontanter som gäller?

Jag tror Utrogestan kan tas både oralt och vaginalt. De flesta apotek kräver kontanter, men det finns en del som tar kort (de större). Apoteket på flygplatsen tar kort.
  • Snart lycklig

Grattis Mamasusan till ditt plus. Hoppas du snabbt får en läkartid, så du kan känna dig lugn med provtagningar etc.

• Snart lycklig

Hej,

Jag har inte heller ngn aning om hur dessa värden påverkar, men så här såg mina senaste ut (Hemoglobin från igår och Ferritin från i slutet av november (enda gång jag tagit Ferritin)). Är det bra? Ngn som vet?

Ref.värdena längts till höger.

Hemoglobin 127 g/L 117-153
    S-Ferritin 31 mg/L 10-130

• Snart lycklig

Glömde, jag brukar ta Blutsaft nästan varje dag, mest för min trötthet. På vilket sätt är inte för mycket järn bra?

• Snart lycklig

Singha, hoppas allt är bra/bättre! En rak och öppen fråga... Visst tar du 5-HTP som ska vara serotinhöjande? Hur påverkas din sexlust och dessutom avsaknad av fysisk känsla, om du förstår vad jag menar?  Jag vet att jag är känslig för s k "lyckopiller" som är serotinhöjande (provat en kort period tidigare).

• Snart lycklig
    Zwillinge86 skrev 2014-02-14 12:38:42 följande:
    Hade just min telefonkonsultation med D. Jag fick inte fram mycket, men hade oftast inga problem att förstå honom. Det positiva beskedet är att han absolut inte anser att ÄD är vår ända chans, han ansåg i dags läget inte ens att vi ska behöva ivf. Dock ville han uppmärksamma mig på att det för min del kommer att vara en långsiktig behandling då jag verkar ha ett irriterat immunförsvar samt underpresterande äggstockar varför chanserna till graviditet inte är så många varje år. Men med dämpat immunförsvar och lite stöd till äggstockarna var han ändå övertygad om att chanserna på sikt skulle öka :) Han förkastade dessutom läkarnas bedömning att mina ägg är dåliga, kvaliteten berodde på enligt D på de höga medicindoserna jag ordinerats. Känner mig lättad efter samtalet, men lite fånig. Kunde ofta inte besvara hans frågor då jag inte lagt på minnet hur ofta och i vilka situationer jag haft olika symtom. Har ni andra haft stenkoll på det? Roligast var ändå när han fick mig att inse att jag reagerat mot alla mina tidigare partners spermier i början av våra förhållanden, vilket han skämtade glatt om. Dock ett klockrent tecken på ett övveraktivt immunförsvar tydligen :)

Lite hopp är väl fantastikst att få så här på Alla Hjärtans Dag! Härliga nyheter!
  • Snart lycklig

Kuben, det är väl alltid bra att testa sköldkörtelvärden vid graviditet, då de snabbt kan öka då. Det är inte bra att ha för höga värden vid graviditet. Jag tycker absolut att du ska testa. Jag vet inte vilken dos du tar, men jag skulle öka D-vitamindosen lite om den inte är så hög idag. Kanske även omega 3-dosen. Jag skulle också höja dosen Prednisolon en tid framåt.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!